Gå til innhold

Hva bør en se etter på en Mercedes C 180 Esprite 1997model.

vetu03
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mercedes-Benz W202 er utvilsomt en rimelig fornuftig bruktbil, men som alltid bør man kikke ekstra nøye etter spesielt rust, mekaniske og elektriske problemer. Modellen kom på markedet allerede i 1993 og det betyr at den er av den samme generasjonen som E36... altså en eldre modell. Det går stadig ganske mange fornuftige W202 i trafikken så den generelle kvaliteten på modellen er ikke så dårlig, men kanskje ikke like høy som på W201 (190 variantene).

http://www.mercefreaken.com/

Takk for et bra svar fredrik.. Tror det er en grei bruksbil og ikke minst en grei førstegangsbil. Får sjekke den ekstra godt for rust som man egentlig bør ved alle bruktbil kjøp, også teste alt av elektrisk og spørre og grave litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel BMW ruster MINST like mye som gammel Mercedes-Benz, så...

Det er nok helt korrekt... så dermed snakker man egentlig mest om smak og behag. Jeg liker Mercedes-Benz og jeg har da også hatt tre stykker der to ble kjøpt helt nye. Alt til sitt bruk... en eldre Mercedes-Benz egner seg ikke på en bane, men hvis man kjører langt er den å foretrekke fremfor en eldre BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel BMW ruster MINST like mye som gammel Mercedes-Benz, så...

Det er nok helt korrekt... så dermed snakker man egentlig mest om smak og behag. Jeg liker Mercedes-Benz og jeg har da også hatt tre stykker der to ble kjøpt helt nye. Alt til sitt bruk... en eldre Mercedes-Benz egner seg ikke på en bane, men hvis man kjører langt er den å foretrekke fremfor en eldre BMW.

Han skal nok ikke på bane med den nei, er vel ikke så ivrig i det enda!! Så blir vel mer lange turer og den vanlige kjøringa de fleste har rett etter de har fått lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust, rust og rust må man sjekke på disse. Jeg hadde en slik før og var heldig og fant et lite rust angrepet eksemplar.

Men rust rundt nøkkelhull, over og under lister, list i sveiseskjøter og skjøter i det hele tatt er ting man burde sjekke på. Man burde også sjekke litt det elektriske.

Burde og sjekke slitasje på dekk. Sjekk også om den fjernstyrte sentrallåsen fungerer som den skal da den har en tendens til og begynne og feile litt etterhvert. Det kan være så enkelt som og bytte batteri i trykkeren.

Sjekk også lys i området rundt speedometer, temperatur displayet og slike ting. Går lyset der som det vises gradene ute, så er det ikke abre og bytte en pære skjønner du.

sånn ut over det, så er det de normale vanlige tingene som man burde sjekke på alle biler som heftelser og annet piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...