Gå til innhold

Hengervekt?

snedi
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal stå i vognkortet til bilen.

Og 2 tonns campingvogn har du ikke lov til å kjøre på vanlig klasse B førerkort. Det går bare opp til 3500Kg.

Siden bilen veier 16-1700Kg er du over det.

Du må også ha "E" i førerkortet for å ha lov til å dra den tyngden. "E" er egen sak for tunge slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBirg: Er ikke noe problem med førerkortet her nei :lol: har hele alfabetsuppa jeg.

Edit:Jeg vet at det står i vognkortet hvor mye som går å trekke,men har ikke alltid tilgang til vognkort når man surfer etter nybil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97mod 520IAT som kan trekke 1500kg.

For min del så er jeg på jakt etter info om hvordan min bil vil trekke en vogn på 1200kg. Har spurt om dette før på forumet men fikk ikke så mange fornuftige svar.

Noen med info om dette?

Trenger ikke kommentarer om at 520'en må byttes i en 530 ol, men hvordan en 520 trekker en vogn.

Som du sikkert leser, så fikk jeg mange "dumme" svar tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenni:Din bil kan du fint henge på den vekta der,kjører for tiden sedanmerce med henger vekt på "bare" 1300kg å ei vogn på 1300kg,å det går fint med bare 136hk og 205nm,så det er bare å kjøre med god samvittighet. Hadde forresten en mb 230te med 132hk og 195nm og ei vogn på 1700kg hengende bakpå,det gikk noe tregere kan man si,men det fungerte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...