Olan89 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 hm. er ikke fra en e34 hvertfall. skal ned å skru litt etter jeg har eti så skal se litt mer på det da hehe
Olan89 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 nei e39 98 modell.. hehe. sto hverfall så både på bilen og papira henta motoren igår etter arbeid så er ikke så lenge siden jeg så det. hehe. men veit ikke jeg assa Enten så har du hentet deg en M52B25 som du allerede har i din bil, eller så har du hentet deg en M54B25. Altså: Bmw E39 525 = M54B25 192hk på papiret Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret Bmw E34 525 = M50B25 192hk på papiret
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da Er vel forskjellig motorstyring da det ikke er samme motor, slagvolum å slaglengde er lik + at denne er ikke strupet i innsuget som en M52B25 motor er, men M54 har absolutt ikke samme innsuget som M50B25 dersom du trodde det.
B m w 5 2 5 i Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da Er vel forskjellig motorstyring da det ikke er samme motor, slagvolum å slaglengde er lik + at denne er ikke strupet i innsuget som en M52B25 motor er, men M54 har absolutt ikke samme innsuget som M50B25 dersom du trodde det. Han sier motoren er fra en 98 mod. Da er den vel ingen M54?
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da Er vel forskjellig motorstyring da det ikke er samme motor, slagvolum å slaglengde er lik + at denne er ikke strupet i innsuget som en M52B25 motor er, men M54 har absolutt ikke samme innsuget som M50B25 dersom du trodde det. Han sier motoren er fra en 98 mod. Da er den vel ingen M54? Nei den kom vel i 2001, etter nærmere ettertane.
Olan89 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 hehe. stemmer helt sikkert det dere sier assa. så på motoren nå og det var en M52. så da er det sikkert den 170hk motoren da. syns bare det var rart at den bilen den blei tatt fra hette 525 og ikke 523. hehe
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 hehe. stemmer helt sikkert det dere sier assa. så på motoren nå og det var en M52. så da er det sikkert den 170hk motoren da. syns bare det var rart at den bilen den blei tatt fra hette 525 og ikke 523. hehe Ja da har du en motor i reserve da, hehe
jojr Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Men er det en grei sak å få en Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret til å yte 192 hk, det ble jeg litt nysgjerrig på
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Men er det en grei sak å få en Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret til å yte 192 hk, det ble jeg litt nysgjerrig på sette på M50 innsug, toppen dyser å sånn er faktisk helt lik på M52B5 som det er på M50B25.
jojr Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Men man trenger et ombyggingkit, hva består det av og har du noe mer info på det, Har du satt dette på din bil? merket du de siste HK eller er det ikke mye
Haug530D Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Men man trenger et ombyggingkit, hva består det av og har du noe mer info på det, Har du satt dette på din bil? merket du de siste HK eller er det ikke mye Det kittet består av det som er på bildet under: Jeg kjøpte mitt fra understeer.com Manifolden kjøpte jeg fra GS, + at jeg måtte forlenge slangen til veivhusventilasjonen, betalte vel 20,- for den på den lokale sjappa. I tilegg så kjøpte jeg noen braketter til servoolje tanken da M50 innsuget er større og dette må vris litt ut, disse kjøpte jeg fra en kar som kaller seg Alpina527 Han finner du her: http://www.e46fanatics.com/forum/member.php?u=41881 Dette var i forbindelse med ett big bore Throttle kit jeg kjøpte av han, altså ett oppborret gasspjeld, dette er forøvrig ikke noe den vanlige Cnc operatør i gata kan gjøre selv da det må lages nye stenger til gasspjeldene, disse blir laget i sånn elektrolyse greier eller noe sånn. Jeg merket en del bedre effekt ja, spesielt fra ca 2-3K og oppover.
Olan89 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 et spørsmål til jeg nå. for kompis a meg som hadde bytta motor i en eldre bmw og da måte han å bytte hjernen for motoren starta vist bare med den hjernen som den blir levert med. stemmer det? må jeg ha hjernen te den motoren jeg skal ha i eller kan jeg bruke dem fra den gamle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå