Gå til innhold

Parkbremse på E46 funker ikke?! Hvordan bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som kan være galt? Tenkte jeg skulle stramme wirene i dag, men så at wirene oppe ved håndbrekket var helt strammet og ville ikke gå tilbake...? Er wiren røket? eller er den hoppet av inne i trommelen bak? Er på 02 mod E46 320 d sedan

Noen som vet hvordan jeg bytter wire? Er der vanskelig?

Skrevet

høres ut som de er røket ja.. viss du kan dra brekke helt opp uten at noen av hjulene låser seg så er de røket..

ellers kan du jo bare ta av trommlene bak og se.. men har aldrig opplevd at wiren ryker der :P

Skrevet

Du må jo ha de av uansett viss du skal skifte wiren :) viss du skal gjøre dette selv så er det jo like så greit og skifte bremsesko og monteringsett + hjulsylindere.. Viss dette er en stund siden eller det er slitt :D

Ikke så dyrt, ett par hundre extra..

Skrevet

Kjøper jo bare nye wirere...

Du må av med trommlene og hekte av wiren som sitter i den ene bremseskoen (Begge sider)

Løsne wirene fra sine fester som holder de oppe, løsne de der du strammer de..

Samme prosedyre når du monterer, bare omvendt heeh

Vet ikke om det er 2 hele deler fra justeringene te trommel men det ser du vell.. prøv og finne ut hvor den er røket.. kan jo i tilfelle skifte det som er røket...

Lykke til :D

Skrevet

Er såfall to strammeskruer ved håndbrekket inne i bilen.. så regner med det er 1 wire fra håndbrekket til hver at tromlene.. Mekonomen hadde disse til 300,- settet.

Skrevet

ja går 2 wire bak en til høyre og en til venstre side.

er litt arbeid og skifte dette da "gummien" runt wireen kan sitte godt inn i navet. og du må ned med eksos og deksel får å bytte wireen og muligens løsne mellomaksling. huske ikke om du kom til uten og ta mellomakslingen. mulig det er noen andre som kan bekrefte det eller avbekrefte.

Skrevet

Når du sier det så kan det godt være mulig det ja...

Vertfall eksos... dårlig plass.. wirene går jo over eksos dekslene osv...

Men det ser du jo hva som må demonteres..

Mekonomen har disse veldig billig ja...

Skrevet

Bytter alt når man er i gang så slipper man å tenke på det igjen.

Og det er dårlig med hjulsylindre i håndbremsa på en BMW med skiver...

Hva skulle det være godt for :roll:

Skrevet

Er det ikke trommel og skive bak på e46 da?

Hadde en mercedes c-180 kompressor 2003 mod tidligere, der var det trommel for håndbrekk og skive for bremsene.

Skrevet

Det må være trommel til håndbrekk bak på E46 for jeg kjøpte nettopp nye klosser. Men mulig jeg bare kan stramme skruen for å stramme opp litt for jeg har jo aldri brukt håndbrekket i fart eller noe, så skjønner ikke hvorfor de har blitt slitt egentlig.

Det er altså litt liten bremseeffekt og litt stor dødgang på håndbrekket.

Er det like mye jobb for å bytte kun klossene til håndbrekket som det dere snakker om over her (for å bytte wire)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...