Gå til innhold

Biltema vs orginal/gs bildeler, når det gjelder bremser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nye bremseskiver og klosser på min E39 er ikke glad i biltema men akkurat bremseskiver er stålet og nøyaktigheten mye dårligere en orginalt?

Det er jo halve prisen så veldig fristende

Skrevet
Skal ha nye bremseskiver og klosser på min E39 er ikke glad i biltema men akkurat bremseskiver er stålet og nøyaktigheten mye dårligere en orginalt?

Det er jo halve prisen så veldig fristende

Biltema bremser er jo godkjent og er fullt brukelig. Når det gjelder levetiden på skivene, så er nok det litt kortere enn de du får på f.eks. GSbil. Men, prøv de på biltema og se hva du syns :)

Skrevet

Ja kan se ut som jeg går for det.

Skal ha traversforinger også å de koster 902 pr stk på GS så de blir for penger av det

Takker for svaret

Skrevet

Både jeg og en kompis av meg med e39 har fått skjelving ved nedbremsing på skivene forran. Og det bare ett par dager etter de ble byttet.

Så min erfaring er ALDRI bilteme skiver forran, mulig det går greit bak siden det ikke er helt den belastiningen der.

Skrevet

Ok kan det være at det ikke er hull til skruen som holder skivene på plass.

Skrevet

Skal ha traversforinger også å de koster 902 pr stk på GS så de blir for penger av det

Takker for svaret

Traversforinger koster 613,- hos GS eller alternativ 332,-

Delenr Orginal 33311091422 Alternativ 33311091422

Hos Koed koster de 278,- for orginal og 223,- for alternativ

Når det gjelder bremseskiver så koster de 961,- foran hos GS og 831,- hos Koed.

Disse får også i alternativ, laget av Febi Bilstein til 676,- hos GS

Så voldsomt dyrt er det ikke akkurat.

Skrevet
Både jeg og en kompis av meg med e39 har fått skjelving ved nedbremsing på skivene forran. Og det bare ett par dager etter de ble byttet.

Jeg har merket meg ganske mange rapporter om kast i Biltemas bremseskiver, så det er ikke det produktet i Biltemas utvalg som står øverst på min handleliste.:)

Skrevet

Jeg har hatt bremseskiver fra biltema på min 525. Og ALDRI mer, etter en uke, fikk jeg enorm kast i de. Og bilen ristet som f ved nedbremsing...

Så, jeg vil ikke anbefall de delene fra biltema. Sånn type deler har jeg lite tro på, når det kommer til biltema.

En annen eksempel er, jeg hadde en golf som jeg fikk tak i drivknuter, det gikk 1mnd, så var den gåen.

Så, regelen er enkel. Man for det man bet for.

Skrevet

Takker for svaret

GS 02 33311094036 GUMMILAGER (Org) 902.70 7 Ytre foringer alternativ 855,-

Og 4 stykk så blir det litt penger

Men om du har andre priser hos GS så er jo det bra, men dete er det jeg får opp til min touring

Skrevet

Den skruen har ikke en dritt å si...

Mange som har dårlige erfarunger med skiver og klosser fra biltema så ville ikke satsa på det. E39 er også en tung bil. Skifter jo nesten aldri bremser uansett, så like greit å gjøre det skikkelig når man gjør det . :wink:

Skrevet

Takker for svaret

GS 02 33311094036 GUMMILAGER (Org) 902.70 7 Ytre foringer alternativ 855,-

Og 4 stykk så blir det litt penger

Men om du har andre priser hos GS så er jo det bra, men dete er det jeg får opp til min touring

Tenkte jo ikke over at det var en Touring men da koster de 485,- hos Koed til din bil, så det er jo omtrent halv pris av den prisen du har funnet.

33-31-1-094-036 Bagbrosbøsning, E39 (V20-0591)

Skrevet

Ja jeg tittet hos koed, men fant de her også www.schmiedmann.no til 592 pr. stk Men de er uorginale vet ikke hvor mye det betyr, jeg rekker vel ikke slite de ut :)

Skrevet

jeg kjøpte bremseklosser og skiver til bimmern på teman i går jeg:P Gadd ikke betale mer enn jeg måtte. uansett får man jo bytta de om det skulle vise seg at de er ubruklige!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...