hylle Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Hei, Skal trekke en gammel 02 på henger ifra bergen til Stavanger, Trenger litt hjelp ved bømlafjord tunnellen. Siden trekkbilen min er en vw transporter, (66hk)?!, klarer såvidt og dra seg selv opp den tunnellen. Noen her som bor i området som har tilhengerfeste og vil hjelpe med og dra den fra ene siden til den andre. eventuellt : finnes det omkjøring??!! betaler selvsagt for bensin. tlf: 91395858 Mvh Hylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELS Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 har du tenkt på rennfast forbindelsen eller skal du kjøre over karmøy? omkjøring er mulig via kvinnherad, men da må du kjøre i en annen tunell (mellom kvinnherad og halsnøy) ellers kan du kjøre via hardanger og odda, men dette vil ta en hel del mer tid. men jeg tror bilen din klarer dette. har selv kjørt gjennom denne tunellen med 70 hk hiace med stor henger, gikk seint men fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Du kan kjøre over til Bømlo og ta ferje fra søre enden av Bømlo til fastlandet. Tar nok noe mer tid, og Bømlo har ikke de beste veiene, men det er en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Skru opp dieselmatinga på transporteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 hehe, den tunnellen er drøy den, men burde vel gå fint opp der i 1 gire.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 det får sikkert fint det, oppover er det jo 2 felt så du lager jo ingen kø! Jeg har kjørt til spania med 65 hk fransk diesel og 900kg last, og det gikk fint! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 Kommer til og gå så inn i helsikes treigt!! Redd for at det skal koke for den stakkars motoren! haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 burde også sjekke i vognkortet om transporteren har lov å trekke så mange kg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 ikke noe problem det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Du slipper ihvertfall å bekymre deg for fotoboksen i toppen Du klarer sikkert å krype deg opp i 2. gir. Men den er drøy som nevnt ja. husker jeg måtte ned i 3. gir på 316'n og ha full gass for å klare å holde 80-90 opp den tunellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Jeg møtte på en polsk-registrert og fulstappet Volkswagen Tranposter (tredjegenerasjon) med camping-vogn som hadde tenkt seg opp Grossglockner. Heldigvis er to felt i bunnen der, så jeg kom forbi. Etter at vi hadde stoppet på toppen for å ta bilder, kom bilen puttrende oppover mot toppen der vi stod. Selv om det tok tid, greide den det til slutt. På det verste har den veien over 20% stigning (om jeg husker rett). Det går som regel bra, men det går sjeldent fort. Jeg vil tippe at du greier det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 tut og kjør. ta fart så du ikke ender opp som denne http://www.youtube.com/watch?v=PdeUgrnzSNk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveioen Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Når skal du forbi? Kan muligens hjelpe deg, kommer hjem fra jobb på Onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå