Simmelim Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Felgen har fått hakk/skrape så regner med den ikke blir lakkert. Veldig kjipt ja
Deep Dish Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 mister ingen bonus men går ned til første år på 75 %. er på femte året nå Oki, da ville jeg vel også ha vurdert det. MEN, tviler på at du får erstattet alle 4 felgene, hvis felgene du har ennå er i salg, så får du kun erstattet den ene som ble skadet. Da ville jeg ha undersøkt hva det koster å få reparert felgen istedet og tatt det utenom forsikringen.!
Simmelim Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Okey, takk for svar. Skal forhøre meg om å reparere felgen også da. Hvor mye kan slikt koste?
skillbill Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Hvis ikke det er veldig stor skade og mye som må gjøres; 1000-1500 for èn felg kanskje?
Simmelim Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Bitre penger da. Er jo nesten like mye som en ny felg da jeg kjenner en impotør
skillbill Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 okei, da ville jeg hørt med denne også Selvom en skade ikke er stor, så betaler man jo i dyre dommer for materialer og tiden jobben tar:(
Simmelim Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Skal gjøre det, men regner egentlig med at det ikke er mye jeg kan få gjort uten å måtte betale selv. Merker jeg har lite til overs for rullestolbrukere nå!
Dr_S Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Ja, du har lov å kjøre rullestol i fylla. Dette pga rullestolen regnes som dine ben og ikke et kjøretøy. Har selv snakket med politiet om dette i forbindelse med jobb. Det eneste de kunne gjøre, var å ta ham hvis han var til skade for andre personer eller var direkte farlig i trafikken....
OverKill Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Ja, du har lov å kjøre rullestol i fylla. Dette pga rullestolen regnes som dine ben og ikke et kjøretøy. Har selv snakket med politiet om dette i forbindelse med jobb. Det eneste de kunne gjøre, var å ta ham hvis han var til skade for andre personer eller var direkte farlig i trafikken.... Regnes dog kun som ''bena'' til den som har fått utskrevet stolen fra trygdeetaten og ikke andre. Jeg som jobber innenfor hjelpemiddel-bransjen kan ikke låne med meg en el. rullestoll fra jobb og kjøre i fylla. Da hadde jeg mistet billappen om jeg hadde blitt stoppet...
Lars89 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Start vant ihvertfall kampen Litt OT: Hadde noen uker jeg satt i rullestol. Lånte den av sykehuset. Hadde ikke noe bevis/papirer. Hadde jeg blitt regnet som et kjøretøy hvis jeg hadde kommet borti en bil e.l?
Dr_S Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Ja, du har lov å kjøre rullestol i fylla. Dette pga rullestolen regnes som dine ben og ikke et kjøretøy. Har selv snakket med politiet om dette i forbindelse med jobb. Det eneste de kunne gjøre, var å ta ham hvis han var til skade for andre personer eller var direkte farlig i trafikken.... Regnes dog kun som ''bena'' til den som har fått utskrevet stolen fra trygdeetaten og ikke andre. Jeg som jobber innenfor hjelpemiddel-bransjen kan ikke låne med meg en el. rullestoll fra jobb og kjøre i fylla. Da hadde jeg mistet billappen om jeg hadde blitt stoppet... Ja...selvfølgelig. Nå handlet denne tråden om en funksjonshemmet mann, så regner ikke med den var tyvlånt.
M3cabriolet Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 hehe, skikkelig bra å skrive på skademeldinga. men for guds skyld, ikke bruk forsikringa di. da får du kun dekka lakkering av en felg, og i beste fall en ny felg. dette kommer ikke på egenandelen din engang. og selv om du har bonusfri skade, så angrer du bittert på at du valgte å spare noen hundrelapper på dette den dagen du drar av veien eller noe, og må bruke forsikringen OG miste bonus.
Mexos Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Jeg kan ikke forstå hvordan det skal lønne seg å bruke 4000kr på egenandelen for å dekke en felg som sikkert er billigere? Må være nå spesielle felger du har dersom de koster over 4000kr stk.
ESveen Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Her er en som får opprettet sak etter fyllekjøring med rullestol: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 326334.ece
Gunnar Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Så sant felgen fortsatt finnes å få tak i, så får du som andre sier kun en ny felg. Ødela to felger litt (noen hakk fra autovernet) på LRen etter at en Audi kjørte i meg, og Bilservice fikk ikke tak i disse, så da ville de betale meg 1500,- per felg for 16" (3k totalt). Mente det var i lange baner til to nye felger (og det var en idiot-takstmann hos NAF Tønsberg på vegne av mitt forsikringsselskap som ikke en gang skulle dekke skaden!) De mente at det var min feil at jeg ikke hadde originale felger som ikke kunne oppdrives lenger, og at dette da egentlig ikke ble dekket, så jeg skulle bare være glad til at jeg fikk godt betalt for to. At jeg da måtte kjøre med to forskjellige felgtyper på hver side av bilen var ikke deres problem. Så jeg ringte LR og spurte hva de skulle ha for originale LR 16" som jeg har på sommerdekka (kunne like godt vært de da det var rett over påske). Det var godt og vel 2600,-/stk, så ringte jeg tilbake til forsikringa og sa at de burde være glade til for at jeg ikke hadde de originale felgene på, da hadde det blitt 5200,-... så da lurte de på hva jeg ville ha, 4500,- sa jeg, til et komplett sett billige uoriginale 16", done deal sa de. Hehe.. det ble en prinsippsak.. jeg nekta å sitte igjen med noe dårligere enn jeg hadde før skaden som jeg selv ikke var skyld i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå