Gå til innhold

BT har konfiskert bilen min, hva skjer nå?

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har ikke sagt stort. Mener de skal kontakte bmw for å få vite om det står chassisnr flere steder. Etter det skal de vel prøve å finne ut hvor bilen kommer fra

Det finnes desverre en del eksempler på biler som har blitt beslaglagt på bakgrunn av det samme som her. Og hvor de har klart å spore hvor karosseriet kommer fra. Om det er stjålet så blir bilen beslaglagt og gitt tilbake til den rettmesige eier, eventuelt forsikringselskapet.

Om feks en komplett bil har blitt stjålet fra en, og forsikring ikke har blitt utbetalt. Så vil selvfølgerlig den rette eier ha en komplett bil tilbake.

Og da tror jeg nesten rettmessig eier har krav på de delene som nå står på bilen desverre :( Og at du må ta sak mot den eier som eventuelt skulle vist om dette, og ikke opplyst om det ved salg.

Har ikke mye peil på hva som bli utfallet. Men om et forsikringselskap eier karosseriet. Og en har kontrakt på at en har kjøpt råkarosseri. Så vil jeg tro det er store muligheter for å få delene tilbake. Til og med kanskje om å få kjøpt karosseriet, og få det registrert lovlig på deg...

Du bør nok belage deg på at denne saken kan ta sin tid.

Så får vi håpe utfallet er bra for alle parter.

Et tips om de mener at det er du som har gjort dette. Er kanskje å få ekspertkomentarer på alderen til sveisen. Er du heldig så er baksiden dårlig korrosjonsbeskyttet. Og da burde en kunne se om du har eid bilen kort nok til at det ikke kunne ha skjedd når du var eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo i det lengste at det skal være mulig å få den godkjent og registrert på meg.

Er den ikke stjåler, og eller forsikringsselskapet har betalt ut bilen, må jeg jo kunne få beholde den registrert.

er den hentet inn i landet uten avgift må jeg jo kunne få betale disse også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er svart ja, karossen er m3.

du var så vidt borte å tittet på den under raceday i fjor. var da uten frontfanger og hadde gule lykter

ok.når kjøpte du den?kan være min gamle m3 som var stjålet,hvor står denne?på hvilket biltilsyn?for denne skal jeg se..det var derfor jeg titta på den serru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler me deg. de har tatt min også. og den STÅR ute uten noen ruter takluke. får ikke lov å hente tingene mine i den engang. skal kjøre advokat på de. de ødelegger alt jeg har kjøpt til den inni.

de kunne iallefall lagt over en pressenning. det fikk jeg heller ikke lov til, og her i mandal har det regnet som bare det i noen dager :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sinna når jeg leser det som trådstarter skriver. Er det noe ulovlig på bilen så får de ta det og ikke hele bilen, men de handler jo selvfølgelig med full rett og da nytter det jo ikke å protestere. Men vær skikkelig vrang og krev tilbake resten av bilen, ikke gi opp på dette. Å få tak i en "Bil advokat" er nok ingen dum ide :idea:

Man blir jo fryktelig frustrert når sånne situasjoner oppstår og det vet disse kontrollørene også. Men iskalde paragrafryttere som de er så er det ingen forståelse å få. Akkurat som P-vakta som skrev ut bot til meg mens jeg var borte ved automaten for å få lapp. Satte i gang et sirkus med banneord og argumenter og slapp til slutt :D j..... paragrafryttere altså :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får vel rett og slett bare vente til uka før jeg ringer og spør litt mer.

Har jo funnet ut at bilen en eller annen gang har vært inne hos bt for å få skrevet ny farge i vognkortet. Vinnr sier at bilen er grønn, og i vognkortet står det svart, noe bilen er.

Det er jo da lett å anta at evnt "ombygger" er samme person som har fått skrevet om fargen i kortet.

Vidre har jeg også hørt om liknende historier hvor eier, altså meg, har fått bilen tilbake med 2 ch.nr slik som "bonden" beskriver her i sitt innlegg.

At bilen står innendørs og evnt. forsvarlig sikret mot uvær og ubudne gjester tar jeg som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intresann sak! Håper det ordner seg for deg! Kan ikke på noen måte se for meg at dette skal straffe seg for deg. Som en uskyldig part.

Dersom det kan bevises hvem som har utført dette så må jo nødvendigvis rette vedkommende ta konsekvensene, hva de enn måtte bli. At BT undersøker dette nærmere mener jeg er rett. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...