Gå til innhold

E36 318is Sedan, Solgt!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 381
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bumper angående dette med rotoren..

rotoren kan gjøre at du ikke har gnist ja, men du har gnist?

skru av lokket å sjekk da 3stk 8mm skruer

jeg har gnist på pluggene ja..

reg reima hakke hoppet over da? eller er det kjede på m40 ? siden den hadde kaklet så fært så kanskje ventila har gått å buttet

er reim ja, det er neste på lista å sjekke..

i all elendigheten din vill jeg si at denne var fantastisk fin:) Å så uheldig du har vært! får jeg spørre va gliset er gått siden det var så utrolig killometer stand på den når du handlet :D?

Takk, jeg er dog litt lei all motgangen :P Nå har bilen runda 210 000km ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en M40 kakler er vel ikke direkte unormalt, er jo ikke BMW's beste kreasjon. Og det kan absolutt være at reima har hoppa over, disse motorene sliter jo med både reim, kamaksel og ventilløftere.

Når du alikevel sansynligvis åpner toppdekselet, sørg for å skru ut og rengjør oljetilførselen ( det tynne røret som skal smøre kammen ) NØYE. Dette er vel i hovedsak synderen som sørger for at kammen blir slitt styggfort siden det har en tendens til å tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva dere mener, men regreima har pensjonert seg tror jeg...

Kjøpe reg reim sett i morra... Ikke noe problem med bensintilførsel..

men åssen fettern min kan ha sett gnist på pluggene skjønner jeg ikke, rotoren sto jo bom stille når jeg og fattern holdt på nå.. :P

Men men, da vet jeg hvertfall hva som er problemet og håper på å få fikset det fort som mulig!

ghbgul113067nrs3bwfc.jpg

zicfm5idgllfgbyxwbj8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se hær ja! liknende skjedde med kompis av meg sin bil! hadde dåli frostveske, så vannet frøs samt vannpumpe, da han da startet, gikk ikke vannpumpen rundt siden den var fråsen, å da rev han tenner av reima som førte til registerras :D sjekka kjøleveska di? men er sikkert en helt annen grunn til dette hos deg :D bra du fant problemet! men surt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forrige gang jeg bytta reg reim fikk jeg med feil strammehjul (til en e34) så jeg monterte det gamle i håp om at det gikk bra.. Men det strammehjulet hadde kilt seg denne gangen.. Forhåpentligvis er det bare å kjøpe og montere et nytt reg reim sett, i og med at den har ryki i det jeg har forsøkt å starte bilen.. Siden den gikk helt normalt og fint til jeg stoppa den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ventilene tar i på disse motorene går jeg ut ifra at di er bøyde etter som du har prøvd å file motoren, di bøyes da å:) kjempe lite som skal til, nokk å miste i gulvet en ventil så kan den være ferdig, så har du filet med riv ruske galt register er nokk ventilene skjeive :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, rotoren (hvis det er det den armen inni fordelerlokket heter) bevegde seg aldri etter at jeg ikke fikk start på den.. Og da har vel ingenting annet i motoren gått rundt heller? Eller tar jeg feil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...