SpiderPig Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 er faktisk ikke mange kiloene tyngre med en b28 enn motoren jeg har i nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Bare at det tåler effekten.. Du får ikke skrevet opp vekta uansett. Men i visse tilfeller kan setter de ned ant sitteplasser til 4. Så jeg vil tro det går.Og firer til sekser noen her inne er så opphengt i blir jo litt feil, er jo null stress å få godkjent f.eks en 316 til 320. da må du sette deg inn i de nye reglene ikke lov til å sette ned antall sitteplasser lenger... og vekta blir da for høy, så det blir 99% sannsynlig ikke godkjent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Ja sorry bård.. Tydelig at du ikke har hengt med i svingene.. Du bør søke, og krysse fingrene for at du har ett litt utdatert BT å forholde deg til.. Sannsynligvis vil du få til svar at ombyggingen er godkjent så lenge ikke vektene overstiger angitte vekter bilen er førstegangsregistrert med.. Dersom du skal overgå disse vektene må du ha papirer fra Leverandør at det går bra, og her har du problemet.. Bmw Norge gir ikke lengre ut disse papirene, og papirene følger chassisnummer så du kan heller ikke bruke andres papirer.. Det er ikke umulig.. Men sjekk hvor oppdatert BT du har.. Desverre er nå reglene slik jeg referer de og det er flere tråder der dette har vært oppe før.. Edit: Om Strandveien auto er en merkeforhandler og kan skaffe papirer på dette fra Importør i Norge, så finner jeg det meget merkelig, da dette bryter med Bmw Norge's policy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 er snakk om i underkant av 40kg forskjell på motorene da, kan da ikke være umulig å lette bilen 40kg? glassfiber framsjermer,dører carbon panser osv.. dyr løsning.. men det er mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Jo.. Men jeg ville heller satset på at BT ikke var oppdatert.. Når det kommer til å lette bilen er det nok av triks Jeg ville nok kanskje sett på det som at det koster mer enn det smaker, hvertfall når du likegodt kan kjøpe en 328 ferdig Men stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2009 Jo..Men jeg ville heller satset på at BT ikke var oppdatert.. Når det kommer til å lette bilen er det nok av triks Jeg ville nok kanskje sett på det som at det koster mer enn det smaker, hvertfall når du likegodt kan kjøpe en 328 ferdig Men stå på! 328 ligger VELDIG høyt i pris i norge da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristofferGrøtan Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 Edit: Om Strandveien auto er en merkeforhandler og kan skaffe papirer på dette fra Importør i Norge, så finner jeg det meget merkelig, da dette bryter med Bmw Norge's policy.. Strandveien Skriver ut et slikt papir som en tar med seg på visningstimen. De får ingenting fra Bmw Norge, men iogmed at de er et merkeverksted så er det mulig Biltilsynet her i byen ser på det som god nok dokumentasjon. Biltilsynet i Trondheim er kjent for å være enklere å ha med å gjør når det gjelder ombygging av biler, enn resten av landet: Det var ihvertfall alt jeg trengte fra merkeforhandler for å konvertere fra 316i til 318is. men det er jo 4-er til 4-er og ergo enklere, men is motoren er uansett tyngre enn 316 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2009 328 motor en er ikke så sinnsykt mye tyngre en 318is heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 328 ligger VELDIG høyt i pris i norge da Det gjør de vel ikke. Ble jo solgt en 328 for rundt 80 her forleden, og sett flere til 90-100. Så mye billigere blir det vel ikke å lage sin egen bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 Ja sorry bård.. Tydelig at du ikke har hengt med i svingene.. Du bør søke, og krysse fingrene for at du har ett litt utdatert BT å forholde deg til.. Sannsynligvis vil du få til svar at ombyggingen er godkjent så lenge ikke vektene overstiger angitte vekter bilen er førstegangsregistrert med.. Dersom du skal overgå disse vektene må du ha papirer fra Leverandør at det går bra, og her har du problemet.. Bmw Norge gir ikke lengre ut disse papirene, og papirene følger chassisnummer så du kan heller ikke bruke andres papirer.. Det er ikke umulig.. Men sjekk hvor oppdatert BT du har.. Desverre er nå reglene slik jeg referer de og det er flere tråder der dette har vært oppe før.. Edit: Om Strandveien auto er en merkeforhandler og kan skaffe papirer på dette fra Importør i Norge, så finner jeg det meget merkelig, da dette bryter med Bmw Norge's policy.. Hehe litt gøy og lese dette her gang på gang også har jeg akkurat klart og få tak i de:P Så ikke gi opp håpet du spiderpig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2009 328 ligger VELDIG høyt i pris i norge da Det gjør de vel ikke. Ble jo solgt en 328 for rundt 80 her forleden, og sett flere til 90-100. Så mye billigere blir det vel ikke å lage sin egen bil.. Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2009 Ja sorry bård.. Tydelig at du ikke har hengt med i svingene.. Du bør søke, og krysse fingrene for at du har ett litt utdatert BT å forholde deg til.. Sannsynligvis vil du få til svar at ombyggingen er godkjent så lenge ikke vektene overstiger angitte vekter bilen er førstegangsregistrert med.. Dersom du skal overgå disse vektene må du ha papirer fra Leverandør at det går bra, og her har du problemet.. Bmw Norge gir ikke lengre ut disse papirene, og papirene følger chassisnummer så du kan heller ikke bruke andres papirer.. Det er ikke umulig.. Men sjekk hvor oppdatert BT du har.. Desverre er nå reglene slik jeg referer de og det er flere tråder der dette har vært oppe før.. Edit: Om Strandveien auto er en merkeforhandler og kan skaffe papirer på dette fra Importør i Norge, så finner jeg det meget merkelig, da dette bryter med Bmw Norge's policy.. Hehe litt gøy og lese dette her gang på gang også har jeg akkurat klart og få tak i de:P Så ikke gi opp håpet du spiderpig;) Har ikke gitt opp håpet nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 Jeg kan garantere alle at det ALDRI lønner seg å bygge om en bil, kontra kjøpe en ferdig. Med mindre det er snakk om å bygge om en 316I til m3 med komplett delebil. Kostnadene hoper seg opp underveis. Tror min 316I-318is ombygging endte opp med en selvkost på nesten 70 000 etter alt av deler, styling, dokumentasjon, verkstedtimer osv var innkalkulert. Og den var ikke strøken heller. Man får en mye penere og nyere 318is og coupe til den prisen Så tror jeg kan være såpass kjepphøy å påstå at skal du bygge den en 328 ut av is'n din og koste på m-pakke osv så kan du likegjerne selge bilen din og kjøpe en ferdig original 328 med m-pakke. Det sparer du på i lengden, og blir du påkjørt får du uansett kun igjen 318is verdien dersom bilen din er ombygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 men gud å gøy det er å ha noe å holde på med på kveldene da! ligger jo mye i de kosetimene i garasjen ^^ men seff, å helelr bruke de på å kjøre, er jo en annen ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå