Mathias Imenes Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Har en 99 BMW 320 med oringal Tv, cd shifter og navi med noen problemer. Jeg får ikke navigasjonen til å funere. Den har aldrig fungert så lenge jeg har hatt bilen. Når jeg setter i cd`n går det ca 20 sekunder, så blir den bare spytta ut igjenn. Da blir også "gps navigasjon" på skjermen svart, og det går ikke ann å trykke på den lenger. Noen som har noen tips? Cd`n er forøvrg helt uten hakk og riper, og ser nesten ny ut. Kan jeg ha feil cd? (den lå i hanskerommet når jeg fikk bilen, og spilleren var tom) En annen ting jeg lurer på er at når jeg blar gjennom kanalene på tv`n kommer jeg til en som heter "AV". Har jeg noen AV tilkobling som jeg kan koble på dvd/playstation etc? Eventuelt hvor er denne? Er det mulig å bytte ut CD shifteren med en nyere modell som leser MP3 format?
Otis Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Det der med navigasjon, jeg har samme problemet. Har vel egentlig konkludert med defekt lese hode på spilleren. Siden alt annet fungerer... CD shifter kan byttes ut med en som spiller MP3 og WMA filer ja. Original og faktisk. http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... em-87.html Kanskje litt dyr, men det eneste jeg vet om.
awt Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 En annen ting jeg lurer på er at når jeg blar gjennom kanalene på tv`n kommer jeg til en som heter "AV". Har jeg noen AV tilkobling som jeg kan koble på dvd/playstation etc? Eventuelt hvor er denne? Denne finnes inni kontakten til tv-tuneren. Du må sette inn nye pinner i de eksisterende kontaktene. Her er en oversikt over dette: Bilde skal altså inn på pinne 6 og 15, og lyd skal inn på pinne 4 og 5. Det er ikke mulig og få stereo-lyd gjennom tv-tuneren. Man kan også koble til ryggekamera på samme sted. Man kan enten lage ledninger til dette selv, eller kjøpe en slik på eBay. TV-tuneren er plassert under cd-veksleren, bak "veggen". Er det mulig å bytte ut CD shifteren med en nyere modell som leser MP3 format? Her ville jeg heller satset på en iPod-tilkbling, evt. bare erstattet cd-veksleren med en vanlig aux-inngang for bruk av andre mp3-spillere.
Mathias Imenes Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Takker for svar. Ingen andre muligheter enn defekt leserhode? Det kan ikke h noe med feil cd?
Otis Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Nei, tror ikke det. Jeg har akkurat samme feil, og der prøvde jeg å oppdatere navi, men samme feil med ny plate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå