Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble tatt i fotoboks, har ikke hatt lappen i 2 år, hadde ca 85 i 70 sonen da jeg ble tatt, lå nesten over i andre kjørefelt, da jeg skulle forbi en syklist, var på natta, hvordan blir bildet fra fotoboksen ? iom at jeg nesten lå helt på andre siden, hvor stor er bota ? og hva vil skje med meg siden jeg har lappen på "prøvetid" ? vil jeg få vanlig bot og prikker ?

er ikke interesert i og høre at du må følge fartsgrenser osv. Ja jeg har kjørt for fort, men dette var på en øde, tom slette.. og jeg fulgte ikke helt med..

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

15 over i 70 sonen er vel 2600 i bot. Du får nok bot som alle andre prøvetid eller ikke. Prøvetiden har vel bare noe å si så lenge du mister lappen.

Tror nok også at bilde blir bra selvom du lå nesten i andre kjørefelt. Sånn som jeg har forstått det så tar den bilde av begge felt.

EDIT: Her er forresten en oversikt over bøtesatsene. Er fra 07 tror eg... vet ikke om det har endret seg siden den gang. http://www.dinside.no/385944/forenklede-forelegg-fart

Skrevet

For det første er det ingen unnskyldning du kommer med.. Men det er nå greit, like greit om du bare fjerner det for det der er bensin på bålet som du ikke ønsker å tenne..

Så til saken.. De tar deg i andre kjørefeltet, så det er ikke noe stress.. Om bildet er klart nok og de ser de strekene i veibanen som de skal se, så blir du tatt..

Bota er vel stor "nok", enten 1600 eller 2600, spørs jo hvor mye de trekker fra..

Prøvetid? Nå husker jeg ikke helt åssen det der er, men mener ikke det skjer noe om du ikke mister den.. Vanlige bøter har ingen innvirkning på denne..

Skrevet

får vel bare vente på den herlige bota, skal bli godt som student og få noe og bruke pengene på !!! :P takk skal du ha, har du peiling på hvor mange prikker det blir da ?

Skrevet

Hvis speedometeret ditt viste 85km/t, så har det iallefall 5km/t feilvisning, itillegg trekker fotoboksen 4km/t i sikkerhetsmargin.. Så da havner du på 76km/t, og det gir ikke den store boten akkurat...

Skrevet
For det første er det ingen unnskyldning du kommer med.. Men det er nå greit, like greit om du bare fjerner det for det der er bensin på bålet som du ikke ønsker å tenne..

tenkte på om bilde ikke vil vise meg like bra, siden jeg var langt over på andre siden, men nei det er heller ikke ment som en unnskyldning. Men jeg har forstått at jeg har kjørt for fort, og at dette selvfølgelig ikke er lovlig, ville bare ikke ha 20 poster om hvor dum jeg er som har kjørt for fort, det er det nok av her inne på forumet :P

Skrevet

Fyyyyy, hehe, bilde kan du nok regne med er krystallklart ja, bøtesatsene finner du under her

§ 1. Trafikkforseelser som kan bøtelegges ved forenklet forelegg

1. Overtredelse av vegtrafikkloven § 5, jf. trafikkskilt 362 og 366 og/eller fartsgrense etter vegtrafikkloven § 6, samt overtredelse av forskrift om forbud mot bruk av beltemotorsykkel (snøscooter) på offentlig veg eller overtredelse av § 4 i forskrift om kjøring med motorvogn i terrenget og på veg ikke åpen for alminnelig ferdsel

- når fartsgrense på stedet er 60 km/t eller lavere, og fartsoverskridelsen er,

a) til og med 5 km/t kr 600,-

B) til og med 10 km/t kr 1600,-

c) til og med 15 km/t kr 2900,-

d) til og med 20 km/t kr 4200,-

e) til og med 25 km/t kr 6500,-

- når fartsgrense på stedet er 70 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er,

j) til og med 5 km/t kr 600,-

k) til og med 10 km/t kr 1600,-

l) til og med 15 km/t kr 2600,-

m) til og med 20 km/t kr 3600,-

n) til og med 25 km/t kr 4900,-

o) til og med 30 km/t kr 6500,-

p) til og med 35 km/t kr 7800,-

Skrevet

tenkte på om bilde ikke vil vise meg like bra, siden jeg var langt over på andre siden, men nei det er heller ikke ment som en unnskyldning. Men jeg har forstått at jeg har kjørt for fort, og at dette selvfølgelig ikke er lovlig, ville bare ikke ha 20 poster om hvor dum jeg er som har kjørt for fort, det er det nok av her inne på forumet :P

Correctly.. Du får trøste deg med at jeg er dum jeg å, og vi er mange flere..

Skrevet

tusen takk for alle svar, tar vel sin tid med og få den regninga tenker jeg, så får vel egentlig bare sette meg ned og begynne og telle kroner... skal begynne og kjøre med solbriller konstant slik at de ikke kan identifisere meg, samt følge litt mer med i veikanten

Skrevet
Måtte du virkelig opp i 85Km/t for å komme forbi syklisten?? :o

nei, klart jeg måtte ikke det, men er vel bedre og kjøre litt for fort forbi enn og putre i 70 forbi og bruke lengre tid på å komme meg forbi ? slik at vi slipper forbikjøringer som blir farlige :)

Skrevet
jeg skulle forbi en syklist, var på natta
Ja jeg har kjørt for fort, men dette var på en øde, tom slette.. og jeg fulgte ikke helt med..

:P

Hehe, det er jo faktisk slik det er noen ganger... Den ene ganga jeg har blitt tatt, hjem fra fisketur, sent på kvelden, midt på sommeren... Lang og øde slette, siste jeg sier til pasasjeren min før jeg blir stoppa "Det går jo faen ikke ann å kjøre i 80 her". Vips, så kom stoppskiltet ut i veien. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...