Erebus Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 imponerende av den gamle brumlebassen 540 =) Tror nok M5 3.6 315 hestern skulle slitt med å holde følge med 540en fikk lyst på 540 6 trinns manuell nå ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Har alltid hatt lyst på 540 med manuell, synd den ikke kommer som det orginalt fra BMW. e39 540 med 6-trinns hadde vært perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Har alltid hatt lyst på 540 med manuell, synd den ikke kommer som det orginalt fra BMW.e39 540 med 6-trinns hadde vært perfekt feil, den kom med manuell fra fabrikk. men ikke mange av de desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Ok, de vekser vel dog ikke på trær her i Norge, de få som er manuell er vel ombygde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Kjørte en E34 540 med Manuell i sommer ifbm med prøvekjøring for en i BMWCCN klubben, den var ikke ombygd eller noe. Flott bil, men manglet endel kontra E34 M5 som jeg hadde samtidig. Var ikke like "skarp". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 dæven, så likt hadde jeg aldri trodd at det skulle gå. har aldri prøvd en M5, men kan tro at den er noen hakk hvassere. håper 540'n min blir litt likare om man bytter det 15kg's svinghjulet til jbr's 5kg's svinghjul. dog må jeg jo få den jævla kassen først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Flott bil, men manglet endel kontra E34 M5 som jeg hadde samtidig. Var ikke like "skarp". Tenker du da motormessig eller kjøreegnskaper? M5en har jo ITB også, det hjelper vel på respons og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 dæven, så likt hadde jeg aldri trodd at det skulle gå. har aldri prøvd en M5, men kan tro at den er noen hakk hvassere. håper 540'n min blir litt likare om man bytter det 15kg's svinghjulet til jbr's 5kg's svinghjul. dog må jeg jo få den jævla kassen først.. Nå vet jeg ikke om det sitter et dual mass svinghjul på M60'n i E34 540'n men jeg ville sterkt anbefale å ikke bytte til et for lett singel mass svinghjul (som JB er) pga de vibrasjonene som en V8'er lager som ikke et singelmass svinghjul klarer helt å observere. Vurderte å kjøpte et singel mass svinghjul letta svinghjul til min E39 M5 men etter endel klager rapportert på www.m5board.com om mer vibrasjon og en sterk "diesel" lyd ifra bilen (der de tilslutt valgte å gå tilbake til OEM setting) valgte jeg å sputte litt mer penger inn å få et et dual mass svinghjul som ikke var letta formye, ca 5,5-6kg lettere. http://www.cnsracing.com/main.sc;jsessi ... cstrfrnt02 Men igjen, det er kjørtbart da men om du setter pris på feelingen så er det ikke å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 hmm.. den hadde jeg ikke hørt før. men tror uansett jeg skal prøve. så får man heller vurdere å bytte om det ikke blir bra. bodinecc's høres ihvertfall ikke så veldig diesel ut. dog er det ikke jbr sitt svinghjul de har brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 En annen ting man burde ta med i beregningen er at E34 M5 motoren var endel mer avansert en 540 maskinen, men tidenes tand har endel av disse mistet endel power visst de ikke har blitt fulgt opp nøye mtp vakumslanger, justering av spjeld,ventiler o.l. Er ikke uvanlig at det er ganske store forskjeller på individuelle biler nå etter 15 år Har prøvd 3 stk 3,8 litere, der 1 av de var merkbart slappere en de 2 andre. Gassresponen på M5'en var bedre, men den dro også merkbart bedre oppover på turtallet. Understellet var også en helt annen liga, men det er jo ikke relevant i denne sammenheng Dette var da en sammenligning mellom min daværende E34 M5 Touring som D.C.V nå på forumet har, og Ca//e sin E34 540 som jeg besiktet for han før kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Ligger en 540 E34 touring m 6 trinns man til salgs på autodb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 hmm.. den hadde jeg ikke hørt før. men tror uansett jeg skal prøve. så får man heller vurdere å bytte om det ikke blir bra. bodinecc's høres ihvertfall ikke så veldig diesel ut. dog er det ikke jbr sitt svinghjul de har brukt. Kan vær at det kun er på M62/S62 motoren i E39:) Uansett, tenkte bare å informere deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 takker for det! kjekt å vite! men hva er det som egentlig skiller understellet på M5 og f.eks 540? nå ser jeg bort fra dempere og større stabstag foran og bak. mener å ha hørt at M5 bl.a har mere camber enn stock E34, samt en form for justering på dette på opphenget bak. er det mer? Edit: Arotished, tror du må ta vekk krysset på "Deaktiver HTML i dette innlegget" og/eller "Deaktiver BBCode i dette innlegget" så bl.a funksjonen fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Annen styresnekke med færre runder lock to lock Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Har prøvd 3 stk 3,8 litere, der 1 av de var merkbart slappere en de 2 andre. Håper ikke min er den ene slappe av de du har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå