Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er kvaliteten på viste felg sammenlignet med anerkjente merker som OZ, BBS osv.? Hvem produserer felgen? I 8,5 x 18" er innpresset 33, mens BMW forhandleren har anbefalt meg ET37... Hvordan påvirker avviket fra originalt innpress kjøreegenskapene?

På forhånd tusen takk!

Skrevet

BBS er er jo veldig bra da.

Det finnes ingen problemer med 8.5x18 ET33 på en e90, så sant det ikke er en 2009 mod.

Skrevet

vil tro de ikke kan måle seg med bbs osv..men er gode felger til en overkomelig pris :) de er runde å blir ikke ødlakt ved normal kjøring :)

Skrevet
I 8,5 x 18" er innpresset 33, mens BMW forhandleren har anbefalt meg ET37... Hvordan påvirker avviket fra originalt innpress kjøreegenskapene?

Var anbefalingen til BMW på samme bredde felg? Husk at ET er fra felgens senter, derfor, ved f.eks. en halv tomme bredere felg må man ha 6mm lavere innpress for at senter av felgen fortsatt skal stå samme sted.

Uansett om anbefalingen var på samme bredde felg så vil så liten endring på så smale felger kun bety at hjulene kommer 5mm lenger ut på hver side av bilen, og dermed bare gi en litt "fetere" look. Det eneste du kan oppleve er noe mer sporing i og med at du får bredere sporvidde, men med så liten endring er det neppe merkbart. Du har lov til å endre +/-7.5mm på hver side (15mm totalt på hver aksling) iht. kjøretøyforskriften.

Skrevet

Hehe, hvis jeg sender mail til GS regner jeg med at svaret ang. kvaliteten er litt farget av salgshensyn... Noen som kjenner til kvaliteten på felgen?

Skrevet

jeg har sånne felger, og vart overasket over at de faktisk tåler såpass mye..

jeg har e36 med 8,5x18" framme og 9,5x18" bak.

med 225/40r18 framme og 235/40r18 bak.

men ville heller hatt 215/40 framme og 235/35 bak, hadde sett bedre ut.

men for all del, de tåler mye, har råkt nedi mange stygge hull, men felgene er like fine:)

Skrevet
I 8,5 x 18" er innpresset 33, mens BMW forhandleren har anbefalt meg ET37... Hvordan påvirker avviket fra originalt innpress kjøreegenskapene?

Var anbefalingen til BMW på samme bredde felg? Husk at ET er fra felgens senter, derfor, ved f.eks. en halv tomme bredere felg må man ha 6mm lavere innpress for at senter av felgen fortsatt skal stå samme sted.

Dette stemmer ikke. Inpresset er avstanden fra anlegsflaten mot navet til senter av felgen. Økes bredden en tomme på en felg uten at inpresset endres, har felgen fått en halv tomme eksta innover og utover. Senter er på samme sted.

Skrevet
Senter er på samme sted.

Det stemmer selvfølgelig, vet ikke hvor jeg hadde hodet i gjerningsøyeblikket. :oops:

Ofte går man allikevel ned i innpress ved økning i bredden, for å gå klar fjærbeinet (og så ser det jo bedre ut også).

Skrevet

Når det gjelder kvalitet på GS felgene så vil jeg påstå at de ikke er så aller værst..

Har GS race edition felgene og har allerede kantkjørt en av de, var en ganske hard støyt mot en steinkant, siden på felgen ble herpa, men felgen ble ikke skeiv, ingen vibrasjoner i det hele tatt..

Malingen flakket ikke av i rundt sårene heller.

Nå er ikke dette den samme felgen men vil gå ut i fra at det er samme produsent.

Skrevet
Når det gjelder kvalitet på GS felgene så vil jeg påstå at de ikke er så aller værst..

Har GS race edition felgene og har allerede kantkjørt en av de, var en ganske hard støyt mot en steinkant, siden på felgen ble herpa, men felgen ble ikke skeiv, ingen vibrasjoner i det hele tatt..

Malingen flakket ikke av i rundt sårene heller.

Nå er ikke dette den samme felgen men vil gå ut i fra at det er samme produsent.

Fy! Pass på felgene dine!

Skrevet
Noen som kjenner til kvaliteten på felgen?

Kjører med hartge replica fra gs. De er på sin 3 sommer nå, og er like fin :) kantkjørt ett eller to steder, men ikke noen ujevnheter osv osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...