TM custom Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Nope, eller kan være den her er det, men min er solgt ny i norge og kan dette hmm. når jeg slår på tåkelysene på min så går det ikke ann å ha på noe mer en parklys Trekk brytern helt ut og trykk på tåkelys Funker det? nopp. kan det være noe med at det bare funker når motoren er igang. for jeg er litt usikker på om jeg har prøvd det mens den går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Kan være det ja Sorry OT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianF Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Synes å huske at koblingsskjemaet for E30 inneholdt ei forrigling som gjorde at det ikke skal gå an med kjørelys og grøftelys samtidig. En ledning fra et rele til et annet rele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 Likte 325'n jeg Takk Meget pen den E36n din! Tøff lyd i den var det og! Angående tåkelysdiskusjonen så aner jeg ikke hva som går og ikke går... Men denne bilen har aldri vært skrudd på, så det som er der nå er nok originalt. Kan jo tenkes at det ble implementert på facelift-utgaven eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Lenge siden update nå! Har du bilen ennå? Ser ut som en meget pen e30! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Herlig E30, godt disse taes vare på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2013 Bilen har nå gått nærmere 107 000km så den nærmer seg skroten... Neida! Takk takk. Mangelen på oppdateringer er grunnet mangel på forandringer! Den var gjennom en større service tidligere i vinter og holder seg godt. Beholder den nok en god stund enda! Jeg har imidlertid kvittet meg med Volvoen og kjøpt en 1976 MGB GT. Tok denne med når jeg flyttet fra England i mai/juni i fjor. Den får nye felger til våren. Hvis noen er interessert i historien på hjemturen ligger den her: http://retrorides.proboards.com/index.c ... ead=143962 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Savnet mere bilder i denne tråden bare å finne frem kameraet å knipse perlen in i historien Hørtes artig ut den roadtripen din planlegger selv å ta en tur rundt europa og kjøre på nurburgring til sommeren. Hadde nok ikke turt å kjøre så langt med en så gammel bil da, spesielt ikke en mg som ikke akkuratt er kjent for å være pålitelige. men er jo utrolig tøft at noen våger å sette ut på ferd med slike biler. er vel kanskje litt av moroa og nostalgien å ikke vite om bilen tåler det? men nå er jeg personlig litt for glad i komfort når jeg kjører langt så det blir nok med en e91 lci m-sport jeg skal kjøre selvom det hadde vert veldig kult å ta e30'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Fin E30 du har . Skulle ikke solgt gorillaen ,heter ikke den KE30 ?? Engelsk bil med lukas lamper ......... Er det ikke lukas som fant opp mørke ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 Savnet mere bilder i denne tråden bare å finne frem kameraet å knipse perlen in i historien Hørtes artig ut den roadtripen din planlegger selv å ta en tur rundt europa og kjøre på nurburgring til sommeren. Hadde nok ikke turt å kjøre så langt med en så gammel bil da, spesielt ikke en mg som ikke akkuratt er kjent for å være pålitelige. men er jo utrolig tøft at noen våger å sette ut på ferd med slike biler. er vel kanskje litt av moroa og nostalgien å ikke vite om bilen tåler det? men nå er jeg personlig litt for glad i komfort når jeg kjører langt så det blir nok med en e91 lci m-sport jeg skal kjøre selvom det hadde vert veldig kult å ta e30'n Det var en morsom tur ja! Det var litt surt at bremsene sviktet, men det ga meg fem solskinnsdager i London, og det er jo ikke feil. Det blir litt ekstra eventyr om man er usikker på bilen, og desto bedre når man kommer frem i god behold (ofte etter noen uplanlagte hendelser som gir gode historier). E30 er vel plenty komfortabel til langdistanser? M-setene gir iallefall svært god støtte. Fin E30 du har .Skulle ikke solgt gorillaen ,heter ikke den KE30 ?? Engelsk bil med lukas lamper ......... Er det ikke lukas som fant opp mørke ?? Gorillaen er en KE30 ja! Den var i fin stand, men litt uspennende. Jeg vil gjerne prøve litt av hvert! Det er ikke bare lyktene som er Lucas, hele el-systemet er Prince Of Darkness-patent! Så jeg brukte halvannen måned i sommer på å bytte sylindertoppen, når synderen var fordelerlokket. Så er den litt vrien på blinklysene, ellers går det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Det var en morsom tur ja! Det var litt surt at bremsene sviktet, men det ga meg fem solskinnsdager i London, og det er jo ikke feil. Det blir litt ekstra eventyr om man er usikker på bilen, og desto bedre når man kommer frem i god behold (ofte etter noen uplanlagte hendelser som gir gode historier). E30 er vel plenty komfortabel til langdistanser? M-setene gir iallefall svært god støtte. E30'n er veldig god og komfortabel bil å kjøre det så er ikke noe å klage på der. men det eneste problemet er utvekslingen. Den legger seg så jævlig på turtall i høye hastigheter og det kan bli litt slitsomt i lengden på autobahn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 hele el-systemet er Prince Of Darkness-patent! Helt rått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 E30'n er veldig god og komfortabel bil å kjøre det så er ikke noe å klage på der. men det eneste problemet er utvekslingen. Den legger seg så jævlig på turtall i høye hastigheter og det kan bli litt slitsomt i lengden på autobahn Da er vi enige! Det er ikke få ganger jeg har forsøkt å skyve girspaken bakover på leting etter 6.gir! MG'en har samme problemet. Motoren er faktisk ganske sterk, men selv med overdrive ligger den på 2500omdr. ved 80km/t. Den fikk ikke smake noe særlig mer enn 130km/t på Autobahn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Hehe, plagsomt det når man vet motoren er god for mer også sier det stopp på girkassen. E30'n legger seg vel på 2500rpm i 100km/t så det fungerer greit på norske landeveier men det blir nok en ny diff med litt lavere utveksling etterhvert. Men jeg hadde for en stund tilbake en Corolla KE20 coupe med 4-trins kasse å den tror jeg ikke ble laget for å kjøre noe fortere en 50 for når jeg rundet 100 så hørtes det nesten ut som det nærmet seg ventilflyt den hadde ikke turteller da så fikk aldri sett hvor ille det egentlig var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Er vel Lucas aaaaall the way det her?! Edit: Ja, ser du skrev det. Har selv vært på et treff som var Lucasrelatert i Norge..... Kjørte Lada, mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå