Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva i alle dager er det for en sammenligning. Karen det gjelder har jo ikke gjort noe ulovlig...

Jeg og 70% av de jeg kjenner må gi ifra oss lappen om man skal følge det som denne karen har blitt utsatt for...

Om han gjentatte ganger har blitt irettesatt av politiet, bedt om å dempe lydnivå og lignende, så har han jo brutt loven. Etter kl 23 skal det vel uansett være generelt stille de fleste plasser.

Og som Breitbau sier og Hansh sier, man kan miste lappen for noe som har ingen relevans med selve kjøringen av en bil. Samt at man nok ikke har fått et helt rett inntrykk av saken i den artikkelen i avisen. Tror nok han gutten har fått sine sjanser til å skjerpe seg, uten å vite noe mer om saken enn det som står i artikkelen.

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vil tro det også er snakk om mye høy musikk til langt på natt, og som omgivelsene (nabo og politi) mange ganger har sagt fra om at er uakseptabelt.

Enten må man tilpasse seg til de omgivelsene/samfunnet man har valgt å bli en del av, eller så må man flytte til et sted der ens helgeaktiviteter aksepteres/ikke er til sjenanse.

Hvis man ikke er i stand til å fungere kollektivt og nekter å innse dette kan det som vi nå se få helt andre konsekvenser.

Skrevet

Jeg skal ned på Politistasjonen etterpå og levere førerkortet mitt fra meg, for i morgen skal jeg bli kanon!

Så henter jeg det på Lørdagen igjen, for da skal jeg være sjåfør...

Kos.

Skrevet

Er jo helt på tryne og miste lappen for fyll, så lenge det ikke er no spesiell grunn til fyllekjøring osv. Så lenge vedkommede ikke har blitt mistenkt/dømt for fyllekjøring tideligere så er hele greia egentli helt bak mål.

Hva blir det neste, miste huset/leligheten fordi du kjørte for fort. Siden boligen din har jo ingenting med bilkjøringen din og gjøre så er vel dette helt logisk i politiet's øyne.

(Out of this world eksempel i know, men hallo)

Skrevet
nyter en smirnoff ice..

Hva?? Drikker du jenteøl?! :) hehe

Men denne saken synes jeg høres litt rar ut. Det må nesten ligge litt mer til grunne for denne avgjørelsen politiet har tatt vil jeg tru..

Skål!

Skrevet

Synes uansett å bli fratatt lappen i 3 ÅR for dette er i meste laget, hvis han i tillegg mister jobben, da han er avhengig av sertifikat der

Skrevet
Jeg har en pils her, men tar jeg sjansen på å drikke den??

Jeg skal ikke tyste, så lenge du ikke spiller HØY musikk, og plager naboene med alkorusen fra den ene pilsen.

Men, for guds skyld, drikk den ROLIG!

Ellers, partyparty :)

Skrevet

Jeg ser diskusjonen fortsetter i det uendelige her.

Jeg tror folk har fått med seg at man ikke trenger å ha begått en rent lovbrudd for å miste lappen.

LIKEFULLT så er ikke dette gjeldende rettspraksis når det kommer til tilfeller som ordensforstyrrelse eller helgefyll.

Man kan spekulere mye i hva denne gutten har gjort eller ikke, men ifølge avisa så er det rein og skjær helgefyll han mister lappen for.

Og da burde mangfoldige tusen nordmenn mistet lappen på det samme.

Klart denne gutten føler urettferdighet når han blir fratatt lappen for dette, mens 1/8 del av Norges befolkning som gjør det samme hver helg slipper unna.

Så det er ikke hvorvidt myndighetene har hjemmel i loven til å gjøre dette, men heller det at dette ikke er gjeldende praksis.

Man kan heller ikke sammenligne en seksualforbryter (som noen gjorde tidligere) med en som bedriver "helgefyll".

Skrevet

Hvordan skal det å miste lappen stoppe han i å drikke og holde fester da? Ender jo oppe med at han kan feste mye oftere det...

Skrevet

Hehe.. Hvor lang tid skal det gå, før ALLE har forstått, at lappen er ett GODE og at myndighetene ikke ønsker å gi goder til SAMFUNNSPROBLEMER..

For det er jo tydelig at det er det denne gutten anses som.. Han lyder tydeligvis ikke rettledning fra politiet, han har tydeligvis ikke respekt for autoriteter og han har ingen respekt for sine medmennesker som bor rundt ham.. At AVISEN vinkler det som om han er ett stakkarslig liten gutt som "gjør som alle andre", er JO AKKURAT DEN VINKLINGA HAN ØNSKER. ER JO DERFOR HAN BRUKER MEDIA.. (Sjelden jeg bruker caps lock, men om det hjelper for dere å forstå at avisens vinkling er HUMBUGG, så kanskje jeg oppnådde noe)...

Ærlig talt, de har jo bare tatt fra ham noe av det kjæreste unge gutter vet. Nemlig lappen. Er jo tydeligvis ikke noe annet som har fungert siden..

For å vinkle det på en annen måte.. Hva om DU hadde vært naboen? Blitt vekt hver helg av fyllebråk og høy musikk. Kanskje du har ett barn som trenger søvn men som ikke får det? Kanskje du er gammel mann som er sliten? Du ringer politiet og de kommer, men situasjonen blir ALDRI noe bedre. Naboen fortsetter å herje rundt og spille høy musikk og DRITER I hva politiet sier.. Du føler ikke at du ønsker å gå i konflikt, men er på stadiet der du vurderer å flytte..

Her er det snakk om flere naboer inne i bildet. Denne unge gutten har kanskje aldri blitt dømt for noe, men han utøver ORDENSFORSTYRRELSER og har antageligvis flere gannger fått både advarsler og anmeldelser som ikke har ført frem..

Hvis jeg hadde vært naboen til denne gutten hadde jeg ønsket at han brant levende i Helvette..

Tenk dere litt om. Han er en ordensforstyrrer, INGEN snill liten guttevalp med helgefyll som hobby! Han driter jo totalt i sine medmennesker rundt seg og har ingen respekt for autoriteters anvisninger..

Det er kanskje en grunn til at det gikk så langt??

Hvis det ikke hadde vært så galt, hvorfor tror du de dro frem DET trikset av ermet.. Jeg vedder en hundrings på at dette har vært diskutert med lensmannen flere ganger ved lunsjbordet, hva de skal gjøre med denne ordensforstyrrern..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...