Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig fått min nyinnkjøpte E61 i garasjen. Klør meg i hodet og lurer på hvor jeg finner jekk i denne? Instruksjonsboka antyder at den ligger oppe i reservehjulet, men det finnes ikke noe jekk oppe i reservehjulet på min bil.

Ligger den et annet lurt sted, eller mangler den rett og slett?

Skrevet

Dersom du ikke har utstyrskoden 300 reservehjul har du ikke jekk. Dersom det viser seg at du alikevel har denne utstyrskoden så ligger jekken sammen med reservehjulet.

Skrevet

Du får lete litt :wink:

Kan jo være at noen bare har lagt i et reservehjul i etterkant og glemt å kjøpe jekk?

Bare en tanke..

Skrevet

Reservehjul er originalt ja. Står følgende i uststyrslista:

Räder: Leichtmetall Sternspeiche 115 - 7Jx16 mit 225/55R16 - incl. Radersicherungsschrauben - Notrad

Ser ikke noen utstyrskode, men helt klart at bilen er levert med reservehjul, og da er det jo merkelig å ikke levere jekk.

Er vel tidligere eier som har rotet den vekk da...

Skrevet

Normalt så leveres ikke E61 med reservehjul og jekk nei... Og hvis du allikevel har reservehjul (enten som ekstrautstyr eller ettermontert) så skal jekken følge med, men tidligere eier har kanskje en jekk-fetish og har beholdt jekken.. :roll:

Og hvis du skal kjøpe garasje-jekk på Biltema e.l så vær sikker på at jekken går lavt nok til at du får den under bilen (jekkfeste-klossene), det gjorde nemlig ikke min :)

Skrevet
Dersom du ikke har utstyrskoden 300 reservehjul har du ikke jekk. Dersom det viser seg at du alikevel har denne utstyrskoden så ligger jekken sammen med reservehjulet.

Fordi?

Ehh.. Fordi BMW har valgt å gjøre det slik.. Dersom det er noe mer du stiller deg tvilende til er nok BMW Norge, som forøvrig nås på 67 81 85 00, et bedre sted å stille de.. ;)

Skrevet

Min far klødde seg en del i hodet og da han skulle skifte dekk på E90'en første gang, siden det ikke var noe jekk der. Han hadde ikke reservehjulspakken så skulle være slik ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...