Hakon Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Snodig at denne bilen ikke er solgt. Personlig syns jeg fargene er meget fine, men de skremmer kanskje konservative sjeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Artig skiltnummer på en 540, "ST50540" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Bilen må jo absolutt oppleves for "korrekt" inntrykk, og det har det dessverre ikke vært noen som har ytret ønske om.. Men at bilen skiller seg ut fra mengden, er absolutt sant. Så ønske er jo stort for at bilen selges til en entustiast som tar vare på bilen! Appropo skiltnummeret, så falt ikke det meg inn før jeg leste innlegget ditt! Men ja, det var absolutt artig! Og han har nok ventet en god stund på å få det "riktige" nummeret her ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2009 Noen som vil legge inn bud rundt 175.000 kr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 4, 2009 Share Skrevet Juli 4, 2009 hmm.. Vil problemene som er nevnt i NAF testen utbedres før salg da? Synes det var riktig mange. En del av det der går jo på "garanti" som dere som bruktbilhandler må gi til kunde ved salg uansett... Tenker da spess på høy CO og oljelekkasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 I og med bilen selges for kunde, selges bilen som den står - derav prisen. Du har rett i det at det er mange punkter som er påpekt. Men det er ganske mange som har en "lettvindt" løsning også. Da tenker jeg særlig på det en entustuast likevel ville gjort; byttet til facelift-lykter foran og bak (kvitt tre punkter), avbalansere felger (kvitt ett punkt), byttet dempere (selv om ikke dette trengs, så er bilen noe høy... = kvitt ett punkt). Skulle du ha tatt alle forhåndsregler, og gjort alt "riktig", ville jeg tatt det minimale med rust som er på bilen (tre plasser), og rustbehandlet bilen etterpå også. Etter dette har du en super bil i mange år fremover! Høy CO skyldes rett og slett at det er "rake rør" på bilen, altså at bakre eksospotte er tatt vekk. Oljelekkasjen er derimot et punkt av flere som bør gjøres noe med for å ta best mulig vare på denne bilen. Det er tross alt en sjelden og pen bil! Alternativt så kan vi fikse opp i alle punkter. Dette er ingen problem. Men da blir det en annen pris også... Men tar du bilen i denne uken, kan du alltids få noe ekstra kompensasjon for utbedringene da EDIT: Det er ingen oljelekkasje; kun en mindre oljesvetting som har pågått over lengre tid, men i og med nåværende eier aldri har motorvask e.l., så ser verre ut enn faktisk tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Vanligvis bruker jeg ikke legge meg borti salgstråder, men føler jeg bare må si noe her: Pris: Hva er høyt, hva er lavt? Umulig å si da det ikke akkurat kryr av 540i på markedet. Men: Jeg personlig mener prisen på denne er høy. Begrunnelse: -Den har mangler, flere av de av en slik art som koster den del kroner å fikse uansett om man velger å montere originaldeler eller oppgraderingsdeler - Det er en varebil, og fortsatt to år til den gratis kan omregges. De fleste som kjøper E39 vil ha bakseter - Det er autolatgear. Dette blir veldig personlig, men sier det uansett: Autolat gjør en 540i kjedeligere, autolat er dyrt å reparere om det går til hedens, noe det gjør oftere enn manuelle kasser. - Blått interiør og uten sportstoler. Dette stopper garantert flere potensielle kjøpere. Av egen erfaring kan jeg vel si at blått og grønt interiør trekker ned pris. Man kan få en 98 523iat eller en 528iAt i grei stand med bakseter for under hundre lapper i dag, så med tanke på de tingene jeg har nevnt over er jeg veldig usikker på om det i det hele tatt er mulig å få mer enn 150.000,- for denne bilen. Men, man vet aldri, og treffer man rette kjøper så blir det plutselig handel. Så jeg sier fortsatt lykke til, og håper du ikke tar dette som annet enn det er: Konstruktiv kritikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Rart denne ikke er solgt, har vurdert den litt selv. Men har jo på en måte "nettopp" bytta til E46'en. Den hadde vært mye mer salgbar for meg om den hadde vært helt OK på dele siden + facelift lykter rundt om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg syntes selv også det er rart denne ikke er solgt, men ser absolutt at NAF-testen kan skremme vekk en potensiell kjøper før visning. Derimot, de tre som faktisk har vært og sett den / prøvekjørt den / gått gjennom punktene satt opp av NAF, har alle vært særdeles mer interessert i bilen etter visning. Dette rett og slett fordi bilen er jevnt over meget god. Dermed står vi igjen med følgende valg; skal vi selge den rimeligere (ikke så langt ned som 150', men noe ned, eller skal vi fikse opp det som måtte være på bilen, og sette opp prisen igjen til 200' ? For la oss ta en komplett gjennomgang på NAF-testen med prisen innhentet fra Koed: De to første punktene skyldes en dårlig pakning på høyre lykteglass - kr 135 3. punkt er en skade i lykteglasset høyre bak - kr 924 4. punkt er grunnet bakpotten er fjernet, dersom noen vil montere inn en helt ny - kr 5.099 5. punkt må felgene avbalanseres (jeg vet dette høres merkelig ut at vi ikke har gjort noe med, men grunnet manglende tilgang til bil har gjort at vi ikke har fått utført dette. Dessuten måtte vi da tatt en NAF etterkontroll for å få fjernet dette punktet, derfor står dette fortsatt som punkt - kr 250 6. punkt ny støtdemper - kr 1.018 7. punkt ny stabilisatorforbindelse - kr 172 8. punkt lås virker når førerdør åpen - kostnad ukjent - om delen må skiftes ukjent Anmerkninger: 1. punkt - motorvask 2. punkt - oppført i vognkortet - har TUV-papirer 5. punkt - ny frontrute på kasko - kr 2.000 Dermed står du igjen med 3 & 4 på anmerkningen, som kjøper får ta som ham vil. Trengs ikke, men det er en spesiell bil som virkelig er verdt å ta vare på punkt 6 - virkelig meget bra for alderen! Totalt kommer dette på kr 9.598 uten kostnad for arbeid, men med ruteskift som egentlig ikke er nødvendig! Personlig syntes jeg ikke dette er en avskrekkende pris for en bil som da er i meget bra stand. Alternativt kan vi bytte ut kostnaden for frontlykt-pakningen og baklykteglasset, og gå for facelift-lykter til en pris av kr 10.952. Dermed er totalkostnaden kr 19.491, og husk på; fortsatt med et ruteskift som ikke trengs! Eller hva syntes dere andre? Tilsvarende biler ligger jo opp i 200 - 230' kr. Denne får du nå for kr 175' pluss delene ovenfor = bra kjøp selv om du må vente 18 måneder på de tre siste setene? Husk på det at det er en pensjonist som har hatt bilen, og dermed har den blitt meget pent behandlet. Og med tanke på interiøret, så er dette meget så pent syntes jeg. Ville før hatt dette, enn et kjedligere sportsinteriør i sort / grått. Men det er min personlige smak da. Som du kanskje ser av nettsiden min, så liker jeg det ikke alle andre har, så lenge det er gjennomført perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Er ikke helt uenig med deg, men en del av disse 540ia'ene som er vare har ligget godt under 200.000,- siste året. Har faktisk sett på en del av disse bilene før jeg gikk for E46'en. Det som stoppet meg sånn sett var "Liten olje lekkasje" Det kan være en bagatell eller det kan bety topp pakning etc. Siden jeg nettopp kommer fra en Hat-Elsk forhold på min siste E39 med mye om og men så ville jeg aldri idag valgt en bil med en slik "feil". Første jeg ville gjort er å finne ut av olje lekkasjen, før alle disse slite delene byttes. Som du sier det er ikke store kostnadene å bytte demper, lykte glass osv. Men er den ikke solgt iløpet av høsten kanskje jeg vurderer å selge min E46, må jo inrømme at jeg savner 5ern litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxford Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 co blir ikke høy av rake rør. Trolig dårlig cat. Eller kjøleveske i forbrenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 co blir ikke høy av rake rør. Trolig dårlig cat. Eller kjøleveske i forbrenning. bakre katalysator er tatt bort.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 jeg syns også at prisen er alt for høy men treffer dere på rette kjøperen så vet man aldri Lykke til med salget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Dette er en pen bil. La det være sagt. Bakre katalysator er fjærnet. Denne må på igjen for å slippe å få anmerkninger på Naf og Eu godkjenning. Oljelekk. Når Naf tar en sjekk , så sier de at om det viser oljeflekker på gulvet fra de heiser den opp til de tar den ned igjen - så karakteriseres dette som en oljelekk. Frontrute slitt ? Nå slites frontrutene rimelig fort på disse bilene , men importbil og slitt frontrute er jo ikke så kjekt... Kast i begge dekk på høyre side ? Firehjulsskrens og fortauskant ? Kan også være en uforutsigbar høy kostnad. Rust er jo et kapittel som ikke synger godt i noen ører. Pris for denne er nok litt høy. Hadde jeg vært eier av denne og skulle solgt , så ville jeg utbedret oljelekk,fått balanse i høyresiden på bilen , betalt avgift og satt inn bakseter og annonsert på nytt. (men da hadde jeg nok beholdt den selv) Finnes ikke mange Alpina på E39 karr.i stasjonsvogn utførelse med bakseter i. Hadde nok fått rekkevidde på et annet kjøpspublikum også. 200 000.- fikset bil uten bakseter kan være mulig.Husk det er en gammel bil , og nærmeste st.Bmw er en 528TIA til ca.110 000.- med bakseter og 20000 mer på telleren.. I den stand den er ? maks 150 000.- Ta bort en del av feilene. Sett utført på de slik at det ikke skremmer kjøpere , for det gjør det. Prøv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg