Gå til innhold

E36 318is Sedan, Solgt!

Share

Anbefalte innlegg

hvis det sitter m40 motor i den. så skal det sies at jeg bytta en ød-giver på en sånn motor i desember. den ville ikke fyre sånn plutselig, men den hadde også hatt endel fusk i forkant.

spesielt ved fuktig vær.

du må selvfølgelig sjekke at den ikke har gnist før du begynner å tenke på å bytte den.

ta også av olje lokket å sjekk at kammen går rundt når du drar den på starteren.

er 40.000km intervall på regreima. ofte ryker regreima ved start i kulda. da det er mye motstand

er M40 motor ja. ød-giver? hva er det? den har fuska litt i forkant ja, som regel bare etter jeg har vasket den.. Hmm, reima er det ikke så lenge siden jeg bytta. men kan sjekke det også. Takk for innspill!

Har en kompis som har hatt sin BMW 528 stående i 1 1/2 år og viste seg at kamveiv sensoren hans var gåen :)

kanskje en diagnose vil vise deg feilen din. bare et tips

Tanken har slått meg ja.. Vet ikke, er ikke så mye å hente ut av diagnose på denne gamle driten : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 381
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ød giver er øvredødepunkt giver eller veivsensor som også den blir kalt.

kan også være greit å se på irr i plugg kabelen fra coilen til fordelerlokket.

eller du kan se hvordan rotoren ser ut.

alle disse feilene har jeg vært borti når det gjelder m40 uten gnist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme som glenglen sa da altså?

Pluggkabelen ifra coil har jeg sjekket, den så helt normal ut, så jeg tviler på det er det som er problemet..

Hmm, tror jeg går for å sjekke ød-giveren da.. Åssen kan jeg sjekke om det er gnist eller ei i plugga? er rimelig talentløs til å skru med engang det er motor/elektrisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme som glenglen sa da altså?

Pluggkabelen ifra coil har jeg sjekket, den så helt normal ut, så jeg tviler på det er det som er problemet..

Hmm, tror jeg går for å sjekke ød-giveren da.. Åssen kan jeg sjekke om det er gnist eller ei i plugga? er rimelig talentløs til å skru med engang det er motor/elektrisk..

Ja. Sett på en plugg på en av pluggkablene. Så legger du pluggen så den er i kontakt med gods. Så drar du på starteren å ser etter gnist

Obs. Ikke legg pluggen for nært batteriet da det kan være knallgasser der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update: Jeg har gnist på pluggene.. Bensinpumpe releet var gåent, fikk kobla om den så pumpa gikk. Men fortsatt så starter den faen ikke...

Veivakselsensor?

Skulle vel ikke hatt gnist hvis veivakselsensoren var gåen? Trodde den kutta coilene jeg. Mulig jeg blander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende det, siden jpse36 sier det samme. Men jeg greide ikke å se noe bevegelse når jeg titta oppi oljepåfyllingslokket når jeg dro den rundt på starteren, skal det være lett å se?

evt har hjernen tatt kvelden eller så kommer bensinen fram til motoren..

Lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende det, siden jpse36 sier det samme. Men jeg greide ikke å se noe bevegelse når jeg titta oppi oljepåfyllingslokket når jeg dro den rundt på starteren, skal det være lett å se?

evt har hjernen tatt kvelden eller så kommer bensinen fram til motoren..

Lei..

kammen går rundt når du har gnist. mulig regreima har hoppa over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Åssen kan den ha hoppet over?

En kompis hadde startvansker med sin m40b16 og da var rotoren gåen, er dette en mulighet?

Skal sjekke om bensina kommer fram til motoren en dag jeg får lyst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...