normzzz Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Er ivrig etter å få på sommerdekkene nå, selvom de ikke er noe spesielt fete:) Er jo tørre og fine veier her i Oppegård i hvert fall, så lurer på om det er veldig dumt å bytte nå? Noen som har gjort det allerede?
S.Arnesen Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 har to kamerater som har gjort det alt her i sarpsborg, og jeg følger etter i dag er jeg redd Om du kjører mye på morgenen og kvelden så er det ikke så altfor lurt....
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Er ivrig etter å få på sommerdekkene nå, selvom de ikke er noe spesielt fete:)Er jo tørre og fine veier her i Oppegård i hvert fall, så lurer på om det er veldig dumt å bytte nå? Noen som har gjort det allerede? Jeg bor i Bærum og jeg la om i forrige uke. Men lot bilen stå den dagen det snødde så mye Men tror det er trygt å legge om nå...
normzzz Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 vil gjerne ha flere tilbakemeldinger:) Er meldt 8-10 grader på dagen hele uka framover!
Ballder Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Er du trygg på deg selv og kjøringen din? Om du er det, så håper jeg det er grunnet kjøreerfaring som strekker seg over noen år, og ikke basert på "jeg er best" prinsippet. Vet du hva du holder på med, så er det helt greit og slenge på sommergummi nå, men bør vel ikke være 100% avhengig av den bilen i så tilfelle. Kan fort ligge noen cm med snø om morgenen ennå, og da skal du ikke ha særlig gamle/brede dekk før du tar ett annet alternativ ut på veien.
Chris_ Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Var inne på tanken selv, men fant ut at jeg skal se litt videre, ettersom det har vært ustabilt her, og veldig glatt noen morgener. Så jeg venter litt ihvertfall
Saltkjelen Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Ingen fare vil jeg tro.. Jeg hadde tenkt til å legge om på E61'en idag, men det ble litt i det seneste laget til at jeg ville ha rukket det. Legger derfor om i morgen eller på Tirsdagen etterfulgt av resten av bilparken..
normzzz Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 takk for svar:) Ballder: Jeg føler meg svært trygg på min egen kjøring, og er så absolutt ingen råkjører. Jeg tar det tvert imot veldig med ro, og har stor respekt for trafikken av ulike grunner du selv kan tenke deg. Jeg har ingen lang årrekke med erfaring, men har vært i trafikken i 3 år totalt og har tilbakelagt 50 000 km på denne tiden:) Satser på å bytte i løpet av uka som kommer!
316 Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Er du trygg på deg selv og kjøringen din?Om du er det, så håper jeg det er grunnet kjøreerfaring som strekker seg over noen år, og ikke basert på "jeg er best" prinsippet. Vet du hva du holder på med, så er det helt greit og slenge på sommergummi nå, men bør vel ikke være 100% avhengig av den bilen i så tilfelle. Kan fort ligge noen cm med snø om morgenen ennå, og da skal du ikke ha særlig gamle/brede dekk før du tar ett annet alternativ ut på veien. Kjøreerfaring har ingenting å si hvis føre er elendig vil nå jeg påstå. Hvis det plutselig har kommet underkjølt regn, eller fryst på om kvelden i en sving, hva pokker hjelper det med kjøreerfaring om du kommer susende med 235/40/18 sommerdekk? Riktignok påpeker du at en ikke bør ha særlig gamle eller breie dekk, men sommerdekk er sommerdekk. Da går det til helvete. Vil absolutt påstå at det er den som venter lengst med å legge om som har "mest kjøreerfaring"!
normzzz Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Jeg kjører vel med 205/45/16 eller hva det er. Standard lettmetalfelger til e36 97 modell i hvertfall:P men de er fint vedlikeholdt! Skal ha noen andre etter hvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå