Gå til innhold

Forslag til frontsett (+ evt bakhøyttalere) og forsterker

Anbefalte innlegg

Som nevnt er jeg ute etter anlegg til min e34. Ser for meg å bruke ett par focal 130vrs 5,25" til frontsett, men er ute etter matchende bakhøyttalere (helst i dør) ! Prisklasse 1000-3000. Hva har dere å anbefale meg? Gjerne foreslå forsterker også.

Skal forresten ikke ha sub i bilen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jo på det, men av en eller annen ubevisst grunn så ville jeg hatt dominansen av lyd i front?

Er jo bare å justere eventuelt på forsterkeren det, har selv en Alpine Pdx 4.150, men fy for den sparker fra :D å liten i tilegg, (A4 size)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg pengene i settet du skal ha forran. Rett som du sier at lyden bør komme derfra. Lyden bak vil bare distrahere. En fordel til er jo om du skal bruke forsterker så slipper du unna med 2kanaler. Det er forresten en smal sak å montere 6.5" forran i e34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! får man plass til 6.5" i dørken fremme? eller må det moddes litt da?

forresten, viss jeg setter 6.5" i front, hvilke høyttalere bak ville du hatt for å få et bra lydbilde?

Ville du kun gått for bra frontsett og 2 kanals? Eller bra frontsett og okei bakhøyttalere (4 kanals) ?

Blei endel spørsmål dette, men benytter sjangsen til å få litt inputs, ser du er dreven når det gjelder anlegg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det alltid blir foreslått å bruke mest mulig penger på frontsett og en 2 kanals forsterker fremfor frontsett og bakhøyttalere med 4-kanals til samme prisen. Bakhøyttalere er mest for å "fylle" litt ut for passasjerene bak, har jeg blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra folk kommer med forslag :) men går det med 6.5" i originalhulla framme i e34, eller må det moddes da?

Må moddes hvis du tenker på sparkepanelene ja, er 5.25" orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...