ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Har en 523 96mod som jeg har kjøpt en fabrikk overhalt topp fra tyskland med ventiler Er det noe stor sak å skifte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Og skifte topp er en ganske så stor jobb. Det er mye som må plukkes fra toppen før den kan demonteres. Har gjort det et par ganger tidligere men aldri på en E39. Har du middels erfaring med skruving på bilmotorer så klarer du det. Det viktigste er og ha et system på de delene som du må demontere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Noen nevnte at dette var problematisk p.g.a. alu blokk... Er ellers ganske komfortabel med delene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Kan ikke skjønne at det skulle by på problemer. Det som er viktig er jo at toppen blir dratt til i riktig rekkefølge og met rett moment. Regner med at du skifter topp pakning sammtidig. Da er det viktig ved oppstart at motoren får gå opp på drifts temp og så avkjøles helt igjen. Dette for at limstoffet i topp pakninga skal få "sette" seg skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sikkert ikke noe værre en andre motorer, men det som er dritten er vel Vanos å register, å skru av innsugsmanifold og eksos manifolder på disse bilene er som en lek egentlig, veldig lett å komme til å sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Selvfølgelig ny topp pak... og ikke noe vanskelig å komme til nei... Dat var noe med at gjengene i blokka var så råttene.. så det var 80% sjangse for at di røyk når du skrudde av toppen... Syntes dette var merkelig, da alu ikke har vært noen problemer på japs'ene... Her sitter ventiler og fjærer ferdig, så det er v ikke så mye mer en kammene som flyttes over Vurderer og ta stempelringene med det samme toppen er av ..men får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Selvfølgelig ny topp pak... og ikke noe vanskelig å komme til nei... Dat var noe med at gjengene i blokka var så råttene.. så det var 80% sjangse for at di røyk når du skrudde av toppen... Syntes dette var merkelig, da alu ikke har vært noen problemer på japs'ene... Her sitter ventiler og fjærer ferdig, så det er v ikke så mye mer en kammene som flyttes over Vurderer og ta stempelringene med det samme toppen er av ..men får se.. Da må du vel jekke opp motoren for å få ned bunnpannen pga traversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 stempelringer: = motor må i biter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 stempelringer: = motor må i biter Ja var visst litt kjapp der ja, vi skiftet veivlagrer på en Hyundai H100 en gang, jeg kom på at det var Stempelringer. Man må nok ut med motor da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Kommer an på vilken vei kulpen sitter, med flaks'n min så...ja nettopp! Får sjekke dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Kommer an på vilken vei kulpen sitter, med flaks'n min så...ja nettopp!Får sjekke dette Vel, du får ikke ut stemplene uten å ta av veiven og veiven er jo koplet på svinghjulet, så skal du få dette til så må du nok av med girkasse, eller det går vel å trekke stemplene oppover også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Stempla opp ja ... Ellers er det jo en h..... jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Problemtet med gjengene i disse motorene er at det blir en reaksjon mellom stålet i boltene og blokka,altså gjengene. Ofte blir gjengene sprø,og følger med opp når du skrur ut boltene. Ofte årsak til at toppakningen ryker, pga boltene i teorien løsner litt. Da må en sette i hellicoil, som er erstatnings gjenger, som er en halv god løsning. Er en uheldig vil disse løsne etter noe tid igjen, men kan jo også være heldig at di holder levetiden ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Problemtet med gjengene i disse motorene er at det blir en reaksjon mellom stålet i boltene og blokka,altså gjengene. Ofte blir gjengene sprø,og følger med opp når du skrur ut boltene. Ofte årsak til at toppakningen ryker, pga boltene i teorien løsner litt. Da må en sette i hellicoil, som er erstatnings gjenger, som er en halv god løsning. Er en uheldig vil disse løsne etter noe tid igjen, men kan jo også være heldig at di holder levetiden ut. Det var godt svar, da har jeg hørt rett like vel og så klart etter toppen er kjøpt ... Shit happen ... hehe Faktisk bedre å kjøpe motor, en å sjangse på at det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Problemtet med gjengene i disse motorene er at det blir en reaksjon mellom stålet i boltene og blokka,altså gjengene. Ofte blir gjengene sprø,og følger med opp når du skrur ut boltene. Ofte årsak til at toppakningen ryker, pga boltene i teorien løsner litt. Da må en sette i hellicoil, som er erstatnings gjenger, som er en halv god løsning. Er en uheldig vil disse løsne etter noe tid igjen, men kan jo også være heldig at di holder levetiden ut. Det var godt svar, da har jeg hørt rett like vel og så klart etter toppen er kjøpt ... Shit happen ... hehe Faktisk bedre å kjøpe motor, en å sjangse på at det går bra Kjøpe ny? http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1O1D1T1D12 Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå