Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ble stoppet uten å ha gjort noe spurte poltidama om det var mye futt i den, for den hørtes så rå ut :lol: Sa det som det var at det var bare juks og fanteri da det er en 320. Hun flira litt og ønska meg en hyggelig kveld. Greit når man møter på folk fra den siden i etaten

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Når jeg ble stoppet uten å ha gjort noe spurte poltidama om det var mye futt i den, for den hørtes så rå ut :lol: Sa det som det var at det var bare juks og fanteri da det er en 320. Hun flira litt og ønska meg en hyggelig kveld. Greit når man møter på folk fra den siden i etaten

Skulle sagt det var futt i den og at den var 10" :lol:

Skrevet

Min prosedyre når jeg blir stoppet av politi.

1. Vær ydmyk!

2. Bruk mobilen din, ta opp samtalen.

3. Opplys om at du tar opp samtalen

4. Be om tjenestenummer

5. Håp på det beste

Skrevet

* Gått til "den fjerde statsmakt" altså pressen med din historie. Fult navn fra din side er veldig viktig (dette gir saken eit ansikt og vanskelegere å koste under eit teppe fra politiets side + at det blir meir truverdig).

Prisen for å gjøre dette, er at man er nødt til å "go public" med navn og bilde for å få lov til å være i fred og bli behandlet med respekt. Trist hvis det må være nødvendig.

* Sørge for at media fokuserer negativt på politiet ein periode frammover.

Som nevnt i en annen tråd, er politiet en betydelig leverandør av stoff til lokalpressen, og det kan derfor være vanskelig å finne et medium som er villig til å kjøre en kritisk artikkelserie mot politiet.

Skrevet

det du også bør være obs på når du går til pressen, er å faktisk ha ditt på det tørre.. noe jeg ikke har intrykk av etter å ha lest denne tråden..

Skrevet
det du også bør være obs på når du går til pressen, er å faktisk ha ditt på det tørre.. noe jeg ikke har intrykk av etter å ha lest denne tråden..

Bør ha en temmelig "air tight case" om man skal gå til slike tiltak ja...

Skrevet
ikke bare meg som føler seg forfulgt ser jeg. siste gangen jeg ble stoppet. sa jeg at jeg følte det var personforfølgelse. da bytta de tema med en gang.

passer på heletiden nå at dekkene er gode og lysa fungere. men er vel bare tidsspørsmål før de finner ut den store hemmeligheten min

Hva er det som er den store hemmeligheten da?? :)

Skrevet

Problemet er vel kanskje det at når man er flink til å "gire ned" og de ikke klarer å ta deg på fersken ved råkjøring, tar de deg heller på alt mulig annet hehe

Skrevet

Det at politiet stopper e36er mere en andre biler er så JÆVLI sant! Kjørte bare en liten tur, stoppa.. ville ingenting spesielt.. bare sjekke om bilen var stjålet osv..

Skrevet

Ble stoppa med min e36 hver en jævla gang jeg var ute og kjørte før.. Men aldri klaging på lys eller dekk.. Var førerkort kontroll gang på gang.. det var vel fordi jeg var notorisk for og kjøre uten en stund.. Men nå har dem gitt seg helt omtrent..

Ble stoppa av søstra til ei xdame for ei stund siden.. med chevyn min..

Fikk da krav om skriver i bil.. farts sperre.. 20" hjula var for stor.. Og det var ikke vinterdekk.. endte med en tur på bt der de kunne fortelle at bilen var godkjennt som den var og at 20" var m+s merket og var da gyldige som sommerdekk...

Så siden bilen var iorden ble det blodprøve siden dette var en tidlig mandag og ryktene skal ha det til at jeg driver med det ene og andre på helgene.. inkludert å sniffe mye hvitt pulver.. Noe som overhodet ikke stemmer.. glad i en helflaske og noen drammer hver helg men ikke pulver.. Så avleverte blod menst jeg hån lo av hu dama da de fikk resultatet..

gikk så opp på kammerset og ga klar beskjed om dette hadde vi vært igjenom før og visst vi skulle ta diskusjonen rundt meg og mitt liv en gang til så skulle de få høre fra advokaten min.. Sist mistet en politi mann lappen og jobben.. Så dette var de ikke interessert i..

4 dager etterpå dumper en offisiell beklagelse i postkassa med politi kvinnens underskrift og politi mesterens. Synes ikke helt detta var godt nok.. så gikk opp og krevde unnskyldningen face to face.. det nektet hun først men fikk klar beskjed fra overordnet om at det fikk hun bare gjøre.. Nå vil hun ikke ha noe med meg og gjøre.. Heldigvis.. :)

Skrevet
Jeg var bare 20 da jeg fikk 323n (nå er jeg 26). Den jobba jeg hardt for! Folk på jobben som ikke kjente meg spekulerte i om jeg solgte dop. Kan kanskje ikke forvente at politi skal tenke annerledes.

Men jeg tror det har noe med stil og personlighet å gjøre. Eller måten man reagerer på når en blir stoppet. Har jo blitt spurt om hvor jeg har vært, hvem jeg har vært hos, hvor jeg skal, hvor jeg jobber også.

Litt artig akkuratt det der med det at folk er så interreserte i hvordan man har "fått tak i" den bilen osv osv.

Har blitt stoppa flere ganger av politiet her i området med e46'en, og det spørsmålet som kom vær gang var hvordan en unggutt som meg hadde råd til en slik kjerre. Det at jeg jobber og har lån slik som alle andre var lissom ikke ett alternativ :? Det har heldigvis ikke vært tilfelle siden i sommer 08, men allikevel så syns jeg slikt er frekt...

Nå i det siste har politiet her i området blitt temmelig kurante å ha med og gjøre syns jeg. Jeg kjører jo en lav bimmer med store felger, men jeg har ikke opplevd noen form for utpeking av den grunn...

Har faktisk under flere anledninger fått kommentarer om at jeg tydeligvis er glad i bilen min, og at jeg steller godt med den :) Må jo innrømme at jeg syns det er litt moro å bli stoppa av politiet for å få slike beskjeder :D

(riktignok kun skjedd to ganger, men stolt fordet :wink: )

Nei, det var dårlig oppførsel å spørre hvordan du har råd til en sånn bil.

Merkeligste jeg har opplevd var en politibil som tok usving med sirene bortved brannstasjonen i Fredrikstad, og ut kom en gammel onkel og nesten skrek til meg mens han pekte, om at jeg måtte få av de tåkelysa hvis ikke så ble det bot. Sjefen i gata. Jeg rakk nesten ikke si noe før han gikk igjen. Hehe.

Jeg ble vinket inn i teknisk kontroll ved Fredrikstad-brua. Var så nervøs, ventet på at de skulle bli ferdig med bilene foran, de sjekka dekkene og alt. Dekkene mine var nedslitte og ikke sto felgene og senkesettet i vognkortet! Det var en ung dame og en mann. Han bøyde seg ned og sa til henne "her var det ikke mye klaring". Jeg så i speilet hvordan han bøyde seg ned og studerte felgen. Hun meg hva slags bil dette var. Så sa hun at jeg hadde sprek bil og at jeg kunne kjøre videre. Flaks at bilen var nyvaska :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...