Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 99 BMW 320 med oringal Tv, cd shifter og navi med noen problemer.

Jeg får ikke navigasjonen til å funere. Den har aldrig fungert så lenge jeg har hatt bilen. Når jeg setter i cd`n går det ca 20 sekunder, så blir den bare spytta ut igjenn. Da blir også "gps navigasjon" på skjermen svart, og det går ikke ann å trykke på den lenger.

Noen som har noen tips? Cd`n er forøvrg helt uten hakk og riper, og ser nesten ny ut. Kan jeg ha feil cd? (den lå i hanskerommet når jeg fikk bilen, og spilleren var tom)

En annen ting jeg lurer på er at når jeg blar gjennom kanalene på tv`n kommer jeg til en som heter "AV". Har jeg noen AV tilkobling som jeg kan koble på dvd/playstation etc? Eventuelt hvor er denne?

Er det mulig å bytte ut CD shifteren med en nyere modell som leser MP3 format?

Skrevet
En annen ting jeg lurer på er at når jeg blar gjennom kanalene på tv`n kommer jeg til en som heter "AV". Har jeg noen AV tilkobling som jeg kan koble på dvd/playstation etc? Eventuelt hvor er denne?

Denne finnes inni kontakten til tv-tuneren. Du må sette inn nye pinner i de eksisterende kontaktene.

Her er en oversikt over dette:

BMW-TV-Tuner.gif

Bilde skal altså inn på pinne 6 og 15, og lyd skal inn på pinne 4 og 5. Det er ikke mulig og få stereo-lyd gjennom tv-tuneren. Man kan også koble til ryggekamera på samme sted.

Man kan enten lage ledninger til dette selv, eller kjøpe en slik på eBay.

TV-tuneren er plassert under cd-veksleren, bak "veggen".

Er det mulig å bytte ut CD shifteren med en nyere modell som leser MP3 format?

Her ville jeg heller satset på en iPod-tilkbling, evt. bare erstattet cd-veksleren med en vanlig aux-inngang for bruk av andre mp3-spillere.

Skrevet

Nei, tror ikke det.

Jeg har akkurat samme feil, og der prøvde jeg å oppdatere navi, men samme feil med ny plate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...