Gå til innhold

Lyst skinn interiør vs mørk/sort skinn interiør???

RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er fordeler og ulemper?

Og hvor lett er det å holde rent et lyst skinn interiør kontra et mørkt/sort?

Nå er det snak om et lyst Z1* Merino skinninteriør.

Og er det lettere og rengjøre enn andre typer skinn interiører?

Det er det jeg er redd for, at det er vanskeligt å holde rent. Har en liten gutt unge på 3år i baksete. Han må jo få lovt til å få bevege seg der bak og da, uten jeg trenger å være redd for interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange biler med sort skinn. Det eneste jeg kan si er at det er kan være ekstra lukseriøst med lyst skinn, men når det gjelder å holde uansett farge ren er det bare å kontinuerlig vaske over med en lunken klut. om du lar være å vaske f.eks i 1 år vil jeg tro det lyset skinnet blir skitnere, men som sagt, er bare snakk om kontinuerlig pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte bil med svart skinninteriør, nettopp fordi jeg har en liten guttunge i baksetet. Var mest innstilt på lyst skinn, men broren min (som er litt mer erfaren som småbarnspappa enn meg) anbefalte svart/mørkt skinn. Da blir det litt enklere å bevare fatningen den dagen guttungen plutselig finner ut at det er mer moro å bruke fargestiftene på setene i bilen enn på den dumme tegneblokka... :roll:

Neida, må jo prøve å forhindre sånt, men jeg er veldig fornøyd med mørkt interiør til daglig bruk. Hadde ikke småbarn vært inne i bildet, hadde jeg helt klart valgt lyst, synes det er mye mer klasse over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til egen mentale helse hadde jeg nok gått for et mørkt interiør hvis det var en liten meter som skulle leke indianer i bilen :lol: Vanskelig å få en liten krabat til å skjønne at han ikke må klaske de "rene" skoene sine rett i setet til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det er bare ikke så mange biler av dem til salgs som jeg vil ha da, og den som er til salgs er med det lyst Z1* Merino skinninteriør. Nærmest hvit

se bilde

21d1_27.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt flott interiør. :shock:

Har du link til hele annonsen?

Men jeg vil jo tro at det vil kreve endel arbeid å holde det fint med en 3 åring i baksetet. Sort skinn blir jo like skittent, men du ser det ikke på langt nær så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sort skinn nå, men hvis jeg får valget på min neste bil, skal det være lyst. Helst beige.

Finnes utallige produkter for å rense og holde skinn pent, så jeg ser ikke på en liten unge som et problem. Bare å vaske av og til, og det finnes også våtservietter som kan vaske over skinnet dersom du skulle være uheldig ute på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser ikkje problemet eg. Har sjøl ei jente på 2 år og beige skinn i bilen. :D hu sitter i en bilstol og kommer til å sitte i den i noen år til. Hu er så flink når det gjelder bilen til mamma at eg e rektig imponert. :D
Kanskje, men er ikke nærmest hvit litt vanskleligere enn beige?

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mykje erfaring med diverse lyse skinnseter i drosje, med små og store, reine og skitne passasjerar, vil i alle høve eg påstå at lyst skinn er særs enkelt å halda reint. Derimot er det mykje vanskelegare å halde lyse tepper reine og fine, men i den aktuelle bilen ser det ut for at teppa er mørke i fargen?

Som sagt tidlegare i tråden er det ikkje meir enn ei våt fille i ny og ne som skal til!

Fargevalg i bil er sjølvsagt subjektivt, men dersom du har sansen for dette lyse interiøret må du ikkje la frykten for skit hindre deg, det er nemleg ikkje store problemet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mykje erfaring med diverse lyse skinnseter i drosje, med små og store, reine og skitne passasjerar, vil i alle høve eg påstå at lyst skinn er særs enkelt å halda reint. Derimot er det mykje vanskelegare å halde lyse tepper reine og fine, men i den aktuelle bilen ser det ut for at teppa er mørke i fargen?

Som sagt tidlegare i tråden er det ikkje meir enn ei våt fille i ny og ne som skal til!

Fargevalg i bil er sjølvsagt subjektivt, men dersom du har sansen for dette lyse interiøret må du ikkje la frykten for skit hindre deg, det er nemleg ikkje store problemet! :P

Hmmm, høres bra ut. Da BURDE du ha meget stor erfaring da.

Til mer jeg ser på det til mer liker jeg det :shock:

Det har jeg aldri trodd at jeg ville gjøre.

Fargen på teppe er vel gråligt.

Bruke grønnsåpe? Vil ikke det ta fettet av skinnet da? Hva smører du på igjen da? Hvilke produker anbefalles det?

En kan vel ikje bruke Zalo :D

Forsvinne vel hele skinnet til slutt da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...