The StigMeister Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Sånt merker ikke jeg..I såfall legger jeg meg så langt ut mot snøkanten at all snødriten og saltslafset virkelig spruter opp på ruta dems.. Når de er tomme for spylervæske blir de automatisk borte..
Snusfenrik Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Har ligget oppover fanafjellet i 80 endel ganger. Kjører stort sett den veien to ganger daglig. Greien er stresset med å ta igjen folk som ikke kan veien. Er utrolig frustrerende å ligge bak folk som ikke kjenner strekningen og som ligger i 40 - 50 fordi det er ukjent og vanskelig strekning. Når jeg kommer opp i stussen på de i en mye høyere fart (i allefall i bunn av fjellet) så hadde det vært greit å komme forbi. Er ingen plass å kjøre forbi på forsvarlig måte oppover, så da kan man blinke til siden der det er plass. Så får de et kjappt høre/venstre blink i retur som takk. Taper faktisk nærmere ti minutter på å ligge bak noen i 40 framfor å få kjøre i mitt tempo på vei til jobb. Bor i os(lysefjorden) og jobber på sotra, så kjører den veien minst to ganger om dagen selv. Er mye rart av folk som ikke kjenner veien og kjører vanvittig rolig der Med pajeroen(litt over hundre diesel hester og 2045kg med autolat) så er det nesten umulig å kjøre fortere enn 70-80 oppover, bilen går jo ikke fortere.. likevel er det folk i mindre og langt raskere biler som ikke evner å holde følge.. men i bimmeren går det endel kjappere Er helt med på den, jævlig frustrerende med folk som ligger og triller i rolig tempo opp dit når en har litt dårlig tid. Greit nok, men da må folk lære seg å slippe andre forbi. Om de så bare tør å gjøre det på toppen, samma det. MEN når de ligger i 40-50 over hele fanafjellet og jeg kom i stor fart, tok dem igjen og gir alle mulige signal på at jeg vil forbi.. og de fortsatt ikke klarer eller vil se i speilet en eneste gang og kanskje vurdere å slippe meg forbi... da blir jeg regelrett forbannet. Takker stortsett alltid jeg med et raskt trykk på nødblink når folk er snill og lar meg passere!
BreitBau Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 kjørte senest i sta på vei med 80 sone. jeg kjørte da forbi en bil fordi den lå i 65-70. og når jeg kom forbi satt idioten å blinka med fjernlysene på meg. skjønner ikke vitsen måd å kjøre sakte å bli sur på folk som kjører forbi. Hadde flere slike episoder i fjor sommer.. Blant annet engang jeg skulle kjøre forbi bilen foran, med en bil i møte 500 meter lengre borte, begynte bilen bak meg å blinke så infernalsk med fjernlysa at bilen i møte kjørte inn til siden og stoppet! Når jeg da svingte inn igjen fremom bilen som var foran meg, var det fortsatt igjen 300-350m til bilen i møte, så selv om bilen hadde holdt 90 hadde det jo vært LAAAANGT igjen til kræsj.. Bilen i møte skjønte ingenting og svinget sakte ut på veien igjen og begynte å kjøre.. merkelig situasjon.. Han burde jo sett at bilen min er litt sprekere enn hans Forøvrig ser jeg stadig sunn ungdom, gjerne en gjeng med gutter, som holder på å ta livet av seg og andre bilister, BARE for å komme seg forbi breitbauen.. Helt spesielt det der, men folk SKAL forbi, og de skal forbi fortest mulig...
Kentan-racing.com Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Den taktikken med å hugge i bremsen er skummel som faen.. Ser det ofte med vogntoget.. Kommer bakfra i god fart og tar igjen folk som kjører sakte.. Og legger alltid ut litt før jeg tar igjen bilen men er mange som hugger i bremsen for og vise at dette synes de går fort.. Og nissan micra 1.1 og slikt er det breieste du får kjøpt og kjørt på norske veier.. Værre og møte en slik enn en breilast bil.. Tror jeg vet hvilken vei trådstarter her sikter til og mener bestemmt at det var 70 sone om vinteren en gang i tiden der.. Og tror folk har lagt den inn i hodet sitt og siden fullgt den.. Iriterende som faen.. Og denne blinkingen med lysene hva faen er den godt for? Vise at ditt eget ego ikke tåler og bli forbikjørt og vil markere at du synes at denne farten ikke var noe for deg? Blink med lys er for og hilse! Og eller napper du spaken til deg eller fra deg for og skru på langlys.. Det gjør man når det ikke er bil forann deg.. Men den værste tingen jeg noen gang ser etter veien er tåkelys ryttere som aldri bruker speilene bakover og ikke ser at bilen bak vil forbi! Er fort gjort og kaste et blikk i speilet og hjelpe andre forbi.. Om så grensen er 70 og du ligger 90 og noen vil forbi er det DIN plikt og hjelpe bilen forbi om den skal forbi.. det er ikke din plikt og holde den igjen så den ikke kjører altfor fort.. Puhh.. dette var godt og få ut.
Snusfenrik Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Forøvrig ser jeg stadig sunn ungdom, gjerne en gjeng med gutter, som holder på å ta livet av seg og andre bilister, BARE for å komme seg forbi breitbauen.. Helt spesielt det der, men folk SKAL forbi, og de skal forbi fortest mulig... Er ofte sånn.. tar jeg en tur på den lokale essoen på kvelden og kjøper meg en pølse, for og så kjøre avgårde og dra på siste par meter mot rundtkjøringen.. så kan du banne på at en eller annen gjeng i en eller annen ungdomsbil hiver seg etter og skal kjøre forbi.. med sinnsyke hastigheter i 50-sonen, ofte nesten ute av kontroll og så deler av plastikkfangeren flyr(det har skjedd opptil flere ganger)! Som de har et eller annet poeng å bevise! Jeg får meg jo en god latter da.. så sant de ikke skaper farlige situasjoner når det er motgående trafikk og liten luke.
Snusfenrik Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Skummelt når folk smeller på bremsen på pur faen.. her om dagen når jeg kjørte pajeroen til jobb, med sin heller liberale bremselengde, så opplevde jeg at en gjorde det der mot bilen foran.. Jeg kom som nummer tre i en lang rekke med biler som ble sinket i 60-sone ute på sotra.. bilen foran meg lå litt nærmt første bil, og var tydelig irritert.. så bråbremser første bilen, omtrent samtidig som jeg er litt uoppmerksom og ser på noe damegreier som går langs veien.. HELDIGVIS hadde jeg akkurat nok avstand til å smelle bremsene på og avverge kollisjon, samme med bilen bak.. nestenulykke kun fordi en skulle klage ved hjelp av bremsepedalen! huff..
Chris_325iM Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Er det egentlig noe problem at noen ligger litt nerme bak deg når en er ute å kjører? betyr ikke alltid at de ypper seg fordi vi kjører BMW, noen vet bare ikke at man skal ha forsvarlig avstand til bilen foran! Men den "taktikken" med å bremse hardt for å skremme bilen bak kan folk holde seg langt unna! for det lager farlige situasjoner! Jeg og en kompis hadde lånt en Caddy av en felles venn, og kompisen min var sjåfør. han lå litt for nerme en passat i en 60sone og hu klinte inn bremsen. han klarte ikke stoppe og smalt rett i ræva på hu så caddyen delte seg i trynet! Dette er bare biler, men dama hadde faen meg ungen på 2-3år i baksetet og bikkja i bagasjerommet! så ufattelig korttenkt!!! bussen kom i mot, og hadde vi hatt litt større fart kunne vi sikkert pressa hu over i det andre kjørefeltet så hu fronta med bussen. Selv syntes jeg fint lite hyggelig om hu som satte sitt eget, ungen sitt og mitt og kompisen min sitt liv i fare for å statuere et eksempel!!!
Hansh Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Kjører stortsett bare over Fanafjellet når jeg er på vei til eller fra Halhjem og Stordfergen, og har opplevd mye festlig kjøring der selv når jeg har hatt det litt travelt. Lykkeligste øyeblikk var en gang jeg slapp forbi en Porsche 996 GT3 som ville ha det gøy opp fra Fanasiden, som ikke var sjans å henge på. Tok han igjen nede på andre siden fordi en sivil politimann i E36 som virket lite blid hadde stoppet han. Har også opplevd en god del ganger folk som har vært villig til å ofre liv og helse for å komme forbi meg og det kun har gått bra fordi jeg har bremset og sluppet de frem, gjerne på steder der det er flere felt som går forskjellige veier og de koste hva det koste vil skal forbi meg, spesielt hvis de ikke holdt følge ut av lyskrysset. Har vel og vært borti de fleste idiotsituasjoner i forbindelse med folk som ikke tåler å bli forbikjørt, men det skumleste var en som stengte luken jeg skulle inn i slik at jeg ikke kom meg inn igjen før det var lovlig sent. Måtte bare presse svinge mot han til slutt! Må innrømme at jeg bruker bremsepedalen noen ganger for å si hva jeg mener, men da er det ikke veldig hardt slik at det ikke er særlig fare for at de kjører i meg, men tar hintet. Gjøres bare hvis jeg selv ligger bak noen jeg selv vil forbi, eller andre situasjoner der det bare er idiotisk, og hvis tåkelys og slikt ikke hjelper. Mest irriterende er de som ligger veldig tett helt til de er mulig å kjøre forbi, da slakker de enten av eller bare fortsetter å ligge like tett. Hvorfor?? Slipper selvfølgelig frem folk hvis de ønsker å kjøre fortere enn meg og det er jeg som styrer farten, men gidder ikke å svinge til siden hvis jeg selv holder fartsgrensen++, da bare slakker jeg av litt mens jeg blir forbikjørt.
Hansh Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Er det egentlig noe problem at noen ligger litt nerme bak deg når en er ute å kjører? betyr ikke alltid at de ypper seg fordi vi kjører BMW, noen vet bare ikke at man skal ha forsvarlig avstand til bilen foran! Men den "taktikken" med å bremse hardt for å skremme bilen bak kan folk holde seg langt unna! for det lager farlige situasjoner! Jeg og en kompis hadde lånt en Caddy av en felles venn, og kompisen min var sjåfør. han lå litt for nerme en passat i en 60sone og hu klinte inn bremsen. han klarte ikke stoppe og smalt rett i ræva på hu så caddyen delte seg i trynet! Dette er bare biler, men dama hadde faen meg ungen på 2-3år i baksetet og bikkja i bagasjerommet! så ufattelig korttenkt!!! bussen kom i mot, og hadde vi hatt litt større fart kunne vi sikkert pressa hu over i det andre kjørefeltet så hu fronta med bussen. Selv syntes jeg fint lite hyggelig om hu som satte sitt eget, ungen sitt og mitt og kompisen min sitt liv i fare for å statuere et eksempel!!! Min grunn for å gjøre dette (forsiktig, ikke noe kraftig oppbremsing, og med aks. etterpå) er for å unngå at hvis jeg faktisk må panikkbremse så vil jeg helst ikke bli påkjørt kraftig bakfra, og, som du skriver, muligens bli skubbet inn i f. eks. motgående trafikk. Gjentar at det for min del ikke er snakk om farlig kraftig oppbremsing for å statuere et eksempel!
Chris_325iM Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 er enig at det er lov å legge på bremsen, og evt. blinke et par ganger med bremselysa for å si ifra. men det jeg var med på var jo helt bak mål. dama var jo klin gæærn, ringte politiet og lagde masse kaos!
Snusfenrik Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Er det egentlig noe problem at noen ligger litt nerme bak deg når en er ute å kjører? betyr ikke alltid at de ypper seg fordi vi kjører BMW, noen vet bare ikke at man skal ha forsvarlig avstand til bilen foran! Ja det er det, da reaksjonstid + bremselengde i slike situasjoner fort blir for kort. Nei det betyr ikke alltid at de ypper pga merke, noen er bare idioter eller vet ikke bedre når det gjelder å holde sikker avstand. Kanskje en kombinasjon. Men det er en del folk som jager etter blandt annet BMW, kun fordi det er en BMW. Er alltid sånn for min del. Kjører jeg en kjedelig og lat bil av ikke-provoserende-merke, så opplever jeg aldri at folk ypper og skal presse på. Kjører jeg derimot noe folk ofte har meninger om og vil måle seg mot, en kategori BMW ofte havner i, så er jakten i gang! Med en gang! Har nok av historier til å støtte opp om det der. Som nevnt tidligere så finnes ikke det problemet når jeg kjører kjedelig pajero, men er heller regelen enn unntaket når jeg er ute med bimmeren!
BreitBau Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 BTW: I helgen lå jeg i en lang kø etter krødern på Rv7, hvor en idiot fremst aldri svingte av... Sendte melding til P4 om ikke han som lå først i køen på Rv7 etter krøderen snart kunne titte seg i speilet, svinge inn og la oss andre kjøre videre.. Dette leste de opp på radion, og 20 sekunder etterpå svingte første bil inn på første bussholdeplass.. Må si jeg var MEGET fornøyd med P4 da
BreitBau Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Ja det var det.. Men han hadde jo 13-14 biler bak så skulle bare mangle..
Snusfenrik Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Heheheh... den var gull BreitBau Ære til P4 og deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå