Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hei! Skal nå godkjenne senken min snart. Noen som veit hvem jeg skal kontakte for å bestille time for dette? Er det bare å ringe trafikkstasjon og spørre etter time for godkjenning av senkesett? Og med det samme, hva koster en slik time? Så lurte jeg på et par ting til 1. Jeg har xenon lys på bilen (ikke lovlig). Blir dette noe problem når jeg skal godkjenne senken? Kommer de til å pirke på dette? 2. Har nå nylig montert Scorpion bakpotte. Noen som veit om denne eksospotta går gjennom teknisk kontroll og EU-godkjenning uten å godkjenne det?
sladjan Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Du må ha TUV også må du vell ha papir på at 4hjulskontroll ble tatt. Scorpion potte e vell godkjent. Det med xenon vet ikke jeg helt. men hvis du ska innom for å godkjenne senkesett så skal de ikke se på lysa da, men vet aldri hva BT finne på...
S.Arnesen Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 du bør være litt forsiktig med xenon i lysa når du skal på godkjenning, da de skal sjekke at lysene er riktig justert og slikt...
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Du må ha TUV også må du vell ha papir på at 4hjulskontroll ble tatt. Scorpion potte e vell godkjent. Det med xenon vet ikke jeg helt. men hvis du ska innom for å godkjenne senkesett så skal de ikke se på lysa da, men vet aldri hva BT finne på... Har TUV på senken, så skal jeg ha hjulkontroll nå i neste uke. Scorpion er godkjent ja Det er lungt. Nei, er litt bekymret for xenonlysene, for man veit aldri hva BT finner på. Men er som du sier, de skal jo egentlig ikke bry seg om det når det er senken jeg kommer for å godkjenne.
ehrnst Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 ta ut xenon ring bt for time koster 350,- eller noe
S.Arnesen Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 for man veit aldri hva BT finner på. Men er som du sier, de skal jo egentlig ikke bry seg om det når det er senken jeg kommer for å godkjenne. jo, de skal bry seg om lysene når du har senket. De skal kontrolere at lysene er riktig justert... Det bør du forresten si ifra til de på 4 hjulskontrollen at du vil at de skal justere lysene også, ikke alle som gjør det....
Superbeetle Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Koster 450kr for kontroll inkl nytt vognkort. De sjekket ikke mine lys, men skal vel i teorien gjøre dette. Virket som det eneste de brydde seg om var papirer og at numrene på fjærene matchet med disse. Felger kan jo være verdt å få godkjent samtidig! Jeg har supersport cat-back med tüv papirer. Dette ville jeg også få med i vognkortet, men kontrølleren sa bare at det var ikke noe de brydde seg om.
BreitBau Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 At de ikke skal bry seg om det? De kan faktisk bare gå bort til bilen din mens den står på parkeringsplassen, og gi deg mangellapp på xenon.. De kan faktisk hvor som helst bare gå bort å gi deg mangellapp for ett eller annet.. Jeg vet om folk som har blitt innkalt til BT for teknisk kontroll, etter å ha vært på utstilling. BT går rundt og sjekker på utstillingen og noterer ned nummer på biler de vil se nærmere på.. Hvorfor tror du jeg alltiv står med showplate? BT har alt makt over bilen din.. Trist, men sant, så ta vekk xenonen du, ellers må du ut med nye 350 kroner for en time der du har fjernet de..
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 for man veit aldri hva BT finner på. Men er som du sier, de skal jo egentlig ikke bry seg om det når det er senken jeg kommer for å godkjenne. jo, de skal bry seg om lysene når du har senket. De skal kontrolere at lysene er riktig justert... Det bør du forresten si ifra til de på 4 hjulskontrollen at du vil at de skal justere lysene også, ikke alle som gjør det.... Åja, trodde ikke at dette hadde noe med senkingen å gjøre jeg, men er jo egentlig litt logisk når man senker en bil at man da må justere lysene også, men er jo gjort på 5 min å koble fra xenon å slenge på de gamle pærene osv da
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Koster 450kr for kontroll inkl nytt vognkort.De sjekket ikke mine lys, men skal vel i teorien gjøre dette. Virket som det eneste de brydde seg om var papirer og at numrene på fjærene matchet med disse. Felger kan jo være verdt å få godkjent samtidig! Jeg har supersport cat-back med tüv papirer. Dette ville jeg også få med i vognkortet, men kontrølleren sa bare at det var ikke noe de brydde seg om. 450 kr ja. Det var jo ikke mye Jeg bare bytter om lysene jeg, er fort gjort, så kan de ikke klage på noen ting Ja, for det med bakpotte har jeg lurt veldig på om skal godkjennes osv. Men veldig mange som sier at i allefall Scorpion og sikkert flere potter ikke trenger å godkjennes da disse er lovlige? Jeg fikk ikke med TUV papirer da jeg kjøpte scorpion-potta, så jeg tror jeg satser på at dette går bra Men godkjenning av felger, hvordan gjør man det da? Jeg har jo 4stk TSW Beyern Mesh 8.5 med dekkdim 225.40.18. Men jeg har jo ikke fått med noen papirer på felgene heller. Er dette noe problem?
Haug530D Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Lurer litt på dette jeg også, skal hive på senkesett i helgen å felgene, tenkte å få både felger å senkesett i vognkort da jeg har TUV papir på begge deler, har også en Scorpion bakpotte jeg skal ha på, men vet ikke om jeg burde sette denne på før etter kontrollen, eller er det bare å kjøre på? Er BT i Haugesund, noen som vet hvordan de er?
Chris_325iM Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Hvor mye har du senket bilen din? Jeg skal nemlig godkjenne senk på min egen e36, og fikk beskjed om at jeg skal kunne klare å kjøre over en 10cm høy "hindring". dvs at laveste punktet på bilen skal være over 10cm. og dette gjelder under bilen, altså mellom hjulene....
kawaman Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Har vært oppe på synet og godkjent senking 2 ganger det siste halv år. Alle papirer og sånt var i orden og justert lysa. Di sjekka ikke lys på noen av bilene,den siste jeg var oppe med mangla høyre nærlys,men sa ingenting. Han som tok kontrollen sa litt i det stille til den andre synet mannen som var der " at han ikke hadde sansen for sånn senking" for et rasshøl tenkte jeg da,men han sa fortsatt ingenting om lyset mitt Kommer veldig ann på hvem og hvilket humør på den karen har som skal ta kontrollen. Jeg hadde bare kjørt opp sånn bilen er
Mr E30 Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 de er nokså strenge på xenon, å så må du kunne kjøre over en 2x4" som ligger på høykant altså 98mm klaring fra bunnpanne å ned til bakken.tror nok ikke de maser pga sport eksos(sånn er det hvertfall på drøbak BT)
A1eks Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Når jeg var inne, studerte de hvordan Xenonen var montert, men de nevnte ingenting, og ingenting sto i rapporten heller. Men det vil vel variere fra BT til BT?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå