S.Arnesen Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Med 40 tusen kroner inn i bussen hver Også klarer dere ikke å skaffe en russebuss som er godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Vel. Jeg kan si det slik:Å bli med på denne bussen er det dummeste jeg har gjort økonomisk so far i livet mitt. Ta det med ro, du kommer sannsynligvis til å gjøre mye annet dumt og! Ønsker du tips til hva du kan gjøre, er Tv3s Luksusfellen å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
normzzz Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Med 40 tusen kroner inn i bussen hver Også klarer dere ikke å skaffe en russebuss som er godkjent? Vi kjøpte en skibuss fra sogndal for 40 tusen kroner av bekjente, og den var i hvert fall da, i god stand kjøreteknisk. ALT er revet ut og bygget opp fra bunnen, og den er jo snart helt ferdig. ///MoePower, ja jeg skulle ønske det var sånn, men erfaringsmessig med de andre lokale bussene har ikke kontrollørene vært i "russemodus" så får bare satse på at det går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
normzzz Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Vel. Jeg kan si det slik:Å bli med på denne bussen er det dummeste jeg har gjort økonomisk so far i livet mitt. Ta det med ro, du kommer sannsynligvis til å gjøre mye annet dumt og! Ønsker du tips til hva du kan gjøre, er Tv3s Luksusfellen å anbefale. hehe:) Får ikke håpe det blir så mye sånn tull. Jeg har et svært godt forhold til penger og har alltid vært god til å spare og ikke bruke mye på dritt(definisjonsspørsmål), men uansett, så startet budsjettet på 30 tusen og har senere vokst med 10 tusen. I tillegg kommer jo drikke og mat. Men men, vi har jo fått solgt bussen for 300tusen så det hjelper jo litt! Hadde ikke vært spesielt artig om alt skar seg nå, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Nytter ikke med ringplass når bussen ikke kommer frem kompis. for bare noen få laken kunne du og 4 andre handlet en vw transporter i god stand, du hadde kommet deg til alle treffene og hatt det minst like gøy som buss folkene, Den beste festen er faktisk ikke rundt bussene, men på campingen med alle bilene etter bussene er ferdig og spille. 35.000,- til overs i sommer.. oioi. da hadde du garantert hatt råd til å bygge om symaskinen ( ) din til en m3. Men for all del, lykke til med godkjenning, det ordner seg alltid. Blir nok en jævla fet russetid, misunner deg noe helt grusomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 falske skilter er ihvertfall bare å glemme. Var kontroll i bakken ved tryvann flere ganger i fjor. Mange andre steder også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
normzzz Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Nytter ikke med ringplass når bussen ikke kommer frem kompis. for bare noen få laken kunne du og 4 andre handlet en vw transporter i god stand, du hadde kommet deg til alle treffene og hatt det minst like gøy som buss folkene, Den beste festen er faktisk ikke rundt bussene, men på campingen med alle bilene etter bussene er ferdig og spille. 35.000,- til overs i sommer.. oioi. da hadde du garantert hatt råd til å bygge om symaskinen ( ) din til en m3. Men for all del, lykke til med godkjenning, det ordner seg alltid. Blir nok en jævla fet russetid, misunner deg noe helt grusomt!! Takk for at du gnir det inn. kan vel si at 80% av bussen ikke eier et forhold til penger, og er naive på maange måter økonomisk sett, og også dette med eu-kontrollen, men jeg tørr påstå jeg ikke er en av de. Ble revet med når de fleste gode vennene er med på bussen, og som sagt var utgangspunktet mindre penger. Tanken har SLÅTT meg mange ganger. Kunne hatt en mildt sagt fet sommer for 35k og ja, gjort ting med bilen, men men. sånn er livet. FÅr trøste meg med at jeg skal jobbe ett år fulltid etter vgs, samtidig som jeg bor hjemme, så da får jeg litt $$$$$ hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Jeg har et svært godt forhold til penger og har alltid vært god til å spare og ikke bruke mye på dritt(definisjonsspørsmål), men uansett, så startet budsjettet på 30 tusen og har senere vokst med 10 tusen.! Det var mest ment som en spøk. Uansett så er det hyggelig å høre at noen av russen eier et naturlig forhold til penger. Om vi skal tro det vi ser på fjernsyn (og det må man jo), så er blant en minoritet - i hvert fall så liker jeg å tro det for å støtte opp under fordommene mine. Resten av bussen din virker mer tvilsom ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
normzzz Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 jada, skal ikke skryte på meg at jeg er så mye bedre enn de andre, men jeg har utvilsomt ett "sunnnere" perspektiv på penger. Kanskje ikke så lurt å si når man har rota seg oppi dette her, men jeg tar sjansen likevel:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Dere kommer nok til å ha det grusomt morro, Men det avhenger jo i at dere faktisk får tralla deres eu godkjent. å ha brukt 40.000,- på en buss som aldri kom på veien i russetiden, da hadde jeg vurdert selvmord. 40.000 er MYE penger for en ungdom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 å ha brukt 40.000,- på en buss som aldri kom på veien i russetiden, da hadde jeg vurdert selvmord. 40.000 er MYE penger for en ungdom. Der var den penger vs liv holdningen igjen ja... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Hadde dere vært lure hadde dere Eu-godkjent bussen før dere reiv ut innredninger og liknende. Jeg vet om en tilsvarende gjeng som er midt i det samme problemet - ferdigstilt buss uten Eu-godkjenning, og det er helt på trynet. Det er imidlertid lett å være etterpåklok, så det beste er om dere får bestilt dere Eu-kontroll snarest mulig. Dere har åpenbart ingen tid å miste og dere har (desverre) startet med det siste nødvendige helt til slutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
normzzz Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Hadde dere vært lure hadde dere Eu-godkjent bussen før dere reiv ut innredninger og liknende. Jeg vet om en tilsvarende gjeng som er midt i det samme problemet - ferdigstilt buss uten Eu-godkjenning, og det er helt på trynet. Det er imidlertid lett å være etterpåklok, så det beste er om dere får bestilt dere Eu-kontroll snarest mulig. Dere har åpenbart ingen tid å miste og dere har (desverre) startet med det siste nødvendige helt til slutt.. mm.. Sa også når vi kjøpte den at vi burde ha det unnagjort, men det var ikke så farlig og vi skulle ta det senere! ser hvordan det har utvilklet seg. Kanskje det viktigste av alt.. Utfører NAF eu-kontroll på busser? i oslo? lang ventetid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Det er jeg ikke sikker på, men da jeg skulle ha en NAF test av min tidl. Chevrolet G30 ble jeg henvist til Oslo da de ikke utførte lastebilkontroll i Lillestrøm. Trolig utfører da NAF eu-kontroller av både busser og lastebiler i Oslo. Ring NAF og hør. Alternativt er Fjeldhus Motor som utfører Eu-kontroll på lastebiler og busser på Karihaugen, Lørenskog/Oslo. De utfører selvsagt reparasjoner også, men jeg vil tro dere er for sent ute til å få den ferdig i tide. Å skru lastebiler og busser er, for det første ikke billig og for det andre mer krevende enn det er å rote med en personbil. Jeg er sikker på at det vil ta dere opp mot 14 dager for å få den ferdig dersom et evt. verksted ikke har deler på lager. Desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Nå er det vel sånn at russebusser blir litt særbehandlet. Så å godkjenne før ombyggeng hadde ikke funka. Tror du må på biltilsynet å godkjenne siden, som sagt, russebusser går under spesielle regler. I tillegg til vanlig teknisk eu skal det også gjennomføres en sjekk av interiøret (belter, forsvarlige materialer som er brukt ol...) Må innrømme at jeg ikke er heeelt 100% sikker på dette men 95% vil jeg si... Uansett, ring BS i morgen tidlig! de har svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå