Markn Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Hei. Er så og si ny på forumet, men leter som en galing etter min andrebil. Har en mazda som jeg nå gir til gamlingen, fordi jeg skal ha meg ny bil. Og det ble bmw. Grunnen til at jeg er bestemt på at jeg skal ha bmw er vell generelt bilens fine form og gromme deler. Liker bmw kjempegodt, er så å si forelsket Selv har jeg ikke eid en (ENDA.. ) Har sett på 4-5 forskjellige typer innen bmw. Det står mellom; Bmw 318, 320, 325, 520i og 525. Har sett endel på nett etter nybil. Skal også nevnes at jeg setter pris på maks 50,000 pga økonomiske grunner. Er ennda student og har ikke allverden. Men trenger dere på forumet til å si deres meninger om hver enkelt bil. Å få hjelp fra dere erfarne bmw entusiaster hadde vært kjekt. Takk på forhånd
Mexos Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Kan begynne med å fortelle deg at den perfekte bruktbil desverre ikke finnes Men er mulig å finne en du blir fornøyd med Man må følge godt med på salgsannonsene og slå til dersom et kupp dukker opp. Angående de bilene du listet opp så vil jeg tro du har sett på E36. Iogmed at du har litt trang økonomi vil jeg anbefale 318 pga. drifstoffkostnader og forsikring. 320 drikker litt mer, men er heller ikke så fryktelig dyr å forsikre. 325 er et helvette å forsikre for å si det rett ut så kan lønne seg å styre unna økonomisk messig, selv om den er den morsomste.
Simpel Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 En BMW under 50000 er ofte ganske gammel. Kan nå bare si at jeg er kjempefornøyd med min 525i (E34), driftsikker som bare det men naturlig nok begynner alderen å kreve endel vedlikehold. De som har greie på det sier at E34 er bedre teknisk enn etterfølgeren E39, men de er jo naturlig nok eldre alle sammen. Burde få en brukbar E34 for under 50000. Tror du må ut med mer enn det for en brukbar E39. Velkommen til forumet forresten!
Markn Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Takk for raskt svar. Den perfekte bruktbil for meg er en jeg kan bli fornøyd med i mange år fremover. 318 har jeg sett mye på, og er en bil jeg kan vurdere. Samt 520I, som jeg er kanskje blir en eier av. men hvem vet? Da tror jeg at jeg utelukker 325. Holder på å ser på 520I og virker for meg som en perfekt bil. Har en bra nokk motor, og går godt for mitt bruk. Flere innspill ? Takker, kommer til å bruke dette forumet endel Ja, om bilen er fra 1989 gjør det meg ingenting. Takk for svaret, alt hjelper.
Astri Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Takk for raskt svar. Den perfekte bruktbil for meg er en jeg kan bli fornøyd med i mange år fremover. 318 har jeg sett mye på, og er en bil jeg kan vurdere. Samt 520I, som jeg er kanskje blir en eier av. men hvem vet? Da tror jeg at jeg utelukker 325. Holder på å ser på 520I og virker for meg som en perfekt bil. Har en bra nokk motor, og går godt for mitt bruk. Flere innspill ? Takker, kommer til å bruke dette forumet endel Ja, om bilen er fra 1989 gjør det meg ingenting. Takk for svaret, alt hjelper. Hmm, å finne en perfekt teknisk er vanskelig, men å finne en perfekt i dine øyne er ingen problem. Min bil (se link i signatur) kjøpte eg for en billig penge og har faktisk ikje gjort så mye med den. Er sinnsykt fornøyd med kjørekomforten i e34'n og kan anbefale e34 på det sterkeste! Ikkje ser bilen så verst ut heller. Så om du vil ha en herlig bil med masse kjørekomfort til en billig penge så er e34 et godt kjøp. Selvfølgelig har de sine sykdommer de og, som rust i jekkfester, bagasjeromsluka, inni bensinlokket/påfyllinga osv osv, men hvilke biler er det du ikkje finner rust på? Lykke til i jakten.
Lars89 Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 E34 er kjempebiler å kjøre. Helt anna klasse enn E36, så står det mellom de to hadde jeg ikke vært i tvil Eller så kan du se etter en tidlig E46 318i. Hender det går noen under 50
hauken Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 er du student med begrenset økonomi bør du finne deg et annet merke enn bmw,de kan fort koste like mye å reparere som bilen kostet...
S.Arnesen Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 er du student med begrenset økonomi bør du finne deg et annet merke enn bmw,de kan fort koste like mye å reparere som bilen kostet... Må nesten henge meg på den. Den erfaringen jeg har med eldre bmw'er er at det alltid er noe som må byttes...
525i1991 Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 samme her, kjøpte 1986 modell 325ix, kjørte den 300 mil og så røyk rådelagra og topp pakninga. nå skyldes dette en enorm kjørelengde med lite service, men er ett veldig godt eksempel på 27000 dårlig anvendte kroner. Nå er det ikke alle bmwer som er like langt kjørt som min så ett godt kjøp kan du jo alltids gjøre;) driftsikkerhet? kjøp deg en toyota! damer og kjøreglede? kjøp bmw og lev med det! Har prøvd begge deler =D
Simpel Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Kostnader kommer veldig an på om du skrur selv eller må på verksted for alt mulig. Selvfølgelig kan det bli dyrt nok selv om du er en habil hobbymekaniker, men må du på verksted for alt mulig ville jeg hvertfall ikke kjøpt en gammel BMW. Vel bil i det hele tatt, BMW er ikke så mye dyrere å holde enn andre merker er de vel?
Markn Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 er du student med begrenset økonomi bør du finne deg et annet merke enn bmw,de kan fort koste like mye å reparere som bilen kostet... skrur selv sammen med gamlingen da. Han har peiling og har skrudd endel biler. Tenk nå på hva jeg har satt til makspris og hva kriteriene er. Repareringskostnadene tar gamlingen, til jeg får ordentlig jobb. Hmm, å finne en perfekt teknisk er vanskelig, men å finne en perfekt i dine øyne er ingen problem. Min bil (se link i signatur) kjøpte eg for en billig penge og har faktisk ikje gjort så mye med den. Er sinnsykt fornøyd med kjørekomforten i e34'n og kan anbefale e34 på det sterkeste! Ikkje ser bilen så verst ut heller. Så om du vil ha en herlig bil med masse kjørekomfort til en billig penge så er e34 et godt kjøp. Selvfølgelig har de sine sykdommer de og, som rust i jekkfester, bagasjeromsluka, inni bensinlokket/påfyllinga osv osv, men hvilke biler er det du ikkje finner rust på? Lykke til i jakten. Takk, er akkuratt en slik jeg er på jakt etter. Leter som en tulling etter en som er brukbar
ESveen Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Jag ville lagt pengene i en 95 modell 520i eller 525i med mest mulig utstyr som a/c, skinn, kjørecomputer, el vindu/takluke som har v8 faceliften. Ring å hør hva folk har gjort med bilene i form av service og vedlikehold. Se etter en med normalt vedlikehold. Jeg blir fort skeptisk om for mye er byttet, dette kan bety mandagsbil eller hard bruk. KM stand spiller liten rolle om bilen er tatt vare på. Se etter rust. Dette er noe som irriterer meg i lengden. Men bruk heller en mnd. til på å leite etter bil. se på finn.no hver dag og grip sjangsen når det dukker opp en bra en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå