Gå til innhold

Fikk utført diagnosetest etter gul motorlampe. PDC død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk over sensorene i sta.. Ingen drit på de. Drog over de med det samme, men den piper bare sammenhengende i 3-5 sek. Det er skjer ikke hver gang men ca hver 3dje. skjønner ikke d der.. :P Sjekka sikringene bak. alle så ut til å være intakte. Tok et bilde jeg kan legge ut senere.

Så henger det en løs kabel som ser ut til å passe i sokkelen på sikrings racket. Men merkelig likevell. Har jo fungert før :|

Skrevet
Otis!

Fikk du pip pip pip hele tiden når PDC aktiverer???

Ja, når jeg enten er for nær noe, eller det er skitt på sensorene, eller is.

Jeg hadde en defekt sensor bak, og da virket ingenting, mener at det ikke var noen pip da.

Skrevet
Otis!

Fikk du pip pip pip hele tiden når PDC aktiverer???

Ja, når jeg enten er for nær noe, eller det er skitt på sensorene, eller is.

Jeg hadde en defekt sensor bak, og da virket ingenting, mener at det ikke var noen pip da.

Grunnen jeg sprute deg at foran PDC kommer ikke før produksjonsdato 10/2000. Min bil produksjonsdato 09/00. Jeg ettermonterte første bak og foran nå. BMW sa at det gikk ikke for å montere PDC frame for min bil. Jeg kjøpte dele fra ebay og monterte. Kabel fra BMW og resten fra ebay (sensor, midtkonsoll og PDC kontrolunit). Systemet virket OK :lol: . Det irriterer meg at høytale begynte pip pip pip hele tiden når PDC aktiverer. :twisted: . Jeg vet ikke det er sensor feil som gjørde den pip pip pip i veldig kort intervall. Alle sensorene er nye.

Skrevet

Nye sensorer koster vel rundt 1000,- stykket pluss minus litt.

Rimelig enkelt å bytte sensorer, vet ikke hvordan det er med ny montering / ettermontering.

• 1 year later...
Skrevet

Hei!

Har også en 520i, 2000mod. med sensorfeil. Har aldri gått steget å sjekket feilen, siden jeg ikke har "brydd" meg. Hehe. Men min oppfører seg slik at har bilen stått en stund, og jeg starter bilen og setter den i revers så piper den i ett (langt pip, ikke pip pip !) og så stopper den bare etter 5-10 sek. Andre ganger funker den sånn halvveis når jeg rygger mot noe, men jeg stoler så absolutt ikke på den.

Så det er tydeligvis et problem hos flere!?

Skrevet

Gamlingen sin 98 mod hadde et par gåen sensorer, da peip den ei stund når du satte den i R, så ble det stilt. Peip ikke når du nærmet deg veggen.

For å kontrollere PDC sensorer, får du noen til å sette i R, mens du går bak og legger fingeren lett på sensoren, om den virker skal du høre og føle tikking. Skal være så vidt borti, samt du hører det tikker. Tikker den ikke, eller du kjenner ingenting så er den død :)

Jeg har 3 gåen sensorer fremme på min, de tikker ikke. Kan være litt vanskelig og oppfatte men. Bak hos meg tikker det som faen 8)

Skrevet

Var sikker på at det er en eller flere sensorer som har tatt kvelden når du får en lang pipelyd og så stille, dette i begynnelsen når du rygger. Dette er for å varsle fører at systemet er inaktivt. Har ettermontert dette bak på min nå og for å teste satt eg bare tenning i pos to og satte bilen i revers, gikk så bak og nærmet meg de forskjellige sensorene. Er nok å holde hånda foran og høre om det piper.

Er det bare min som piper? siden alle andre snakker om tikking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...