Søreng Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Vårpussen 2009 med BMWCCN avd. Rogaland Så var tiden kommet her i sør/vest for å få av alt dritten og saltet som har samlet seg på bilene våre i løpet av vinteren. En tidlig lørdagsmorgen var det oppmøte kl 09:00 ved Forus Bilpleie som stillte med hall og profft utstyr og veiledning/hjelp. Jeg var der ca 08:50 og da ver det kommet to stykker til utenom meg, vi ble geleidet inn i de to "vaskeplassene" og guttene fra Bilpleien startet med å skylle av bilene. Innen klokken 09:00 var 2 biler ferdig HT-spylt og flere og flere rullet inn på plassen. Videre bar det inn i hallen etterhvert som bilen var ferdig spylt. Her var det å få tørket av allt vannet slik at bilen var klar til voks. Dersom det trengtes grundigere forrarbeid var guttene fra Bilpleien behjelpelige med å vise hvordan du brukte Clay (leireklump) for å få vekk ruheten. Mens bilene stod å godgjorde seg med voksen var det resten av bilen som skulle tas. Her valgte du selv hvor grundig det skulle gjøres. For min del stod voksen på i ca 4 timer før jeg hadde fått gjort ferdig resten Innimellom all tørking, voksing, støvsuging og mere til var det en matpause med boller og brus fra styret i Rogalandsavdelingen \:D/ Når klokken nermet seg 14:00 begynnte de fleste å bli ferdig og det bar hjemmover for noen, mens de som ville fikk muligheten til å benytte fotostudioet til Forus bilpleie og tatt litt bilder av bilen ferdig shinet. Var mye snadder for BMW entusiasten her Prøvde meg også på et HDR bilde når jeg hadde muligheten Takk til Forus bilpleie for bra veiledning, utlån av utsyr og masse hjelp, og BMWCCNR for en flott dag og kjekt treff
mortenam Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Bra rapport og flotte bilder Søreng! Spesielt fornøyd med bildene av bilen min Her er mine bilder, men de er nok ikke på langt nær like profesjonelle: http://bmw.flipp.net/v/diverse/2009-03-28/
pettmon Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Veldig flotte bilder Søreng Og Morten . Dette var den beste Vårpussen jeg har deltatt på . Meget profesjonelle folk og villige til å hjelpe med etthvert ønske . Stor takk til Forus bilpleie Petter Bmwccn Rogaland
E.H.D Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Flott tiltak det der, og det er sikkert mye kjekkere, å puss bil sammen med andre. Men Søreng, det objektivet (kit-linsen?) ser ikke ut til å være helt i lodd. Ut mot side kantene blir jo bildene veldig uskarpe/merkelige, kan aldri tro at det skal være slik. For bildene er jo skarpe på midten.
morteym Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Jeg satt nettopp og tenkte på at jeg skulle ønske jeg hadde mer greie på detailing. Dette er noe jeg har lyst til å lære. Jeg har bare tatt lakkforsegling og vaska med svamp og pussa med pusseskinn før. Var nettopp ute og lufta 323n (den snur merkelignok mange flere hoder enn m3n merket jeg!). Den trenger sårt lakkrens og polering. Men jeg er redd for å lage riper. Så her skulle jeg vært.
Søreng Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Men Søreng, det objektivet (kit-linsen?) ser ikke ut til å være helt i lodd. Ut mot side kantene blir jo bildene veldig uskarpe/merkelige, kan aldri tro at det skal være slik. For bildene er jo skarpe på midten. Ja, er ikke helt bra om dagen.. Vet ikke hva det er. Om jeg har kommet borti noe eller hva.. Må kanskje ta meg en tur til en fotosjappe å høre hva de har og si.. Har prøvd å rense linsa også.. Men hjalp ikke det heller
StigJ Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Her er noen bilder jeg tok. Mangler ettpar bilder som jeg ikke har fått lastet opp enda. Men de får vi ta i morgen.
Søreng Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Joda, mulig det.. Men får vertfall vist fram poenget
mortenam Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Godt du fikk med det übergromme luksusinteriøret mitt
///Mysild Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 noe sier meg at den blå m3en trives best på bane så jo ut som et hyggelig møte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå