martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Forsikringsselskapene er pålagt å gi deg et forsikringstilbud uansett! Men om de ikke vil ha deg som kunde, setter de bare prisen urealistisk høyt slik at du ikke gidder å forsikre der uansett.. Jeg fikk pristilbud på 94.000kr i året på min 328 hos IF feks Edit: Jeg har forsikring hos Gjensidige nå, til en brøkdel av prisen.. Virker som Gjensidige er der jeg har størst sjans, men de sa nei de og:/ Men hva er alderen din i frohold til min? Jeg kommer jo til å forsikre den på en av foireldra mine, for å få det billigere, men må ha førere under 23...
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Prøv gjensidige Betaler 6700,- der med 60% i bonus, men jeg fyller 24 i år da Ja skal prøve gjensidige igjen! Virker som det er størst mulighet der! Etter fylte 23 år er nok saken en annen, men fikk jo som svar at jeg ikke kunne kjøre den før jeg fylte 30 da:/
D.C.V Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Da jeg forsikret det var jeg faktisk 22, og da betalte jeg vel 7200,-
Frode D Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Virker som Gjensidige er der jeg har størst sjans, men de sa nei de og:/ Men hva er alderen din i frohold til min? Jeg kommer jo til å forsikre den på en av foireldra mine, for å få det billigere, men må ha førere under 23... Er 19 selv, var 18 når jeg fikk forsikringen. Eller 17 faktisk. Var rett før jeg fyllte 18. Men jeg tror ikke 328 er en så vanlig bil å forsikre, iallefall ikke for unge. Så det kan være derfor jeg fikk. Sparebanken skulle ha 50.000 for den da, men kom under 20 hos gjensidige..
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Da jeg forsikret det var jeg faktisk 22, og da betalte jeg vel 7200,- [/quoteEr vel ingen forskjell på 20 og 22 forsikringsmessig? Tror det må ha kommet noen nye regler i år. Vurderer å kjøpe bilen, og ta forsikring senere. M5 er en stoor drøm som endelig kan gå i oppfyllelse etter mye sparing! Men takket være kranglete selskaper kan det gå i grus:/
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Virker som Gjensidige er der jeg har størst sjans, men de sa nei de og:/ Men hva er alderen din i frohold til min? Jeg kommer jo til å forsikre den på en av foireldra mine, for å få det billigere, men må ha førere under 23... Er 19 selv, var 18 når jeg fikk forsikringen. Eller 17 faktisk. Var rett før jeg fyllte 18. Men jeg tror ikke 328 er en så vanlig bil å forsikre, iallefall ikke for unge. Så det kan være derfor jeg fikk. Sparebanken skulle ha 50.000 for den da, men kom under 20 hos gjensidige.. 328 er vel en ganske sjelden bil uansett Men tror tyveristatistikken på E34 M5 er ganske høy, hvertfall har vært høy, er jo en genial fluktbil;) hehe
Mipplemuh Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Er ikke lett å vær ung og skal forsikre bil nei.. Trygvesta skulle ha 67.000 for kasko på min 318is 6800 på foreldrene mine med full kasko og meg som deleier.. Kjedelig å ikke få bygd opp bonus når man kjører skadefritt, men er man ung er forsikringselskapene sjelden intressert å ha deg som kunde
MonicaM3 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Hørt med Gjensidige da? Dem tok min uten problemer... Ikke dyrt heller syntes jeg Du er jente, hehe, går vel litt på statistikk det der Jenter ligger ca 200kr billigere enn gutter. Mye av grunnen trur jeg er at jeg er på den 14. bilen jeg har hos dem. Mange av disse er biler med stor motor (syntes dem) og typiske ungdomsbiler men aldri hatt skyld i noen ulykker ol. Har en god historie der til tross for at jeg bare er 24. (blir 25 i mai)
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Er ikke lett å vær ung og skal forsikre bil nei.. Trygvesta skulle ha 67.000 for kasko på min 318is 6800 på foreldrene mine med full kasko og meg som deleier.. Kjedelig å ikke få bygd opp bonus når man kjører skadefritt, men er man ung er forsikringselskapene sjelden intressert å ha deg som kunde Ja det er utrolig kjipt! skjønner forsikringselskapene på en måte og, statistikken er jo ganske høy på ulykker for unge sjåfører, men syns selskapene kunne sett på statistikken for hver enkelt person og beregnet forsikring utifra det:P Bonusen er ikke så viktig for meg å få på denne bilen, har andre biler jeg tjener bonus på, blir bare sjeleglad om jeg finner et selskap som vil forsikre drømmebilen til en overkommelig pris!
Hansh Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Det var da en flott mnd. å bli 25 i, i år! Hvis du forsikrer den på dine foreldre kan de ikke nekte deg å bruke bilen, men den må også stå i deres navn og offisielt hovedsaklig bli brukt av dem. Stemmer ellers at ingen selskap har lov til å nekte deg forsikring!
Ole@Automote Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Hva med å kjøpe en 518 som er godkjent ombygd til M5 den vil bli forsikret som 518
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Det var da en flott mnd. å bli 25 i, i år! Hvis du forsikrer den på dine foreldre kan de ikke nekte deg å bruke bilen, men den må også stå i deres navn og offisielt hovedsaklig bli brukt av dem. Stemmer ellers at ingen selskap har lov til å nekte deg forsikring! Nei de kan vel ikke nekte meg det så lenge forsikringen tilsier at fører under 23 har lov til å kjøre den. Men svaret jeg har fått hos gjensidige og sparebank1 er hvertfall at jeg bare kan glemme den type bil fram til jeg er 30 (er nok mange pene M5'er til en grei pris om 10 år!) NEPPE!
martin_G Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Hva med å kjøpe en 518 som er godkjent ombygd til M5 den vil bli forsikret som 518 Det er jo selvfølgelig en mulighet! Men er uheldigvis skrudd sammen på den måten at jeg må ha det orginalt:P Hehe en dyr U-ting viser det seg å være:P
D.C.V Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Jeg vet at det kan virke lenge til du blir 23år Men tro meg den tida går dessverre raskere enn du tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå