Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått tatt noen bilder av bilen, slik den fremstår nå. Bilen rakk å bli skitten igjen før jeg tok bildene, men den skal få seg en vask i løpet av kvelden... :)

67sejhff0c4sjtec7n0j.jpg

9yzxf7mrbwto8eftr6pn.jpg

8gd0ha2porf90vm2m24v.jpg

y6gxilxs5n7xrdz60sww.jpg

65th2hmk9fub7z2piuqn.jpg

u1rxuoehjksxm9ro13yy.jpg

1law30p031cejoiwe97r.jpg

n53hfh85y97reiyhygf5.jpg

cjc3nnxwg1jvokj3g8ve.jpg

mtiyn60rzjwg96p9b32p.jpg

y0mku10knwqfzgigt7ot.jpg

9iwbvtj0i0zrgnj0gx6z.jpg

Fikk valset bakskjermene på fredagen, med godt resultat. Vi brettet bare opp innenkanten litt på begge sidene, og det ble ingen sprekk i lakken.. puuh! Samtidig fant jeg ut den egentlige grunnen til hvorfor bakhjulene subbet (og til en viss grad fortsatt subber i innerskjermen); vinterhjulene har innpress på ET20, dvs. 5-serie innpress :P I tillegg er bakdemperne litt slitne. Derfor har jeg i dag bestilt Supersport justerbart senkesett hos Håkon på Parts & Retards, satser på at det blir bra :twisted:

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Fortsatt endel snø igjen oppi der :) Blir bra med justerbart tenker jeg!

Er enda litt snø her oppe, men regner med at det ikke blir å gå altfor lenge før sommerhjulene kommer på - iallfall på 5'ern.

Når det justerbare senkesettet kommer på skal bilen stuke motsatt vei fra slik den er nå ;)

Skrevet

Steike, det var visst en del snø litt lenger nord ja. Her har snøen forsvunnet og sommerhjulene har vært på i 2 gode uker. Fantastisk. Jeg tror forresten at vi kjører med samme hjul på "bruksbilen" også, caaatooo.. :lol::D

Skrevet

Grattis med e36 touring. Ser veldig fin ut og alltid morro med komplett M-pakke bil. Det er jo sjelden vare på e36 touring det 8)

Vedr felger hadde jeg kanskje valgt 18" hartge felgene.. De kler jo e36 bra..spesielt med masse senk og 9.5 felg bak..:P

Skrevet
Steike, det var visst en del snø litt lenger nord ja. Her har snøen forsvunnet og sommerhjulene har vært på i 2 gode uker. Fantastisk. Jeg tror forresten at vi kjører med samme hjul på "bruksbilen" også, caaatooo.. :lol::D

Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg skal ta firehjulskontroll på 5'ern på tirsdag i neste uke, og umiddelbart etter denne kommer sommerhjulene på... :)

Vi har det med å kjøre rundt på samme hjul, hehe ;)

Skrevet
Grattis med e36 touring. Ser veldig fin ut og alltid morro med komplett M-pakke bil. Det er jo sjelden vare på e36 touring det 8)

Vedr felger hadde jeg kanskje valgt 18" hartge felgene.. De kler jo e36 bra..spesielt med masse senk og 9.5 felg bak..:P

Tusen takk for det :D Er bra fornøyd med bilen så langt, og som du sier; det er nokså sjeldent med komplett, originalmontert M-pakke på E36 touring. Satser på at det gjør bilen litt mer lettsolgt når den dagen kommer... :)

Jeg regner med at jeg blir å bestille 18" Hartge replicaer. Om det blir 8,5" bredde rundtom eller 8,5" foran og 9,5" bredde bak vet jeg ikke enda. Har litt lyst på 225/35-18" rundt hele, men 245/35-18" bak på 9,5x18" burde vel gå med en del senking hvis innpresset på felgen er rett, særlig nå som bakskjermene er blitt lettere valset..?

Mener å huske å ha lest at dette hjuloppsettet passet bra på compacten din, selv med 255/35-18" bak? :)

Skrevet

Hvordan kan jeg ha oversett denne tråden cato?!

Må gratulere på etterskudd med ny bruksbil! Denne ser pen ut! Gleder meg som før, med å se resultatet på hva du er i stand til å få til med bil!

Det blir rent og pent!

Snuser på en 03 318ci m-sport som bruksbil til samboeren og til meg selv nå, greit å ha litt å veksle mellom ;)

Skrevet
Hvordan kan jeg ha oversett denne tråden cato?!

Må gratulere på etterskudd med ny bruksbil! Denne ser pen ut! Gleder meg som før, med å se resultatet på hva du er i stand til å få til med bil!

Det blir rent og pent!

Snuser på en 03 318ci m-sport som bruksbil til samboeren og til meg selv nå, greit å ha litt å veksle mellom ;)

Takk for det, Richard! :) Er bare en uke siden jeg hentet denne, så du har ikke gått glipp av så altfor mye. Er igrunn en litt råflott bruksbil synes jeg, da jeg føler at jeg må ta (nesten) like godt vare på denne som på 5'ern. Og det kommer til å bli dyrt i lengden... ;)

Kan tenke meg at en slik "bruksbil", som du kaller det, blir stas for dere! Tenker du å beholde 320'en også, eller blir den byttet ut til fordel for en slik coupe? :)

Denne tråden har gått meg hus forbi ;) gratulerer med en flott nr 2 bil :)

Kjører du denne eller 5ern til nordreisa? :)

Takk for gratulasjon, Dan! :) Bilen er bra, selv om det er noe småplukk som skal til for å få den strøken. Får se hvilken bil jeg kjører med til Nordreisa, men jeg frykter at det blir 5'ern dersom sommerhjulene er kommet på den til da... ;)

Ellers har jeg bestilt en del deler til 3'ern hos Trondsen Bil i dag. Har bestilt nye fjærbenslager, gummiputer og div. skruer, som kan være greit å bytte ut når man skifter fjærer og dempere. Bestilte også nytt luftfilter, og glemte å bestille ny fjær og gummipakning for å få vekk "knellinga" når man vrir på rattet.

Bilen skal også inn til diagnose hos Nilsen Bil førstkommende torsdag, for å med sikkerhet finne ut hvorfor alarmen går en stund etter at man låser den. Frykter at dette har noe å gjøre med at forrige eier skiftet sentrallåsdrivere på den, men man må jo uansett prøve å finne ut nøyaktig hvor feilen ligger. Hvis det er noen som har opplevd at alarmen plutselig kan gå er det bare å komme med tips til mulige feilkilder! :)

Skrevet

Har jo vært noe plaget med "nykking" i bilen ved ca. 1500 - 2200 omdreininger ved belastning, primært ifra 2. giret og oppover. Hadde bilen på diagnose i formiddag, og fikk (forhåpentligvis) svaret på hvorfor det er slik: Coilen til sylinder nr. 2 er defekt. Forsto det slik at coilene var en svakhet på disse motorene. Så nå er ny coil bestilt. Hvis det kommer flere slike feil, så bestiller jeg alle nye.

Angående feilen om at alarmen kan finne på å "ule" ukontrollert fant de ikke noen feilmeldinger på ved diagnosen. Som tidligere beskrevet kan alarmen på bilen kan gå når bilen er låst, selv om ingen er i nærheten av den. Dette kan skje enten kort tid etter at bilen blir låst, det kan gå en - to timer før den går, og tidvis kan det hende at den ikke går av i det hele tatt. Det er snakk om en original, fabrikkmontert BMW alarm.

Det som jeg vet ble gjort av forrige eier, var at han byttet alle sentrallåsdriverne. Diagnosen fant likevel ingen feilmeldinger på minnet til sentrallåsen (herunder alarmen, regner jeg med). Er det noen som har erfaringer med et slikt problem, eller som kan tenke seg mulige løsninger? Går det i verste fall an å koble ut/programmere bort alarmen (tenker i forhold til EWS/startssperre)?

Skrevet

Jeg tror du skal kunne koble bort alarmen og beholde startsperra, og fortsatt ha fjernstyring på sentrallåsen. Er jo ingen big deal å ha alarm lenger - ikke en dritt som bryr seg allikevel... :roll:

Skrevet
Jeg tror du skal kunne koble bort alarmen og beholde startsperra, og fortsatt ha fjernstyring på sentrallåsen. Er jo ingen big deal å ha alarm lenger - ikke en dritt som bryr seg allikevel... :roll:

Håper jo virkelig at dette skal kunne la seg gjøre. Er igrunn heller ikke så nøye om fjernstyringa på sentrallåsen fungerer, så lenge jeg kan låse bilen uten å måtte være redd for at alarmen skal gå. Men alarmen går like godt enten man låser bilen med fjernkontrollen på nøkkelen eller fysisk med nøkkelen. Skjønner ingenting av dette, jeg :roll:

Skrevet

Sist sommer greide jeg å tappe batteriet mitt på en campingtur med bilen! Dette var er originalt BMW batteri og er nok aldri byttet på bilen.

Etter den episoden begynte alarmen plutselig å gå etter jeg hadde låst bilen eller som du sier, noen timer etterpå.

Mistenker batteriet jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...