Bmw e39 Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Noen som har prøvd å skifta innsuget på e39, slik at den blir 2,5 slik som den egentlig er. Merkbar forskjell????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Det ER en 2,5 liter. Mange som har gjort det på både b25(din) og b28. -Med merkbar forskjell selvsagt. Du må ha et modda m50b25 innsug, og et såkalt big bore throttle body(gasspjeld) -fra samme bil. Så må det mappes om(omprogrammere) DA vil det nok være en merkbar forskjell. Søk på m50 AND innsug Site:bimmers.no på google og du vil finne flere dusin tråder om samme tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Share Skrevet April 21, 2009 Det ER en 2,5 liter. Mange som har gjort det på både b25(din) og b28. -Med merkbar forskjell selvsagt. Du må ha et modda m50b25 innsug, og et såkalt big bore throttle body(gasspjeld) -fra samme bil. Så må det mappes om(omprogrammere) DA vil det nok være en merkbar forskjell. Søk på m50 AND innsug Site:bimmers.no på google og du vil finne flere dusin tråder om samme tema. Hehe.. ja, jeg vet at det ER en 2,5 men den er jo plombert ned til 2,3. Okei, skal se hva jeg finner:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Nei, motoren er ikke plombert ned til 2,3 liter. Det er vel bortimot umulig å få det til... Men den har et annet innsug, kanskje for å kompensere for at den har mindre slagvolum, slik at den får mer dreiemoment nede i turtallsregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Det ER en 2,5 liter. Mange som har gjort det på både b25(din) og b28. -Med merkbar forskjell selvsagt. Du må ha et modda m50b25 innsug, og et såkalt big bore throttle body(gasspjeld) -fra samme bil. Så må det mappes om(omprogrammere) DA vil det nok være en merkbar forskjell. Søk på m50 AND innsug Site:bimmers.no på google og du vil finne flere dusin tråder om samme tema. Hehe.. ja, jeg vet at det ER en 2,5 men den er jo plombert ned til 2,3. Okei, skal se hva jeg finner:) Hvordan i all verden kan man plombere ned sylindervolum? Uansett er det 2,5 liter eller så er det 2,3 liter, og som navnet tilsier så er det 2,5 liter i M52B25, akkurat som jeg har 2,2 liter i min 320 med M54B22. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå