Omnislash Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Hei! Jeg er ute etter noen ekspert-tips for å holde bilen like pen som den er polering. Jeg har en 2002 mod E46 325Ci Clubsport i sølv. Og jeg lurer på hva dere gjør for å holde bilen strøken? Både innvendig og utvendig! Liker ikke disse billigproduktene "wipes / cleaners" - blir ofte verre enn det var. Når det er noen små flekker etter en kjøretur, går man over med pusseskinn, fille ? noen spesielle rengjøringsmiddel som egner seg? På forhånd takk!
hillmar Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Les litt rundt her: http://www.detailersclub.no/forum/index.php Men pass deg, du blir fort hekta!!
BreitBau Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 du blir fort hekta ja.. Mikrofiberklut og Quick detailer... Eller No Rinse..
Simpel Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Jeg bruker black crome polish for å freshe opp svart-plast interiørdeler.
benger Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Ikke bruk pusseskinn, det lager fort striper i lakken. Kjøp et mikrofiber tørkehåndkle. Det er nesten 1kvm i størrelse! Og du kan lett tørke hele bilen uten å vri opp en eneste gang, og bilen blir tørr mye raskere enn gammeldags pusseskinn. Jeg fikk en skikkelig Woaw! -opplevelse første gang jeg brukte det tørkehåndkle.
hon Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Ikke bruk pusseskinn, det lager fort striper i lakken. Kjøp et mikrofiber tørkehåndkle. Det er nesten 1kvm i størrelse! Og du kan lett tørke hele bilen uten å vri opp en eneste gang, og bilen blir tørr mye raskere enn gammeldags pusseskinn. Jeg fikk en skikkelig Woaw! -opplevelse første gang jeg brukte det tørkehåndkle. ...og slikt håndkle kan man kjøpe hvor?
benger Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Ikke bruk pusseskinn, det lager fort striper i lakken. Kjøp et mikrofiber tørkehåndkle. Det er nesten 1kvm i størrelse! Og du kan lett tørke hele bilen uten å vri opp en eneste gang, og bilen blir tørr mye raskere enn gammeldags pusseskinn. Jeg fikk en skikkelig Woaw! -opplevelse første gang jeg brukte det tørkehåndkle. ...og slikt håndkle kan man kjøpe hvor? F.eks her: http://godkjemi.com/index.php?page=shop ... t&Itemid=1 eller: http://www.bilpleiesentralen.no/product ... cts_id=134 Jeg har kjøpt et slik blått håndkle, har ingen erfaring med Meguiars sitt. Bilxtra selger også slike håndkleer.
Astri Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Eg prøvde Autoglym sin bumper Care i går og kan anbefale den på det sterkeste ut i fra resultat. Når det gjelder holdbarhet så vet eg enda ikkje kor lenge den holder siden eg la det på i går.
BreitBau Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Meguiars watermagnet er så som så.. I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende.. Deilig..
Haug530D Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Meguiars watermagnet er så som så..I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende.. Deilig.. Ikke bra altså?
Omnislash Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Takk for mange flotte tips! Skal se mer nøye på disse snarest! Driver å skal selge bilen til dama, så er opptatt med å vaske og rengjøre den idag
Ørjan_S Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Jeg er heller ikke så imponert over Meguiars watermagnet, så det blir nok investering i Chemical Guys etter BreitBau's "anbefaling" Eg prøvde Autoglym sin bumper Care i går og kan anbefale den på det sterkeste ut i fra resultat. Når det gjelder holdbarhet så vet eg enda ikkje kor lenge den holder siden eg la det på i går. Min erfaring er at den har god holdbarhet sammenlignet med mye annet.
E.H.D Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Meguiars watermagnet er så som så..I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende.. Deilig.. Var det dette håndkle fra CG du prøvde? http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... ucts_id=17
Øystein E30 M3 Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Bra jeg kom over denne tråden.. Selv om jeg er svært nøyen på bilvask og bruker myye penger på det, så har jeg ikke fått med meg at det er andre alternativ enn pusseskinn! De syntetiske pusseskinna de selger idag er jo helt ubruklige. Gjett om jeg skal ha meg ett slikt pussehandkle Dere må bare bli enige om hvilket som er best først hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå