Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Steike.. ingen som har mottat hatebrev eller draptrusler før å si på bimmers at de har kjør over 200 på offentlig vei :shock: noen tar jo helt av når man sier at man har gjordt noe "ulovlig"

Nå er det jo ikke så veldig smart å fise rundt i 200+ heller da, MEN når man har en motosterk bil så er det jo veldig fristende og teste den ut litt også da, det er både farlig og dumt og kjøre for fort, men det er dumt og ikke pusse tennene, ikke betale skatt, ikke bruke blinklys, det er dumt og røyke og drikke også :lol:

ja jeg vet at det kan gå utover andre HVIS jeg kjører for fort og mister kontrollen,

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det er gamle biler i høy hastighet som mister kontrollen som står for de styggeste ulykkene.

Hvor har du dette fra ?

her har du fakta....

Kritisk økning av ungdomsulykker

Aftenposten.nos oversikt over dødsulykkene på norske veier i fjor sommer viser tydelig hvordan ungdom fortsatt er overrepresentert i den dystre statistikken.

I løpet av mai, juni og juli i fjor omkom 76 personer i trafikkulykker på norske veier. 32 av dem var 24 år eller yngre.

- Utviklingen i fjor var at det er flere utforkjøringer, noe som er typiske «ungdomsulykker». Vi som har kjørt en stund, vet bedre når vi bør bremse ned og hva som er riktig fart i en sving, for eksempel når det regner. Ungdom har ikke den erfaringen og er derfor overrepresentert i utforkjøringer,

Det har ikke noe med alder på bilen og gjøre, men alderen på sjåføren

Skrevet

... men unge sjåfører har jo som regel litt eldre biler...

Btw. helt latterlig av enkelte her inne å klage på at trådstarter skryter av å ha kjørt i 200 km/t. Han spør jo om noen har et blinklys til salgs, og så forteller han hvordan han mistet det. Hadde jo ikke skjedd i 80.

Skrevet

Btw. helt latterlig av enkelte her inne å klage på at trådstarter skryter av å ha kjørt i 200 km/t. Han spør jo om noen har et blinklys til salgs, og så forteller han hvordan han mistet det. Hadde jo ikke skjedd i 80.

Helt enig!

Kan ikke bare alle her inne prøve å være hjelpsomme og ålreit istedet for å klage og sutre.

Skrevet

Hehe det virker da som om snittalderen på bil her inne ligger forholdsvis høyt da, jeg ser på en E36 som en forholdsvis ny bil :wink:

Skrevet

Hehe det virker da som om snittalderen på bil her inne ligger forholdsvis høyt da, jeg ser på en E36 som en forholdsvis ny bil :wink:

e36 er jo en temmelig gammel bil nå. Gammel teknologi, design osv osv... De tidlige e46 modellene er jo også gamle biler nå...

Edit: Slått av niklasja gett... :)

Skrevet

Ny bil eller ikke, det er opp til en selv hva slags referanser man har, og hva man prioriterer som viktigst, ofte satt som kompromiss på kostnad/sikkerhet.

Noen, som meg, oppfatter det å kjøpe sprell ny bil som det dummeste man kan gjøre i forhold til kostnader og bortkasta kapital. Andre har kanskje stikk motsatt syn. Når man først ryker av veien i 180-190km/t spiller det mindreverdig rolle hvilken bil du sitter i, av standardbiler, da er vi mer over på hvor sterk kropp du har, og hvor mye du tåler av krefter på kroppen. Jeg kjenner folk som har kjørt i grøfta med E30 i 180 på nåla, og de lever velfungerende i dag. Også kjenner (kjente!) jeg en som omkom ved krasj i omlag 75km/t i en 2008 modell Passat. Dette er bare en betrakning fra min side, og ikke noe som jeg har som mål å fyre opp under en diskusjon på.

Og noen har ekstremt effektstterke biler og kjører på ganske avsides strekninger ute på landet. Et pull opp i tohundreoghelvete og ned igjen behøver ikke ta lange tiden, og kan gjøres under relativt kontrollerte forhold. Bare synd media alltid drar fram de som driter seg ut på dette feltet.

Men i Norge er man automatisk forfulgt med full styrke om man uttaler offentlig at man har kjørt i over 200km/t på norske veier, som nok er sterkt medskydlig i "tystnaden" omkring debatten for høyere hastigheter på norske veier (og nei, jeg snakker ikke om noen 200km/t fartsgrense... )

Skrevet
E du steingalen gutt?

gå ut i media og si at du kjørte 200kmt er jo som og løpe med et brød gjennom somalia.

hahahahahahahahah! jævlig bra sammenligning! :D ler meg skakk!

Skrevet
Ny bil eller ikke, det er opp til en selv hva slags referanser man har, og hva man prioriterer som viktigst, ofte satt som kompromiss på kostnad/sikkerhet.

Noen, som meg, oppfatter det å kjøpe sprell ny bil som det dummeste man kan gjøre i forhold til kostnader og bortkasta kapital. Andre har kanskje stikk motsatt syn. Når man først ryker av veien i 180-190km/t spiller det mindreverdig rolle hvilken bil du sitter i, av standardbiler, da er vi mer over på hvor sterk kropp du har, og hvor mye du tåler av krefter på kroppen. Jeg kjenner folk som har kjørt i grøfta med E30 i 180 på nåla, og de lever velfungerende i dag. Også kjenner (kjente!) jeg en som omkom ved krasj i omlag 75km/t i en 2008 modell Passat. Dette er bare en betrakning fra min side, og ikke noe som jeg har som mål å fyre opp under en diskusjon på.

Og noen har ekstremt effektstterke biler og kjører på ganske avsides strekninger ute på landet. Et pull opp i tohundreoghelvete og ned igjen behøver ikke ta lange tiden, og kan gjøres under relativt kontrollerte forhold. Bare synd media alltid drar fram de som driter seg ut på dette feltet.

Men i Norge er man automatisk forfulgt med full styrke om man uttaler offentlig at man har kjørt i over 200km/t på norske veier, som nok er sterkt medskydlig i "tystnaden" omkring debatten for høyere hastigheter på norske veier (og nei, jeg snakker ikke om noen 200km/t fartsgrense... )

Om du overlever en ulykke i 200 km/t+ avgjøres kun av hvor fort farten stoppes og det avgjøres som regel av en faktor mennesket ikke liker å ta innover seg; tilfeldigheter, og i de hastighetene er de veldig ofte mot deg.

Tror og at ungdommelig overmot kombinert med gamle biler, ofte dårlige dekk og manglende erfaring nok er skyld i mange ulykker, enten sammen eller hver for seg. Merker godt på meg selv at mine totalt ca. 250 000 km på veien har gjort meg mye bedre forberedt på uforutsette situasjoner enn da jeg var 18, noe også lært på den harde måten..

Selv har jeg nå både samboer og barn å ta med i regnestykket når det kommer til kjøring og bilvalg, og det veier ganske tungt for min del!

Skriver dette kun som velmenende betraktninger og erfaringer, og absolutt ikke som et forsøk på å moralisere. Høres ut som trådstarter har gjennomført sitt lille blinklys-stunt på en relativt fornuftig måte, og så lenge det ikke fremstår som skryt på noe måte ser jeg ingen grunn til å kritisere dette.

Høres forøvrig ut som BMW burde holde seg til lykteløsningen på E39 med blinklysene integrert med hovedlykten for å redusere sannsynligheten for å komme hjem med deler av bilen i en plastpose.

Tror nok også at disse tilfellene med flyktige deler skyldes dårlige ettermarkedsdeler og knekte/gamle klips som ikke lenger gjør jobben sin!

Har selv montert blanke blinklys med svart bakgrunn fra Koed på vår E46 og disse viser foreløpig ingen svakhetstegn når det kommer til å henge fast.

Skrevet

Har et snodig problem i høyere hastigheter.. Det blir borte en slags væske.. Har en måler som måler hvor mye det er igjen av denne væsken, den synker mye fortere når jeg er hard på gasspedalen..

Er det noe alvorlig galt med bilen min??? :( :( :(

Skrevet

Blinklyset mitt "falt" av isted det også, men det var ikke sideblinklyset, men høyre foran :P Byttet pærer for kort tid siden, så ble vel ikke skrudd til hardt nok. Kom inn på parkeringsplassen og pappa kom gående og lurte på hva som hadde skjedd nå.. Blinklyset hang jo bare på siden, så det så ut som jeg hadde kræsjet da jeg kjørte forbi han. Heldigvis bare å skru på plass så var det i orden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...