Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
323 og 325 har da aldri hatt samme blokk.

Hva er det vi vet om m52 motoren? Jo den har blokk av aluminium og m50 av jern.

Da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Tenkte ikke på M50 vs. M52 :)

Men det med at 323 har strupet innsug på lik linje med 328 stemmer.....right??

Skrevet

Stemmer som LianLi sier. Jeg synest Bimmers utmerker seg veldig med at folk skriver og hevder ting de ikke har peiling på.

Visst man ikke er 100% sikker kan man heller holde kjeft.

M52 motoren som står i 323 er en annen motor en M50 motoren som står i 325.

Fom 95 har E36 M52 motor.

Du kan prøve en 92mod 320, og deretter en 95 mod 320. Du vil helt klart merke forskjell, spesiellt mtp. kjørbarhet og bunndrag. M52 motoren oppleves mer moderne.

320, 323 og 328 har samme innsug ja, altså de er like trange. Derfor er det en populær mod og montere innsug fra 325\525(M50B25 motor) på disse bilene for å få mer power på høyt turtall.

Det er værdt å merke seg at 323 er like kjapp som en 325 i sprinten 0-100, til tross for lavere toppeffekt. Dette kommer igjen av at den er sterkere på mellomregisteret.

Skrevet
Stemmer som LianLi sier. Jeg synest Bimmers utmerker seg veldig med at folk skriver og hevder ting de ikke har peiling på.

Visst man ikke er 100% sikker kan man heller holde kjeft.

I og med at du kommenterer dette like etter min post, så tar jeg dette som direkte kritikk mot meg, noe som jeg vil ha meg frabedt. Da tar du det heller på PM med MEG og ikke i en offentlig tråd. Folk må lov til å ta feil uten at man skal bli bedt om å holde kjeft. Nok OT i denne tråden nå.

Skrevet

Jeg har ikke myntet noe som helst på deg Breitling :) Det er bare å slappe av. For å kunne svare så MÅ min post komme etter din, ikke sant?

Er heller snakk om at det er så utrulig mange på forumet, som blander og tror og mener når dette emnet kommer opp.

Slik at den som opprinnelig spurte blir feilinformert, og igjen kansje ikke skjønner noen verdens ting.

Skrevet
Jeg har ikke myntet noe som helst på deg Breitling :) Det er bare å slappe av. For å kunne svare så MÅ min post komme etter din, ikke sant?

Ja, men du skjønner hva jeg mener, ikke så mange som har kommentert denne tråden :)

Som sagt, lærte noe nytt i dag jeg og 8)

No hard feelings

Skrevet

Ja skjønner hva du mener! :) Men som sagt, No hard feelings! 8)

Til trådstarter:

Visst du har mulighet til å kjøpe en 323, så må du bare slå til sålenge bilen er i god stand.

Som du selv har merket, billig forsikring, og går ca like bra som 325 :)

Det at eier av kjørt bilen avogtil for å "holde motor vedlike" er bra. Da har bilen og pakninger fått smurt seg litt med jevne mellomrom.

Skrevet

Er 320 også strupet? Er ikke det bare 328 og 323 som er det?

Skrevet

Både ja og nei. 320 har "320 manifold". Men når også 323 og 328 har samme manifolden som er dimensjonert for en 320, så er de strupet.

Skrevet

Okei, takker for alle svar, selv om det ble litt misforståelser :)

Har fått mye av den informasjonen jeg har lett etter her inne =)

Som sagt, så er jeg førstegangskjøper av bmw, og gleder meg til å få den på skilter :)

Forresten, et OT spørsmål.. Jeg fikk solgt bilen min til en polakk som jobber / bor i Mo i Rana, og alt var greit helt til i dag (solgte bilen i går^^), men når jeg skulle levere salgsmeldingen på biltilsynet, ble den avslått pga. han hadde oppført sitt polske fødselsnr.

Han tar verken tlf, eller svarer på mail. Firmaet han jobber for tar heller ikke tlf., og pengene jeg fikk for bilen kommer derfra.

HVA GJØR JEG? :S

Skrevet

Visst du har fått pengene er saken grei! :) Du ringer politiet og melder ifra, så vil de kunne hjelpe deg videre med den saken for å få bilen "vekk fra deg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...