MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Hei. Jeg har ett lite problem med at bilen subber nedi bak når jeg har folk i og kjører over fartsdumper. Har 255/35/18. Planen var å kjøpe nye dempere og gjøre alt stivere osv, men ser at økonomien ikke på topp, så jeg tenkte å kjøpe Bump stopp fra Gs. Noen som har erfaring med disse og holder det med å ha en bumpstopper på hver demper bak hvis man har tenkt å ha folk i bilen?
MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 ingen som har erfaring med bump stoppere?
S.Arnesen Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 ingen som har erfaring med bump stoppere? Automote bilene kjører på "bump stoppers"...
anders87 Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Har jo kjørt noen mil med bumper stoppers nå, så har jo litt erfaring.. Det går jo utover komforten, uten tvil. Ligger jo i navnet bumper stopper, så og si null fjæring.. Men til gjengjeld så blir jo bilen stiv og du slipper subbing.. Har kjørt med 4stk i bilen min, og gikk greit det så lenge du tar visse forhåndsregler. Lite minus er jo at dem spiser foringer, hvertfall bak med ordentlig senk (dårlige fra før egentlig) og siden demperne ikke tar imot trøkket, så går vel vibrasjonene til selve karosseriet vil jeg tro?
morteym Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Det høres ut som en utrolig dårlig løsning? Ikke er det lovlig, og hvordan oppfører bilen seg ved aktiv kjøring dersom det kommer en dump i veien i en sving egentlig? Hva er innpresset på felgen? Du kan enten valse skjermen, bytte felg eller evt dekk, dreie felgen noe avhengi av type felg osv.
MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Innpresset mitt er ET38, visst eg ikke tar helt feil. Eneste e jo at eg bare tar oppi visst eg kjører over fartshumper med folk baki.. ellers så tar eg ikke ani.. bare litt kjipt å bruke flere tusen kroner på senkesett når eg egentlig bare vil ha bilen litt stivere
larserso Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Forstår jeg deg riktig når jeg leser at du vil senke bilen fordi den subber? Standard understell skal ikke være så mykt at du unngår subbing ved å bytte til lavere, men stivere understell. Er det trangt på sidene av dekket til deg bak?
MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Nei, altså eg vil egentlig ikke senke den.. eg vil ha den stivere eller bare gjøre noe for å få den til å slutte å subbe når eg har folk baki. men visst eneste utgang e å kjøpe justerbart senkesett og stive den slik, så får jeg vel bare gjøre det. Men helst vil jeg bare ha den som den e, men bare få gjort slik at den ikke subber
hagenisse Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Det høres ut som en utrolig dårlig løsning? Ikke er det lovlig, og hvordan oppfører bilen seg ved aktiv kjøring dersom det kommer en dump i veien i en sving egentlig? Det ER en utrolig dårlig løsning. Bilen vil sprette rundt og være uforutsigbar og med dårlig grep. Mao, kun for showbiler hvor utseendet er det viktigste dette.
MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Er det en dårlig løsning om, jeg kjøper bump stopp og tar det på fjærene? då tenker eg at eg sku kjøpe sånne bumpstoppere som er runde(donut's) slik som man kan tre uten på/imellom.. og visst jeg tar de helt nede så vil jo fjæren forsatt få jobbe som normalt, bare at det sku vært som den manglet ett par cm av fjæren..?.. Bilen min er helt orginal altså ikke senket eller noe som helst, bare så det e sakt
hagenisse Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Kappe fjærene mao? Eneste fornuftige løsningen er selvsagt nytt understell. Siden bilen din er 10 år gammel er nok både fjærer og dempere mer enn klare for å byttes ut uansett. Alt annet er jalla-løsninger som vil påvirke bilen i negativ retning, selv om det kanskje hjelper på subbingen.
MonsterE46 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 nei nei..ikke kappe noe.. vil ikke ha bilen lavere eller noe.. men altså at eg putter inn slike bumperstopp som er formet som en donut.. så det blir på en måte en pute inni de siste snurrene rundt fjæren..skjønner? de ska liksom gjøre slik at fjæren ikke går lenger ned der..
morteym Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 En normal løsning på dette problemet er egentlig å valse hjulbuen. Post et bilde av bilen så vi får avgjøre om dette er så rå felger at du ikke kan kvitte deg med de Hvis det er kun et problem når du har folk baki og over fartsdumpler kan du sette opp et skilt på bakruta "No fat chicks - car will scrape!" eller du kan kjøre saktere over dumplene? Hva slags dekk har du? Hvis det er kun få mm det er snakk som så kan det hende du slipper unna ved å skifte dekk.
opt Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Bytt dekk. Toyo og Falken f.eks. har noe rundere kanter enn europeiske dekkmerker. Du kan også gå ned til 245/35-18. Siden det subber såpass lite vil jeg tro at noe slikt skulle være nok. Hvertfall billigere enn senkesett og det føkker ikke opp kjøreegenskapene.
Ullsokk Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Hvor breie er felgene dine da ? Har nok mye å gå på der når det gjelder dekkdim, og litt strekk er ikke feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå