Gå til innhold

Hva er forskjellen på chip og powerboks?

Marius2002
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tolker forskjellen dithen at en ordentlig chip er en spesialtilpasset omprogrammering til din bil, mens en powerbox er mer en "universal" omprogrammeringschip som er laget for f.eks alle e46 320D, osv...

Selvfølgelig er førsnevnte absolutt å anbefale! Ville ikke kjøpt en random billig powerbox på ebay, da en chip like gjerne kan skade bilen, om alt ikke gjøres korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Precis,

En Powerbox är till för dem som inte kan programmera om det riktiga styrprogrammet. Powerboxen innehåller motstånd som förvränger styrsignaler och får styrsystemet att skicka på mer diesel. Vilket i sig ger lite mer effekt.

En riktig omprogrammering i chipet, så har man gjort mycket mer justeringar än så.

Mvh

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er korrekt det Fekzen sier, men hvis du kjøper fra en seriøs tuner firma som ACS eller Hartge, så får du like bra effekt som ved å omprogrammere ECU`en din.

Men det koster mer enn å få noen til å mappe om ECU`en (chippen) din - jeg ga 23K for min ACS PCU... Og det var kun for å opprettholde garantien på bilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har powerboks fra biltuning.no og den funker fett, men er ikke til å anbefale i lengden da den kun styrer dieseltrykket slik at resten av div komponenter ikke holder helt følge slik som feks ladetrykk ol

fordelen med powerboks er at den er plug and play og ingen kan finne ut at det har vært montert en slik i bilen. hvis du skal på en eller annen kontroll med bilen er det bare å nappe den utav. det er ikke like enkelt med en chip feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...