Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Shit, jeg vet ikke helt hva som gikk gjennom hodet mitt, men jeg dro i alle fall bilen opp en kort bakke i 1. gir. Bånn pinne. Nå tikker det noe JÆVLIG fra motoren. Har jeg fucket det til?
Mexos Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Aiaiai :S Høres ut som de hydrauliske ventilløfterne dine ikke likte dette. Det er nok olje på motoren? Og oljen er bra? Motoren var varm når dette skjedde?
Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Motoren var varm. Olja peila jeg rett etterpå, men varm motor. Var under minimum. Skal ned og peile igjen nå. Sist jeg peilet, det var noen uker siden, så var det såvidt over maks. Hva kan jeg forvente meg av skade her? Må kanskje pleie med litt olje og se om det blir bedre.
piggens Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 du kan jo fylle på olje til rett nivå og se om det "ordner" seg etterhvert,er du heldig så har det ikke skjedd for mye...
Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Jaja. Hvis ikke så er det bare å ordne seg en motor med lav km. Har jo gått langt denne her Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Hyggmaister Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Jepp..Hvor lenge lå du på sperra? En bil vondter ikke av å ligge noen sekunder der (med riktig oljemengde), men minutter liksom Om det er lenge siden du skifta olje, bytt det + filter og se hvordan den høres ut etter dette.
Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Nei, var ikke så ille. Tok den opp til 50 opp en bakke, nådde ikke sperra, for den gira ikke opp. Men jeg prøvde å dytte den i 2. gir, noe den ikke hadde lyst til akkurat da. Så da jeg kom på toppen av bakken svingte jeg av i krysset og fortsatte kanskje 3 sekunder i 1. gir før jeg tok den i 2. gir. Til sammen snakker vi kanskje... tja... 10 sekunder med høyt turtall, men aldri på sperra. Skal ned og titte litt nå.
mAZE Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Motoren skal da tåle såpass ja. Og så lenge du heller ikke var på sperre engang, skal det normalt ikke ha skjedd noe med motoren. Såfremt det er olje på den.
ingard Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Skal jo ikke ta skade av det. Bilen min ser rødlinja en gang i blandt, uten at det blir noen forskjell av det.. Hvis jeg forstår deg rett, så gav du bare full gass i 1-gir? Gikk den ikke til 2. da eller?
Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Full gass i 1. ja. Når den jobber hardt, så vil ikke kasssa gire. Det er uansett umulig å ligge på rødlinja med automat da den girer når du har luktet litt der oppe. Men men. Krisemaksimerte litt her, hehe. Var nede, åpnet panseret, startet motoren, som tikket som ville helvete var løs. I ca 3 sekunder. Lot den gå litt, og ga litt gass, og tikkingen var borte. Hva tyder dette på? Lite olje? tror nok jeg har for lite på nå. Problemet er at den lekker fra denne tingen oljefilteret står på, og har ikke fått det ordna. Skal nedover til Polen og fikse en del store ting på bilen i sommer, men er vel mer enn litt lurt å få fikset olja før jeg legger i vei.
Hyggmaister Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Har du nettopp skifta filter da, og ikke skrudd godt nok til? Lekker den på toppen av filterboksen da eller?
Hitokiri Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Lekker ikke fra selve filteret nei. Det er denne tingen som filteret skrus på. Det er visst lekkasje mellom denne og motroblokken på et vis. Det var i alle fall hva verkstedet fortalte meg. Mekanikeren mente at det ikke var noe å stresse med så lenge olja ikke forsvant veldig fort. Nå syns jeg det går fortere enn ønskelig, så skal få fikset dette og skiftet olja. Så tar jeg en storservice i polen tenker jeg, sammen med karosseriarbeid.
Fredrik 90 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Har jeg kjørt hardt med min 02 520I så tikker den på tomgang, men når motoren er skrudd av og blitt kald så er tikkingen vekk når jeg starter igjen. Men da snakker jeg grisekjøring på øde svingete veier og stadig turtall opp mot rødmerkinga. Heldigvis foregår sånn kjøring ytterst sjelden (liker å være snill med bilen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå