Gå til innhold

Lagt gullegget? Låst koffertlokk-LØST

dejavu
 Share

Anbefalte innlegg

Sier dere at hvis man kobler fra batteriet, så kan dørene og bakluken låse seg når man lukke igjen? Dette er jo noe alle bør vite!

Jeg plagdes med at strømmen forsvant pga ettermontert DEFA-alarm og måtte flere ganger lade opp batteriert. Da har jeg først koblet fra batteriet for ikke å skade elektronikken, men syntes at det var så mye arbeid at jeg heller kobler til framme i motorommet. Det har fungert for meg!

Men med tanken på at jeg har tidligere koblet fra batteriet, så har jeg vært i fare for å bli låst ute. Gjelder dette kun bakluken, eller gjelder det også dørene? Skumle saker :-s

RS

Skulle sette min 520ia-97 mod. til lading. Jeg koblet fra batteriets jordledning, la laderen oppi koffertrommet,festet kablene på batteriet og lukket igjen koffertlokket. Det låste seg umiddelbart,og nå får jeg ikke låst det opp igjen.Nøkkelen kan vris begge veier,men den griper ikke fatt i låsemekanismen. Bilen har alarm med fjernstyring av låsene, men den er jo satt ut av spill i og med at jeg koblet fra jordingskabelen.

Jeg kommer inn i kupeen.

Er det noen logisk forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke merkelig at man får liv i bilen ved å sette på strøm forran. Pluss og minus fra f.eks et annet batteriet, i motorrom simulerer at man har flyttet batteriet fra bagasjerom til motorrom.

Er mer forundret over slike start-boostere som kobles til i sigarettenneren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanken på at jeg har tidligere koblet fra batteriet, så har jeg vært i fare for å bli låst ute. Gjelder dette kun bakluken, eller gjelder det også dørene? Skumle saker :-s

RS

I mitt tilfelle var det bare koffertlokket som låste seg. I det samme jeg lukket lokket igjen hørte jeg den karakteristiske summelyden fra motoren i låsen, og da var den ikke til å låse opp igjen.Har ingen forklaring på hvorfor ,og det hadde heller ikke mannen fra Falken. Men løsningen var jo snublende enkel,noe alle løsninger er, når man vet om dem(-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...