Mexos Skrevet April 5, 2010 Forfatter Share Skrevet April 5, 2010 Startet vårvasken idag siden det var så fint vær Fikk løftet av hardtopen og tatt en vask innvendig samt støvsugd Så nå trenger jeg bare å få renset skinninteriøret og satt inn tøymattene så er interiøret klar for sommeren Utsiden skal også få seg en skikkelig vask og polering. Det trengs! Selv om det ikke ser sånn ut så er det ikke så lenge siden jeg vasket bilen, men den blir fort skitten når det er så mye smeltevann på veiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Nice, skal av med hardtopen snart selv. Ser frem til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2010 Forfatter Share Skrevet April 5, 2010 Ja det er ikke lenge igjen nå Satte desverre på hardtopen etter jeg hadde vasket. Tenker den blir plassert i garasjen om et par uker. Er litt kaldt enda så har den på for å unngå å bli fristet slik at jeg kjører på meg en forkjølelse Fikk tatt en utvendig vask idag og. Må bare være flink og vaske de kommende ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Dette så bra ut Er utrolig gøy å ta ut caben til våren, og vaske den skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2010 Forfatter Share Skrevet April 5, 2010 Min har vel tuslet og gått i hele vinter da men Men er digg å pusle med den til våren ja har vel funnet ut at dette ble den eneste vinteren på veien for denne. Håper å få vinterlagret den neste sesong og kjøpt en E46 sedan eller touring som bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Min har vel tuslet og gått i hele vinter da men Men er digg å pusle med den til våren ja har vel funnet ut at dette ble den eneste vinteren på veien for denne. Håper å få vinterlagret den neste sesong og kjøpt en E46 sedan eller touring som bruksbil Skjønner hva du mener. Måtte ta ut min får et pr mnd siden jeg å, var ikke noe koslig følelse, siden den aldri har sett saltete veier, eller snø Men satser på å få parkert den til neste vinter jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turok Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Da er windshoot på plass Ble kjøpt av en her på forumet Men fikk også for første gang som mange andre her inne, erfare at ikke alle selgerne er helt ærlige. Shoot'en skulle være ny, men den ser tydelig brukt ut. Posen og deler av skjermen er også full av dritt, så jeg må vaske alt før det kan tas i bruk Så flaks jeg fikk den til en grei pris. Blir nok bra når jeg får vasket alt Tror fruen gleder seg veldig til å slippe alle flokene i håret etter litt kjøring Ser nesten ut som en vårkåt okse har tømt seg i posen. hvordan klarer du og få på taket mens du har på vindskjermen? når jeg prøvde og få på taket så går bare de to "støttende" under "hattehyllen" :S hva gjør du for og slippe og montere av og på heletiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 De to støttene skal ligge under luka til taket for å holde skjermen på plass. Både med taket oppe og nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenM Skrevet Juli 20, 2010 Share Skrevet Juli 20, 2010 Vurderte vindskjerm jeg også, men bruker cab'en lite (max 3000km/år er målet) så det får klare seg med hårstrikk på kona og jeg selv er såpass korthåra at det ikke er noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 2, 2010 Forfatter Share Skrevet August 2, 2010 Vurderte vindskjerm jeg også, men bruker cab'en lite (max 3000km/år er målet) så det får klare seg med hårstrikk på kona og jeg selv er såpass korthåra at det ikke er noe problem Hehe, det jeg liker best med vindskjermen er egentlig at støynivået synker såpass at man kan kjøre mange mil uten å bli sliten i hodet Tenkte å vinterlagre denne i år slik at det blir ekstra kjekt å ta den ut til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Skjer ikke så mye her, men er nå igang med å montere DICE Dette var noe jeg i første omgang hadde trodd var plug & play, men siden jeg manglet ledningsnett til Cd-skifter i bilen måtte jeg legge opp det også Siden flere her inne har lurt på hvordan denne prosessen er tenkte jeg å legge ut noen bilder underveis slik at det skal bli lettere for andre å gjøre det samme Jeg begynte med å strekke litt kabel:) Dette er endel av kabelen til DICE'n som skal kobles inn på strøm og signal i bagasjerommet: Dette er enden av signalkabelen som skal inn i boksen en ser i bakgrunnen. Jeg begynte enkelt med å koble jordingen til strømkabelen her: Kablene ble strekt i den originale kabelgata imellom bagasjerommet og baksetet: Her kommer de ut i kupeen: Baksete og teppene jeg fjernet: Litt kaos i baksetet. Her kan man se strømkabelen og kabelen som skal inn til DICE boksen som blir montert bak hanskerommet: Dette er strømkabelen til cd-skifter/DICE. jeg valgte å strekke den på venstre side i kupeen. Dette er kabelen til DICE'n. Den ble strukket på høyre side i kupeen: DICE kabelen strakk jeg opp under seteryggen slik at den ikke ligger og slenger under seteputa: Så ble hanskerommet skrudd løs og kabelen som skal gå fra Iphone/Ipod og inn til DICE'n. Det var et passende hull i toppen av hanskerommet som den ble strukket igjennom: DICE'n ble så montert bak hanskerommet: Jeg var også ute med navigasjonsenheten, men fant fort ut at dette ikke var nødvendig: Det som mangler nå er å koble til strømkabelen fremme i bilen og koble signalkabelen til boksen baki. Jeg er ikke helt sikker på hvor de skal kobles inn så jeg vil komme med en oppdatering når jeg har dette klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Najs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Najs Det hjalp med litt Trøndersk håndmakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Tenker å sette denne til vinterlagring neste helg og lurer på om det er noe spes jeg bør tenke på? Bilen skal selvfølgelig vaskes godt, og batteriet blir tatt ut, men er det mer jeg bør tenke på? Bør kupeen være tett eller bør jeg har et vindu litt på gløtt for å få lufting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenM Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 Det med lufting lurer egentlig jeg på også. Jeg har isolert garasjen nå i høst og skal ha varme der (tipper 5-10 varmegrader). Jeg har fyllt tanken full for å unngå kondens, koblet en slik 'klattlader' fra biltema til batteriet og dekt over hele bilen med spesialduk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå