Gå til innhold

BMW E36 318is Coupe

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må være student du? :P

jeg? ja, både og... skole mandag til torsdag, jobber fre-søn, så pån igjen...

er nokså lei skruing nå fort tia... skal bli god å bytte litt foringer, så alt er 100% ^^

Er student jeg også. Men ser ikke helt hvorfor det kom inn i bildet. Vi studenter som jobber i tillegg til studiene har dårlig med fritid til å skru. Jeg skrur som regel kun i feriene. Så går det istykker noe i eksamenstida så stryker jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere alle at det ALDRI lønner seg å bygge om en bil, kontra kjøpe en ferdig. Med mindre det er snakk om å bygge om en 316I til m3 med komplett delebil. Kostnadene hoper seg opp underveis. Tror min 316I-318is ombygging endte opp med en selvkost på nesten 70 000 etter alt av deler, styling, dokumentasjon, verkstedtimer osv var innkalkulert. Og den var ikke strøken heller. Man får en mye penere og nyere 318is og coupe til den prisen ;) Så tror jeg kan være såpass kjepphøy å påstå at skal du bygge den en 328 ut av is'n din og koste på m-pakke osv så kan du likegjerne selge bilen din og kjøpe en ferdig original 328 med m-pakke. Det sparer du på i lengden, og blir du påkjørt får du uansett kun igjen 318is verdien dersom bilen din er ombygd.

Jeg skal koste på ganske mye for at det ikke skal lønne seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha? uanett om den blir godkjent som 328, er det ikke en "328" i manges øyne desverre og du kan ikke forbvente deg at bilen ligger i samme prisklassen som orginale 328... sånn er vedren desverre...

Ser du negativt på alt du?

nei nei... jeg tenker ikke sånn, men er mange som gjør det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at selv om du får det godkjent som 328 i vognkortet så vil alltid understellsnr identifisere den som en 318is. Og det er dette en del ikke liker.

Selv har jeg ikke noe mot ombygging så lenge man ikke bygger om til look-alike spesialmodeller, mange ganger kan ombygde biler være i like god/bedre stand enn en orginal, når man tar ut motoren og understellet får man sjansen til å skifte masse slite deler som kan være vanskelig å skifte ellers og som da dermed ikke blir byttet før man må.

Men jeg må fortsatt bemerke at det kan bli vanskelig å få godkjent vektøkningen av motor.

Men at vi sitter her og er skeptiske hjelper ikke deg, Du må bare begynne å ta kontakt med BT, sende søknad osv. Viktigste er at du MÅ gjøre dette i BT's rekkefølge ellers blir de fort vrange vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at det tåler effekten.. Du får ikke skrevet opp vekta uansett. Men i visse tilfeller kan setter de ned ant sitteplasser til 4. Så jeg vil tro det går.

Og firer til sekser noen her inne er så opphengt i blir jo litt feil, er jo null stress å få godkjent f.eks en 316 til 320.

da må du sette deg inn i de nye reglene ;-)

ikke lov til å sette ned antall sitteplasser lenger...

og vekta blir da for høy, så det blir 99% sannsynlig ikke godkjent..

Hvor står det hen ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ og blir du påkjørt får du uansett kun igjen 318is verdien dersom bilen din er ombygd.

ikkje vist den er godkjent ombygd da får han verdien av 328 det må også oppgis til forsikring selskap.Då får han forsikring til ein 328,men må også selfølgelig betale meir i forsikringspremie .

men å ombygge ein 318 til 328 og godkjenne vil eg sei er mer styr og

kostbart enn det smaker. Eg ville heller ha solgt 318 og fått ein org 328 evt 325 med full m-tech.Di er faktisk ikkje så dyre lenger.

men lykke til uannsett kva du gjør og ha ein god dialog med bt før du begynner. :wink:

har sjølv bygd om bil så eg veit kor irriterende vansklig det kan vere å få godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at det tåler effekten.. Du får ikke skrevet opp vekta uansett. Men i visse tilfeller kan setter de ned ant sitteplasser til 4. Så jeg vil tro det går.

Og firer til sekser noen her inne er så opphengt i blir jo litt feil, er jo null stress å få godkjent f.eks en 316 til 320.

da må du sette deg inn i de nye reglene ;-)

ikke lov til å sette ned antall sitteplasser lenger...

og vekta blir da for høy, så det blir 99% sannsynlig ikke godkjent..

Hvor står det hen ? :)

på gjentatte tråder med linker til diverse sider her på forumeti hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...