Gå til innhold

forskjellen på e39 525 forhold til 523?

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
nei e39 98 modell.. hehe. sto hverfall så både på bilen og papira :P henta motoren igår etter arbeid så er ikke så lenge siden jeg så det. hehe. men veit ikke jeg assa

Enten så har du hentet deg en M52B25 som du allerede har i din bil, eller så har du hentet deg en M54B25.

Altså:

Bmw E39 525 = M54B25 192hk på papiret

Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret

Bmw E34 525 = M50B25 192hk på papiret

Skrevet
men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da

Er vel forskjellig motorstyring da det ikke er samme motor, slagvolum å slaglengde er lik + at denne er ikke strupet i innsuget som en M52B25 motor er, men M54 har absolutt ikke samme innsuget som M50B25 dersom du trodde det.

Skrevet
men vis det er en m54 motor. er det bare å putte den i da? eller blir det noen problemer da

Er vel forskjellig motorstyring da det ikke er samme motor, slagvolum å slaglengde er lik + at denne er ikke strupet i innsuget som en M52B25 motor er, men M54 har absolutt ikke samme innsuget som M50B25 dersom du trodde det.

Han sier motoren er fra en 98 mod. Da er den vel ingen M54?

Skrevet

Han sier motoren er fra en 98 mod. Da er den vel ingen M54?

Nei den kom vel i 2001, etter nærmere ettertane.

Skrevet

hehe. stemmer helt sikkert det dere sier assa. så på motoren nå og det var en M52. så da er det sikkert den 170hk motoren da. syns bare det var rart at den bilen den blei tatt fra hette 525 og ikke 523. hehe

Skrevet
hehe. stemmer helt sikkert det dere sier assa. så på motoren nå og det var en M52. så da er det sikkert den 170hk motoren da. syns bare det var rart at den bilen den blei tatt fra hette 525 og ikke 523. hehe

Ja da har du en motor i reserve da, hehe :D

Skrevet

Men er det en grei sak å få en Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret

til å yte 192 hk, det ble jeg litt nysgjerrig på

Skrevet
Men er det en grei sak å få en Bmw E39 523 = M52B25 170hk på papiret

til å yte 192 hk, det ble jeg litt nysgjerrig på

sette på M50 innsug, toppen dyser å sånn er faktisk helt lik på M52B5 som det er på M50B25.

Skrevet

Men man trenger et ombyggingkit, hva består det av og har du noe mer info på det,

Har du satt dette på din bil? merket du de siste HK eller er det ikke mye

Skrevet
Men man trenger et ombyggingkit, hva består det av og har du noe mer info på det,

Har du satt dette på din bil? merket du de siste HK eller er det ikke mye

Det kittet består av det som er på bildet under:

q3jtfpbi30kzhfrnylua.jpg

Jeg kjøpte mitt fra understeer.com

Manifolden kjøpte jeg fra GS, + at jeg måtte forlenge slangen til veivhusventilasjonen, betalte vel 20,- for den på den lokale sjappa.

I tilegg så kjøpte jeg noen braketter til servoolje tanken da M50 innsuget er større og dette må vris litt ut, disse kjøpte jeg fra en kar som kaller seg Alpina527

Han finner du her:

http://www.e46fanatics.com/forum/member.php?u=41881

Dette var i forbindelse med ett big bore Throttle kit jeg kjøpte av han, altså ett oppborret gasspjeld, dette er forøvrig ikke noe den vanlige Cnc operatør i gata kan gjøre selv da det må lages nye stenger til gasspjeldene, disse blir laget i sånn elektrolyse greier eller noe sånn.

Jeg merket en del bedre effekt ja, spesielt fra ca 2-3K og oppover.

Skrevet

et spørsmål til jeg nå. for kompis a meg som hadde bytta motor i en eldre bmw og da måte han å bytte hjernen for motoren starta vist bare med den hjernen som den blir levert med. stemmer det? må jeg ha hjernen te den motoren jeg skal ha i eller kan jeg bruke dem fra den gamle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...