Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kanskje jeg bare skal bytte foran, og sette resta på verksted? Må vel gå an det?

er jo frem det er vanskelig i forhold til bak, slik tidsbruk som jeg brukte når jeg bytta så var det 1 time bak og 9 fram.. hehehe

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Trodde foran var veldig lett? Bortsett fra å sette på topplager eller hva det er.

Gruer meg egentlig mest til demperen bak, må jo ha av trekket inni kofferten og greier. Jeg er ikke så elendig til å skru, men før jeg har gjort det en gang så bruker jeg jævlig lang tid på ting har jeg merka.

Skrevet

Jeg så på den tidligere i dag :) Det ordner seg nok bare jeg begynner, men. Hvor lang tid bruker et verksted eller hva vil det koste å få de til å gjøre jobben?

Skrevet
Jeg så på den tidligere i dag :) Det ordner seg nok bare jeg begynner, men. Hvor lang tid bruker et verksted eller hva vil det koste å få de til å gjøre jobben?

Bmw verksted vil ha ca 7-8000 for en slik jobb. sist jeg sjekket ihvertfall.

Uansett, å montere coilover på e46 er veldig lett. Foran er det bare noen få skruer, og bak er det kun tre. Det å ta av trekket i bagasjen er veldig fort gjort, og byr på null problemer.

Du trenger ikke fjørklemmer fr å montere tårnlageret på coilover settet...

Skrevet

Regn med ca 5 timer på verksted. Mao, gjør det selv..

Kjøper du nye topplager foran (hvilket jeg hadde gjort uansett) trenger du ikke fjærklemmene i det hele tatt. Da skrur du bare av alt foran, og skrur på det nye. Trenger ikke fjærklemmer ved coilovere.

Man trenger egentlig ikke av med trekket bak heller, bare få dratt det nok til side så man kommer til boltene.

Skrevet

Er topplager en slitedel? Hvis ikke det koster så mye

så kan jeg vel like gjerne kjøpe nytt da.

Men jeg har ikke luftoperert skralle, er det et must?

Skrevet

Fordi du får skrudd av alt foran uten å komprimere fjæra og coilovere er jo bare å skru ned før du dytter på topplageret.

Skal du derimot ha av topplageret fra det orginale oppsett må du til med fjærklemmer, men med så mye penger som du har brukt er det ingen grunn til å bli gnien på slike deler. :wink:

edit: må ikke endre innlegget så fort, da gir jo ikke mitt mening! :lol:

Skrevet
Er topplager en slitedel? Hvis ikke det koster så mye så kan jeg vel like gjerne kjøpe nytt da.

er et kulelager oppi der, som går med styringa på biln, mitt satt faktisk BOM fast oppdaga jeg når jeg monterte justerbare mitt..

så er det jo gummi der å, på en måte en foring..

Skrevet
Er topplager en slitedel? Hvis ikke det koster så mye

så kan jeg vel like gjerne kjøpe nytt da.

Men jeg har ikke luftoperert skralle, er det et must?

Er jo til en viss grad en slitedel. Koster vel ca 400kr pr stk på koed...

Skrevet

Nytter ikke redigere innlegget når dere svarer så raskt :)

Er mange større og mindre saker på gang, så kronene ruller fort.... Hvis det har noe for seg så får jeg kjøpe nye topplager.

Hva med slike camberplater, vil det erstatte topplageret? Kan hende jeg vil ha det etterhvert, så hvis jeg skal bruke 1000 kr på nytt topplager så er det kanskje like greit å skaffe dette med en gang?

Jeg vet jeg kan justere litt camber uten slike plater. Noen som vet hvor mye oem tårnstag lar seg justere? Den kan justeres, men jeg vet ikke hvor mye..

Skrevet

Ingen justering på topplageret orginalt, men du kan muligens justere litt med boltene nede. Hvis du har planer om endel banekjøring hadde jeg kjøpt camberplater med en gang.

Skrevet

Noen som vet hvor mye oem tårnstag lar seg justere? Den kan justeres, men jeg vet ikke hvor mye..

Kan man justere camber ved hjelp av ett tårnstag? :?

Skrevet

Nei, justerer ikke camber med selve tårnstaget, men må kunne justere tårnstaget i tillegg for å få det til å passe på boltene etterpå dersom en juster camber med å flytte boltene lenger inn mot midten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...