Marius2002 Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei. Som topic sier; Hva er forskjellen på chip og powerboks? Hva lønner seg og hva gir best effekt? Bilen som en av delene vurderes å sette på er en E46 320d. Takker for alle svar. Mvh. Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Jeg tolker forskjellen dithen at en ordentlig chip er en spesialtilpasset omprogrammering til din bil, mens en powerbox er mer en "universal" omprogrammeringschip som er laget for f.eks alle e46 320D, osv... Selvfølgelig er førsnevnte absolutt å anbefale! Ville ikke kjøpt en random billig powerbox på ebay, da en chip like gjerne kan skade bilen, om alt ikke gjøres korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Takk for kjapt svar Er ikke jeg som skal ha, men mitt søskenbarn. Da blir det chip sa han! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 mye mer å hente med en chip også. en kamerat av meg chippet bilen sin nå (omega 2.5tds) org 131hk. med chip så endte han opp på 191hk å 411nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Precis, En Powerbox är till för dem som inte kan programmera om det riktiga styrprogrammet. Powerboxen innehåller motstånd som förvränger styrsignaler och får styrsystemet att skicka på mer diesel. Vilket i sig ger lite mer effekt. En riktig omprogrammering i chipet, så har man gjort mycket mer justeringar än så. Mvh A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Ja, det er korrekt det Fekzen sier, men hvis du kjøper fra en seriøs tuner firma som ACS eller Hartge, så får du like bra effekt som ved å omprogrammere ECU`en din. Men det koster mer enn å få noen til å mappe om ECU`en (chippen) din - jeg ga 23K for min ACS PCU... Og det var kun for å opprettholde garantien på bilen da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 jeg har powerboks fra biltuning.no og den funker fett, men er ikke til å anbefale i lengden da den kun styrer dieseltrykket slik at resten av div komponenter ikke holder helt følge slik som feks ladetrykk ol fordelen med powerboks er at den er plug and play og ingen kan finne ut at det har vært montert en slik i bilen. hvis du skal på en eller annen kontroll med bilen er det bare å nappe den utav. det er ikke like enkelt med en chip feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå