Gå til innhold

Hold dere LANGT unna denne 535ia.

Reset
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte 50 mil i går, tur\retur for og se på en 535ia i grei stand.

Må si at jeg aldri har vært så skuffet i hele mitt liv.

Når jeg kom fram til der bilen sto, møtte jeg en gjeng på 4-5 ungdommer på en gammal 240.

Selgeren, påsto at han skulle bruke motor i ett annet prosjekt.

(Måtte jo være noe galt med resten av bilen da, siden han ikke fikset opp den istede for?)

Det positive:

El takluke og 4xruter.

godkjent ombygd 535

shadowline

hvite blinkers bak

kjørecomputer.

Det negative

takluka funka så vidt, ene ruta funka ikke

Bilen var lakkert shadowline

Kjørecomputeren viste 0 på alle funksjoner.

hele dashen rundt cd spiller og kjørecomputer var demontert.

Låg en cm med dritt og støv under matta i bagasjerom.

Bilen hadde kappa fjører, bilen skrapte midt på en vanlig veg.

Bilen hadde fullt av gummi rester oppi hjulbue :roll:

(Var 100 svarte spor langs vegen atmed der selger bodde)

Motor gikk helt ræva.

Speedo funket ikke

Bremser funket så vidt, lang vandring på pedal.

fri eksos.

Pluss MYE mer jeg ikke kommer på.

Så sa jeg alt det jeg mente til selger.

at bilen var som ei ræv, å at den var ihjel kjørt.

Sa jeg det med vindu, dash osv.

Han sa det BARE var og montere. og det med vindu, så var det BARE og ikke trykke så hardt på bryter.

Så sa jeg "hele bilen er jo BARE"

Må jo gå ant for vanlig folk og bruke den, uten å ha gjenomgått ett kurs.

Å når jeg kom med slike meninger.

Så fikk jeg bare stygge komentrarer tilbake som " den bilen der er jo ikke den strøkneste på tunet heller da"

Da jeg monterterte at bilen var så lav at den var ubrukelig så sa han,

" er ikke alle bilen som er like høy som den der heller da"

Kjørte 318is`n til Matsby her på forumet, å jeg synes det rett og slett var tåpelig og komme med stygge komentarer mot den, når bilen hans var helt rævkjørt selv.

Link til bilen:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2131403

Jeg tror også det, at hadde selger møtt oss alene, hadde han vært litt evneveik uten de 3-4 kompissene rundt han, var for det meste dem som snakket.

Så sa han at han ville ha tilbake penger for prøveskilt, siden jeg ikke kjøpte bilen. Skiltene kostet 225 kr, men han ville ha 250 for slitasje av bilen.

Dette er det værste jeg noen gang har vært borti.

Hold dere langt unna :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehehe bare ler jeg, har bodd i ørsta og er der ofte nå også da dama er derifra, folk som kjører bmw der er enten entusiaster eller som han du nevnte over. Og disse volvo guttene er tøffe når kompisene er til stedet ja. Håper du ikke betalte for prøveskiltene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jeg betalte prøveskiltene jeg, med glede igrunn, bare for og komme meg fra stedet.

Faen meg verste plassen jeg har vært på :P

hehe kan egentli ikke kalle Follestaddalen Ørsta heller da, ørsta er litt mer sivilisert i forhold til disse "dalene" utenfor.

Småe bonda med liten tiss som kommer seg ut av hullene i helgene og tror de er tøffe. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor begynte du å krangle med selger? Hvis du ikke var interessert så kunne du vel bare dratt.

Jeg var og så på en M3 E46 i Kristiansand som var billig. 30 mil. Måtte jo være noe siden eieren var i utlandet og ikke turte å ha tid til å møte meg før han dro. Jeg kom inn på verkstedet og dynamoen var tatt av, og bilen var ikke engang kjørbar. Avtalen var at jeg skulle få kjøre den. Masse merker inni bilen, alle paneler utvendig var ikke linet opp osv.

Litt irriterende at selger ikke fortalte dette, samtidig skjønner jeg at han ikke kan si at bilen suger for da vil ingen komme og se på den. Folk ser forskjellig, noen vil jo kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg av bil, er etter min mening en privat ting, der man skal betrakte selger, like mye som bilen..

For at det skal gå i orden er det viktig å komme under 4 øyne med selger, og derfor skal kompiser holde seg langt unna mens salget foregår. Både kjøper og selger kan godt ha med seg "vitner", men jeg syns ikke disse har noe å blande seg inn med, i såfall skal det gå gjennom kjøper/selger og ikke direkte mot annenpart..

Det er helt greit å legge ut info her på forumet om salgsobjekter som det foreligger mangelfull informasjon i salgsannonse på, det syns jeg bare er fair, og for min del når folk oppfører seg slik som selger & co gjorde, er det forsåvidt helt greit å advare om oppførsel også.

Forøvrig mener jeg at nettopp slike situasjoner ofte er resultater av "sms-avtaler".. Jeg sier ikke at det er tilfelle her, men ofte vil en slik "fraværende og upersonlig" kontakt med selger resultere i usikre situasjoner..

Det er ikke greit å begynne å krangle under ett salg, og her må jeg kanskje si at dersom du ordla deg slik du gir uttrykk for i denne tråden, var det ikke annet å vente mtp drittslengningen dere fikk tilbake.. Da er det heller ikke annet å vente at Matsby sin bil fikk gjennomgå siden det da blir dere, mot de..

I sånne salgssituasjoner der andrepart kommer mot meg med frekkheter, beklager jeg bare for bryderiet og "tar hatten" å går.. Det være seg både om jeg skal kjøpe eller selge noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skulle ha 225 kroner for prøveskilt, og 25 kr for slitasje. til sammen 250kr.

Så måtte vi inn i ørsta for å ta ut penger, å da sa han, at viss vi prøvde og stikke av, skulle de lage ett helvette for oss.

Jeg var jo ikke frekk i den forstand, jeg var bare ærlig mot bilen, å nektet å betalte 16k som de skulle ha.

Jeg flirte bare når jeg kom tilbake fra prøve tur, å sa jeg NEKTA å betale det de skulle ha.

Jeg mener også det at det var tåpelig av gjengen irundt han og være stor kjeftet mot oss, og bilen vi kom med.

Vi var ikke frekk, men vi informerte hva vi synes om bilen, å at den ikke var verdt det han skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...