Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg slet en del med at frontlyktene mine dugget skikkelig mye, men så tok jeg å byttet pakning og glass(fordi det var slitt). og etter det gikk det helt fint..

så plutselig nå har det begynt å dugg en del på den ene frontlykten.. sjekket at alle kontaktene til lysene var ok.. og har sjekket festet til glasset og det virket helt ok.

Noen som vet en annen årsak eller ka som kan ha skjedd?

Har AE på og den går igjennom gummien til lysene, men det har ikke vært problem før og det er helt fint på ene lykten: :?

Skrevet

Fugen mellom glass og lykt må ha bristet da..

Kan og begynne å dugge endel, om man kjører konsekvent på ringer og tåkelys kombinasjon. noe som visstnok er tøft hele døgnet for noen : )

Skrevet

oki:) men eneste e jo at AE'ene e jo på konstant.. eg kjører med kjørelys på hele tiden, men AE'ene er jo forsatt på da, og litt rart at bare ene lykten sku dugge visst det sku være årsak.

Skrevet

Den lille fuktigheten som er fordamper av varmen til kjørelysa, AE utvikler ikke varme...

Samme grunn til at blinklys ofte dugger. :wink:

Skrevet

hmm, da får folk gjøre som meg da, kjøre med ae hele døgnet og heller la hullet til orginale parkpæra være åpent. jeg har hittils ikke hatt dugg i frontlysa, riktignok bare kjørt med det i ett år men...

Skrevet

Drittøft og kjøre med slike lys hele døgnet. Skal begynne med det jeg og.

](*,)

Godt man faktisk blir bøtelagt for slik tullete lys kombinasjon i mørket.

lars89 tok poenget mitt, Ringer utvikler ikke den varme som kjørelys, i den forstand nærlys, utvikler. Så om det skulle oppstå ett problem med lykten, liten lekkasje, så kan man bli "kvitt" problemet ved og kjøre på lys som utvikler varme.

Problemet er ikke vekk, men man har ihvertfall utsatt kjøpet av nye lykter.

Trådstarter, jeg tror fortsatt det samme som tidligere postet. Fuge til glass har sluppet fra rammeverk.

Skrevet
Drittøft og kjøre med slike lys hele døgnet. Skal begynne med det jeg og.

](*,)

Godt man faktisk blir bøtelagt for slik tullete lys kombinasjon i mørket.

AE er parklys, så de er du fint nødt til å kjøre med hele døgnet om du ikke har vanlige parklyspærer.

Slår du dem av, kan du bli bøtelagt. Parklys skal alltid være tent ved kjøring.

Skrevet
hehe... Enda en som ikke skjønte at jeg siktet til AE i kombinasjon med tåkelys : )

Får beklage om jeg misforstår hele greiene : )

Det er vel ingen med respekt for seg selv som kjører med tåkelys. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...