mspec Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 har hørt den der tidligere ja, men du missforsto meg. Med det at hvis jeg fant brukt lysmodul kunne jeg ringe han, å gi han regnr til bilen modulen stammet fra.Deretter skulle han sjekke utstyrlista om den var identisk.Uten noen som helst kostnad for meg.Og hvis den var identisk trengte jeg jo ingen koding heller.mao ingen penger å hente hos meg Derfor mener jeg at det ville vært rart av de å lyge om det da de med en gang kunne sagt "Nei kun ny modul + koding funker" og gitt meg en blodpris istedenfor å tilby meg hjelp å finne en identisk brukt modul.. MEN jeg tenkte ikke på det du sa om at de ikke har lovt å endre/kode gamle moduler.Kanskje det er mulig,men ikke hos en bmwforhandler da
Alpejohn Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Den brukte månkodes uansett, da km stand og chassi nr ligger lagret i LCM. Om ikke km stand stemmer meddet som er lagret i EWS og IKE/KOMB, så får du tamper dot i speedometeret. Så at han sier den ikke trenger og kodes om den har samme utstyrsliste sier litt om hva ha vet. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
mspec Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 selvfølgelig,jeg tenkte ikke på km-stand..doh jeg husker ikke om han sa akkurat det,men en ny måtte jo uansett ha blitt kodet+ 4-6k for ny modul
sh0xx Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Det eg prøvde å si var at min bil hadde også blinkende lys i alle lykter, etter en stund hang fjernlyset seg på hele tiden. Ved da å bytte de fire transistorene (for å fikse fjernlyset) ble bilen friskmeldt. Altså ved bytte av disse pulserer ikke lysene lenger. hei. har just bytta transisotren som de viser på autopower linken, men mine lys blinker enda. så lurte på hvilke du byttet ? hadde vært fint med et bilde av de 4 du bytta
Yttervik Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Det eg prøvde å si var at min bil hadde også blinkende lys i alle lykter, etter en stund hang fjernlyset seg på hele tiden. Ved da å bytte de fire transistorene (for å fikse fjernlyset) ble bilen friskmeldt. Altså ved bytte av disse pulserer ikke lysene lenger. hei. har just bytta transisotren som de viser på autopower linken, men mine lys blinker enda. så lurte på hvilke du byttet ? hadde vært fint med et bilde av de 4 du bytta Har du sjekket batteriet ditt? Trodde mitt var helt ok, har aldri opplevd noe startvansker eller lignende, men ladet det opp lenge i jula samt slettet alt av feilkoder. Da var pulseringen borte. Fikk sjekket batteriet idag også med en annen batteritester, og det er i orden, men bare på 50% av kapasiteten (og det var fullt i jula..). Mye småkjøring tapper det fort, har hørt at du må kjøre i ca 15 minutter før du har like mye strøm på det som da du startet. Skal begynne å lade batteriet regelmessig, og satser på at jeg er kvitt problemet. Kan heller ikke utelukke at det var slettingen av feilkoder som gjorde susen? Tror jeg hadde en feilkode på lysmodulen som lød noe a là "Internal error LCM". Etter jeg slettet alle har ikke denne kommet tilbake hvertfall. Forøvrig leste jeg om en kar som hadde fått 24v-pærer i stedet for 12v, og da pulserte hans lys. Verdt å sjekke.
m520 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Sleit med det samme på min, jeg byttet en baklyspære som lyste litt svakere enn de andre, å fjærna diode pærene i parklys å var kvitt problemet! Gå over alle pærer å prøv deg frem:)
sh0xx Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 saaaaatan!! fikk svarte med tamper dot her om dagen!! nå blir jeg snart forbanna Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det vekk?? :SS
Thundercoil Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Er en zip fil med PDF og powerpoint manual for LCM øverst på første link. http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php?7663-DIY-How-to-code-a-used-LCM-with-PASoft-BMW-Scanner http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-1-4-0-Programmer-V1-4-Never-Locking-/121056155541?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item1c2f825795&vxp=mtr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå