morteym Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Er det noen måte å teste en abs-sensor, eller må jeg ta en test på feilkode? Antar det siste men. Hvis det er kun en foran og en bak så kan jeg like gjerne kjøpe to sensorer istedet for samme prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Kan ohme(ikke Hall-giver!) eller måle spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Det er en sensor på hvert hjul.. Kan ohme jah.. Husker ikke helt sikkert, men tror det var rundt 1000 ohm på de som funka.. og på den som var gåen på min bil var det brudd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Min ASC funksjon sluttet for kort tid siden å virke... noe som også medførte at ABS funksjonen sluttet å virke samt speedometeret og forbruksmåleren. Jeg kjørte innom et Bosch verksted for å ta en diagnosetest og den fortalte at det var ABS sensoren ved venstre drivaksel bak som ikke virket. Dette var korrekt og et BMW verksted i Århus brukte ca. 30 minutter på å skifte sensoren. Totalt kostet diagnosetesten, sensoren og arbeidet med å skifte sensoren ca. 1600 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2009 Ok. Hos meg er det bare abs og antispinn som ikke funker. Indikerer det at det er en annen sensor enn på din Fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Ok. Hos meg er det bare abs og antispinn som ikke funker. Indikerer det at det er en annen sensor enn på din Fredrik? Nja... det er ganske sikkert en ABS sensor som ikke virker, men det kan være en annen enn venstre bak... kanskje foran ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Er nok bare en sensor, om du bor i området så kan vi ta en diagnose på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå