Gå til innhold

bakdekket på sjåførsiden har plutselig blitt helt nedslitt.


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva er forskjellen med og kjøre med knekt fjær eller kappa fjærer som mange av oss gjør.

Årsaken kan også være hovedforinger bak

Hvaforno, er det mange som gjør det? :shock:

Vet ærlig talt ikke hva som skjer, men jeg ville ikke kjørt med et

dårlig understell og risikert at bilen mister veigrep og spretter

ut av veien. Det er sikkert en grunn til at folk kjører av veien og.

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe...

1. Det er forskjell på å kjøre med en knekt fjær, og kappa på begge sider.. Da er det jo tross alt likt på begge sider

2. Det som er frlig med å kjøre med en knekt fjær, er jo at denne plutselig hopper ut når du treffer en dump..

Vanskelig å få til dersom du har dempern inni fjæra, men på E36 sitter jo fjær for seg selv i øvre bærebru, så derfor er det faktisk enkelt for fjæra å ta veien ut dersom den er kortere enn den skal være og du treffer en dump som er dypere enn den skal være..

Skrevet

VELDIG mange som kjører med knekt(e) fjør(er) der ute. Er jo ikke så lett å oppdage annet an et bilen blir litt lavere og at det kanskje lager litt lyd...

Før fjøra står gjennom dekket da :roll:

Men forsvarer ikke å kjøre med det :wink:

Skrevet

Måten du svara på er helt idiotisk... gi han svaret på spørmålet å si at han burde fixs det før han bruka bil igjen.. enn å kritiser han før å kjør uforsvalig..

Skrevet

Så ikke at du va ei jente :lol: men du burde sett bil på verksted eller få en bilmekaniker til å se på problemet.. er farligt å kjør rundt med knekte fjærer :!:

Skrevet

Sitter med det inntrykket at litt for mange brukere her på forumet skal være veldig belærende overfor andre og komme med moralpreiken til spørsmål som blir stilt. De samme personene kan også søke råd ved kjøp av billigdekk og biltema deler så man kan jo lure på hvilken forfattning deres egene biler er i. Nei, vær sakelig overfor hverandre så blir det mer trivelig og bruke forumet.

Skrevet

Du må ha firhjulkontroll for og få justert alt inn etter spec. Da blir alle fire hjula justert og eventuelt finner feilen. Viss de er fleire feil enn Knekte fjærer..

Skrevet
må jeg ha firehjulskontroll eller går det med 1hjulskontroll.

Tar alltid 4-hjulskontroll. Kan foråvidt bare ta foran eller bak også, men blir ikke riktig og like greit å få alt riktig mens bilen er oppe.

Kanskje blir den bedre å kjøre etterpå også :wink:

Skrevet

Vil tro at cambervinkelen har blitt mer negativ som følge av at bilen er lavere pga knekte fjærer, men syntes egentlig ikke dette forsvarer at dekket ble "plutselig" slitt ut og kun på ene siden.. Forøvrig tror jeg ikke det har noe å si om fjæren er knekt bak. Er 99% sikkert den aller nederste "ringen", men blir fort mye "bla bla :lecture: "

Hjulstilling og nye fjærer er nok veien og gå alikevel...

Jeg har 2 "nye" org fjærer til E36 om det er interessant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...