Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Meguiars watermagnet er så som så..

I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende..

Deilig.. :D

Var det dette håndkle fra CG du prøvde?

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... ucts_id=17

Helt riktig..

Ble meget bra.. På detailersclub nevner de om at Cobra Guzzler HD er det beste, men det tror jeg ikke noen butikk i norge har, verken ute eller på nettet..

Men for all del.. Er supert det håndkle det også.. Er meget fornøyd..

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende..

Ikke bra altså?

Watermagneten er grei nok.. Den funker best når du fukter det først.. Føler likevel at det er veldig mye dårligere enn Chemcial Guys sitt..Det blir ikke skikkelig tørt med watermagneten.. Det blir litt streker og små perledråper som ligger igjen.. Gjør forsåvidt ikke noe dersom man skal tørke over med Quick detailer etterpå evt polere osv.. Men når du bare skal vaske og tørke blir det litt for dårlig..

Chemical Guys sitt håndkle er stort.. Trekker utrolig mye vann, og er mykt.. Kan trygt anbefales..

Skrevet

Må prøve å få tak i ett sånn da, ellers skulle jeg hatt noen tips om ett bra vaskemiddel + noe som er bra på sånne vaskeriper og der hvor lakken er matt.

Skrevet

Nja.. :D

Meguiars Nxt tech soap er ganske bra.. Litt sterk men bra.. selv har jeg begynt å bruke Chemical guys citrus wash and gloss.. Veldig fornøyd med den.. Husk å bruk Washmitt så får du ikke vaskeriper ;)

Til riper er det greit å med en polish med mye fyllere i.. Eventuelt SchatchX fra Meguiars som er ett ok produkt.. Skal du virkelig "til pers" er det flere typer rubbing produkt som gjør sakene sine godt, og mer om disse finner du på detailersclub.no

Meguiars 3-stegs rens-polish-wax er gode produkt.. De kan du sjekke ut på www.meguiars.no

Skrevet

Hmm, bare sånne dyre ting dere anbefaler... La inn liste over ka eg brukte på forrige vask i tråden min. Synes ikkje resultatet ble så gale. Og de produktene som var dyrest var enten prøver eller noe eg har fått. hehe

Skrevet
Hmm, bare sånne dyre ting dere anbefaler... La inn liste over ka eg brukte på forrige vask i tråden min. Synes ikkje resultatet ble så gale. Og de produktene som var dyrest var enten prøver eller noe eg har fått. hehe

Definèr dyrt? ;-)

På en bil til godt over 300 tusen så bruker man produkter som holder kvaliteten på lakk og detaljer vettu ^^,

Skrevet

Noen som har prøvd Turtle Wax sin Ice Polish ? Kan brukes i en sveip står det, dvs man slipper det hvite belegget.

Skrevet
Noen som har prøvd Turtle Wax sin Ice Polish ? Kan brukes i en sveip står det, dvs man slipper det hvite belegget.

Vet ikke, men etter hva jeg har forstått er visst Turtle Wax sine produkter bannlyst blant brukerne her inne.

Skrevet

Vet ikke, men etter hva jeg har forstått er visst Turtle Wax sine produkter bannlyst blant brukerne her inne.

Ser ut som det brukes det også av forskjellige folk.

Har ihvertfall bestilt meg en haug med ting;

* 18L bøtte inkl gritguard

* Auto Vent Brush

* Chemical guys citrus wash daily 16oz

* Premium chenille microfiber wash mitt

* PRO-DETAILER+SPRAY White Carnauba Quick Detailer UV Protectant

* SS Drying Towel "updated version"

eneste jeg ikke har bestilt ennå er voks.. tror det blir autoglym sin..

Er redd for å gjøre noe feil med vasking og rengjøring av bilen :P

Nå er den jo både vokset og lakkforseglet, men jeg vet ikke hvordan jeg holder bilen ren og pen frem til neste lakkbehandling (voksing og polering som visstnok holder seg frem til vintern)

Skrevet

Har prøvd endel av produktene til Scandicshine. Foruten en av vaskebøttene han solgte tidligere som var skikkelig dårlig så har jeg utelukkende god erfaring med både produkter og service. Chemical Guys-produktene fungerer langt bedre enn alt jeg har prøvd tidligere. Grime Reaper, Citrus Wash, Chenile mitt og Miracle Dryer har vært et stort løft for min del. Kommer nok til å prøve noen av de andre produktene etterhvert.

Sammenlignet med bensinstasjonpriser er det i tillegg svært gode priser på det meste. Eksempelvis skal Grime Reaper vannes ut og gir med blandingsforhold 1:5 18 liter avfetting for 400 kroner. 22 kroner pr liter...

Bruker Meguairs 3-step program til polering og voksing. For en amatør gir det bra resultater og de er lettere å jobbe med enn f.eks Autoglym. Forøvrig er det mange som blander begrepene polish og voks. Polish "renser" og polerer imens voks kun beskytter poleringen.

Skrevet

Hvis du er fornøyd med Turtle har du mye godt i vente. Det blir som å sammenligne grillpølser med indrefilet i denne sammenhengen...

Skrevet

Eneste som er greia, er at scandic har utsolgt på det meste av "gullproduktene" jeg har blitt anbefalt her og på detailers club.

Så har måttet se etter alternativer.. feks ikke mulig å anskaffe seg den super vann absorberern.

Skrevet

Ikke bra altså?

Watermagneten er grei nok.. Den funker best når du fukter det først.. Føler likevel at det er veldig mye dårligere enn Chemcial Guys sitt..Det blir ikke skikkelig tørt med watermagneten.. Det blir litt streker og små perledråper som ligger igjen.. Gjør forsåvidt ikke noe dersom man skal tørke over med Quick detailer etterpå evt polere osv.. Men når du bare skal vaske og tørke blir det litt for dårlig..

Chemical Guys sitt håndkle er stort.. Trekker utrolig mye vann, og er mykt.. Kan trygt anbefales..

Det var da som pokker.. Kjøpte "Meguiars watermagnet" jeg :lol:

Jaja.. sikkert mye bedre enn syntetisk pusseskinn vertfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...