Gå til innhold

Når setter DU på sommerhjulene i år?  

211 stemmer

1. 1. Når setter DU på sommerhjulene i år?

• allerede gjort det!
      67
    • innen mars måned
      25
    • april (etter påske engang)
      121

Anbefalte innlegg

• Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja det har du vel. Misunnelig jeg. Far har kjørt motorsykkel til jobb Lye-Forus et par uker nå... det skal jæren ha, våren er der tidlig. Men så er det jo heller aldri verken skikkelig sommer eller skikkelig vinter, og så blåser det kontinuerlig. ;)

Skrevet

Har brukt å byttet i påskeuka de siste par årene, men hver gang ender jeg opp med å bytte tilbake til vinterdekk etter et skred av snø midt i april. Også på'n igjen med sommerdekk i slutten av April/1 mai. Lurer på om jeg bare skal vente jeg... men slitsomt med all dekknitringa fra piggene.

Skrevet

Dette blir håpløst geografisk- og situasjonsbetinget. Jeg må tilbake til råneralderen hvor jeg stort sett kun kjørte stripa i byen for å huske at jeg satt på sommerdekk før påske, den gang form var viktigere enn funksjon.

Husk at HVIS dere skulle være så uheldig å dra av på glatt føre, kræsje eller lignende med sommerdekk på bilen så vanker det trøbbel med forsikringen siden bilen ikke er skodd etter forholdene.

Jeg legger om når forholdene tillater det. Kjører fjelloverganger hvor jeg har opplevd is og snø langt ut i mai så det blir nok ikke lagt om med det første nei.

Skrevet

Nja, så litt rart ut med skitten bil og helt rene hjul. :) Skal ta noen ordentlige bilder når solen kommer i sluten av uken!

Skrevet

Ser endelig ut til at våren er i ferd med å gjøre sitt nærvær kjent her Sarpsborg :D

Etterhvert som jeg får polert opp felgene og montert de nye dekk'ene så blir det sommerfelger her au :D

Skrevet
De som ikke får hjulene på før 1. mai kan se VEKK ifra hele avstemmingen :D

ja.. *sukk*

kjipt detta.. Fryser på om natta ut april.. Og den blir nok ikke hentet ut fra garasjen for sommeren før 16. mai..

Må jo få på sommerjula før 1mai da:p Hehe, Satser på dagen før eller noe jeg, pleier som regel gå bra;) Men husker turen jeg hadde hjem natt til 17mai i fjor, når det begynte å snø og sludde.. Var litt glatt på sommerdekk da for å si det sånn;)

Skrevet

Henter den vel ut for å stille til Vårmønstringa 1. mai.. Men det blir ikke permanente greier.. Det blir den dagen åsså rett hjem igjen..

Her skal det vel i utgangspunktet ikke brukes før 17. mai.. Men må jo se det an..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...